Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min hud er såkalt "kombinert". Sliter med rødhet i kinnene ved nesa og samtidig fet hud i t-sonen. Svarte prikker og nupper/kviser.

Bruker en kombinasjon av dermalogica og matis.

Ultracalming rens og mist (som en tonic) samt serum fra dermalogica og peeling og masker fra matis.

Funker fint. Men er det dumt å blande sånn. På toppen av det hele tenker jeg å begynne med solfaktor med tanke på fri radikaler.

Leter og etter en dagkrem (helst med solfaktor) og nattkrem.

Tenker f.eks på dagkrem fra dermalogica med solfaktor. Kanskje sheer moisture.

Og matis som nattkrem.

Er det dumt å blande sånn? Merker jeg blir litt rød av kremen active moisture som jeg per i dag bruker, men det går fort over. Er dette pga blodsirkulasjonen da man masserer dette inn eller er det pga noe jeg reagerer på? Er ikke slik at det er ubehagelig så bytter kun pga spf.

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Har samme hudtype som deg. Jeg bruker Skin Smoothing Creme fra Dermalogica som nattkrem, og så bruker jeg enten Sheer Tint som du nevner som dagkrem, eller Origins Vitazing (som er helt fantastisk og dekker litt bedre enn sheer tint, gir også litt bedre fuktighet).

Ikke dumt å blande, men bruker du produkter beregnet for sensitiv hud? Jeg ville ha unngått active moisture om du blir rød av den, selv om det går over.

Skrevet

Ja, jeg bruker ultra calming systemet fra dermalogica. Liker de kjempegodt.

Bruker ikke vann da jeg vet det kan ta fukt fra huden og irritere.

Har og en fuktfattig hud samtidig som den er sensitiv og fet, uff : -)

Vurderer å bruke sheer tint moisture siden den har spf. Merker jeg lett blir rød foran dataen.

Og kanskje matis som en nattkrem?

Hva bruker du som peeling?

Skrevet

Oi, jeg mente sheer moisture. Har ikke lyst på den med farge.

Men er litt redd for at den ligner på active moisture og at den blir litt for "aktiv" for huden min.

Skrevet

Jeg har samme hudtype og brukte lenge Dermalogica, fordi jeg ikke visste bedre. Byttet til MD og Decleor og huden min har ikke sett bedre uten siden jeg var 14.

• Liker 1
Skrevet

Hører mye skryt om md og decleor og tviler ikke på at de er kjempebra produkter : -)

Men vil ikke bruke md pga glykolsyre og decleor pga for sterkt konsentrerte planteoljer.

Jeg liker i hovedsak dermalogica, men så er det rett og slett minus med at fuktighetskremen for sensitiv hud med spf er grønnfarget og gir huden et litt "sykelig" skjær.

Vurderer derfor litt sheer moisture, og matis (matis er og et merke jeg liker godt).

Det som og går an selvfølgelig er å ta super sensitive faceblock kanskje som et slags "serum" under matis kremen.

Skrevet

Da ville jeg heller gått over til kun å bruke Matis.

Skrevet

Men hva med spf? : -)

Skrevet

Hører mye skryt om md og decleor og tviler ikke på at de er kjempebra produkter : -)

Men vil ikke bruke md pga glykolsyre og decleor pga for sterkt konsentrerte planteoljer.

Jeg liker i hovedsak dermalogica, men så er det rett og slett minus med at fuktighetskremen for sensitiv hud med spf er grønnfarget og gir huden et litt "sykelig" skjær.

Vurderer derfor litt sheer moisture, og matis (matis er og et merke jeg liker godt).

Det som og går an selvfølgelig er å ta super sensitive faceblock kanskje som et slags "serum" under matis kremen.

Men hvorfor vil du ikke bruke glykolsyre? :)

• Liker 1
Skrevet

Fordi jeg er såpass sensitiv hud og er ganske ung så litt redd for å "ødelegge" hudbarrieren : -)

Er og veldig fornøyd med både dermalogica og matis.

Skrevet

Når det er sagt er jeg litt nysgjerrig på den kremen til md med spf.

Leter etter alternative kremer med spf.

Skrevet

Fordi jeg er såpass sensitiv hud og er ganske ung så litt redd for å "ødelegge" hudbarrieren : -)

Er og veldig fornøyd med både dermalogica og matis.

Ingen fare for det. Jeg var også fornøyd med Dermalogica da jeg brukte det, men det var som sagt før jeg prøvde MD. Det virker jo ikke som du får bukt med problemene dine heller med det du bruker i dag.

Jeg ville kjøpt et MD-kit på nett.

Skrevet

Takk for tips : -)

Men tror jeg holder meg til dermalogica og matis nå i første omgang.

Ser ikke bort i fra at jeg prøver md en annen gang.

Men har noen av dere peiling på om det går an å blande inn f.eks matis protect city spf 50 i vanlig dagkrem uten at spf går bort?

Skrevet

Har ganske lik hud som deg - veldig sensitiv, med nupper/urenheter i t-sonen, men samtidig tørr og fuktfattig. Har etter veeldig mye prøving (prøvd mye innen Decleor, Dermalogica, MD formulations og Matis) kommet fram til noe som funker for meg:

Rens: Matis delicate cleanser - renser godt og mildt uten å tørke ut huden.

Toner: Matis purete toner - toner bytter jeg litt på, merker lite forskjell mellom de forskjellige (så lenge det er en fra et bra merke og ikke gjør huden min crazy).

Serum: Matis purete serum - dette serumet digger jeg! Har mye mindre urenheter etter at jeg startet med det, og får supermyk hud. Dette er serumet for oss som ikke tåler MD-serumet for uren hud ;)

Fuktighetskrem: Matis delicate SOS nutrition - denne elsker jeg! Supermyk hud uten rødhet!

Peeling: Matis delicate peeling

Skrevet (endret)

Du må ikke være redd for å bruke glykolsyre. Jeg har sensitiv hud... til tider tørr, og har hatt STORE problemer med dårlig hud. Har det egentlig fortsatt, bare les sutretråden min her inne. For ca. 1 uke siden kuttet jeg ut alle produkter fra Decleor, nettopp fordi jeg kanskje reagerte på dem... nå bruker jeg rens / skrubb / serum fra MD, og fuktighetskrem fra Matis Delicate. Merker allerede en stor forskjell. Jeg bruker den sensitive versjonen av produktene (der det finnes), og det fungerer for meg.

PS: Du sier du er ung, nøyaktig hvor ung? Jeg er 19, og glykolsyre kan fint brukes uansett om man er 16 eller 19... eller eldre.

Endret av Miah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...