Gå til innhold

Bok om kropp og slikt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen som vet om en god bok om kroppen, pubertet og hvordan barn blir til? Til et barn på 8-9 år.

Endret av Fru Filifjonka
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Slik ble jeg til" av Katarina Janouch

Kjempe søt bok som tar opp det meste på en søt og barnevennlig måte. Mange søte tegninger og litt mer moderne enn "Trond Viggo".. selv om han duger enda.. for alle del..

Skrevet

Takk for svar. :-)

Skrevet

Vet ikke om de blir laget fremdeles, men jeg fikk et par bøker som het "Kropp og topp".

Tror det var iallefall to bøker der. Stod myye om pubertet og hadde ganske humoristiske tegninger også.

Husker jeg likte bøkene godt, leste dem fra perm til perm :fnise:

Skrevet

Jeg leste også kropp og topp fra perm til perm, fleere ganger :P

Syns den var ganske bra, men det hadde vel vært enda bedre om det fantes en oppdatert versjon. Jeg husker veldig godt at for eksempel de "kule" jentene i boka hørte på guns'n'roses osv. Er litt usikker på om dagens barn og unge kan identifisere seg helt med det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg leste også kropp og topp fra perm til perm, fleere ganger :P

Syns den var ganske bra, men det hadde vel vært enda bedre om det fantes en oppdatert versjon. Jeg husker veldig godt at for eksempel de "kule" jentene i boka hørte på guns'n'roses osv. Er litt usikker på om dagens barn og unge kan identifisere seg helt med det.

Sant det, jeg fikk mine på 90'tallet :P

Husker en dag jeg kom hjem fra skolen og gikk på rommet mitt. Da hadde mamma lagt "Mensboka" litt sånn strategisk på bordet mitt :fnise:

Skrevet

Nå har jeg bladd litt i den til Trond-Viggo Torgersen, men jeg følte at den ble litt barnslig. Dessuten stod det at puberteten var fra 10-16 år, og det stemmer ikke helt i dette tilfellet. Jeg fant en ungdomsbok om sex i samme hylle, men den ble for voksen igjen.

Jeg tror at jeg ser etter noe mer rett fram og faktabasert, men med et enkelt språk. Gjerne realistiske illustrasjoner av celler og slikt. Flere forslag?

Skrevet

Nå har jeg bladd litt i den til Trond-Viggo Torgersen, men jeg følte at den ble litt barnslig. Dessuten stod det at puberteten var fra 10-16 år, og det stemmer ikke helt i dette tilfellet. Jeg fant en ungdomsbok om sex i samme hylle, men den ble for voksen igjen.

Jeg tror at jeg ser etter noe mer rett fram og faktabasert, men med et enkelt språk. Gjerne realistiske illustrasjoner av celler og slikt. Flere forslag?

Hmmm, da kommer ikke jeg på noe annet enn fagbøker. Altså humanbiologibøker for vgs osv. Det er kun fakta, men språket er kanskje ikke like lett da det blir brukt en del "fremmedord" som latin osv.

Realistiske bilder av celler osv finner en jo også i de bøkene, men det står jo om ALT. Ikke bare om pubertet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...