Gå til innhold

Hvor mye kan jeg spare med disse pengene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra nyåret 2012 har jeg planer om å spare mest mulig på en sparekonto.

Sitter igjen med 4857 som jeg kan bruke på mat, klær, sosiale ting.

Vil spare mest mulig, så kutter gjerne ut alt, men jeg må nesten ha mat. Drikker bare vann og spise mye fisk og grønnsaker, og lager alltid mat hjemme, så kan klare å leve veldig billig.

Men hvor mye bør jeg bruke på mat? Er det mulig å spare 3000 i mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde klart det helt fint.

Du får notere hva du spiser og hvor mye i en uke fra nå, og så ser du hvor du vil spare mest ved feks å kjøpe inn mye av gangen, lage store porsjoner som du fryser ned osv. Du sjekker også ulike dagligvarebutikker for å finne rimeligste alternativ, og så ser du hvordan du ligger an.

• Liker 1
Skrevet

Det burde være mulig å spare en del om du er innstilt på det ja. Men husk at det ofte kommer uforutsette utgifter. Da jeg bodde alene brukte jeg omtrent 500kr i uka på mat og lignende, og da gikk jeg ikke inn for å spare.

Jobber du, eller studerer du? I begge tilfeller vil det aller beste være å ta på seg ekstra jobbing om det er mulig.

Skrevet

Det burde være mulig å spare en del om du er innstilt på det ja. Men husk at det ofte kommer uforutsette utgifter. Da jeg bodde alene brukte jeg omtrent 500kr i uka på mat og lignende, og da gikk jeg ikke inn for å spare.

Jobber du, eller studerer du? I begge tilfeller vil det aller beste være å ta på seg ekstra jobbing om det er mulig.

Jeg bor hjemme, iallfall frem til høsten, så jeg får nok ingen uforutsette utgifter. Isåfall vil jeg få hjelp... :sjenert:

Jeg tar vgs fag, leser selv. Jeg får ikke jobbet noe særlig før etter alle eksamene mine til våren, for jeg har 8 eksamener å lese på. Så fra sommeren av kan jeg jobbe mye.

Ville bare spare mest mulig siden jeg ikke har tid til annet enn å lese og å trene frem til sommeren :)

Da kan jeg prøve å spare 3000 i mnd.

Skrevet

Ja, da tror jeg du klarer det fint om du virkelig går inn for det. Lykke til med sparing og eksamener :)

Skrevet

Tikk takk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...