AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Jeg er en jente på 20 år som har gule tenner. Hater det virkelig. Er jo også kun 20 år, så det er litt skummelt med tanke på hvordan de vil se ut om enda 20 år. Har virkelig komplekser for tennene. Føler at de får meg til å se usunn og slaskete ut selv om jeg egentlig ikke er det. Vurderer å bleke, men tør samtidig ikke. Har hørt at dersom man gjør det én gang så blir de fortere gule igjen slik at man må fortsette å bleke. Og bleking er vel ikke akkurat så bra i lengden. Tennene mine er ikke så stekre i utgangspunktet heller. Dette har tannlegen sagt. Så det jeg lurer på er hva dere ville gjort i min situasjon? Finnes det andre måter å få hvitere tenner på enn bare å bleke (noen kjerringråd..)? Har hørt at tannlegen kan fjerne (skrape vekk?) plakk? Vet ikke om det er plakk jeg har, men. Det er spesielt hjørnetennene mine som er gule forresten. Har i hvert fall bestemt meg for å kutte drastisk ned på kaffe, te, brus, juice og saft. Røyker/snuser ikke.
Minya Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Hvor ofte pusser du tennene? Det kan hjelpe på fargen om du pusser morgen, etter middag og kveld. Hjørnetennene er som regel naturlig litt gulere enn resten av tennene. Prøv Denivit tannkrem, den bruker jeg når jeg føler at smilet ikke er hvitt.
Pene sko... Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 (endret) Tennene blir ikke hvitere av å pusse dem, men de blir heller ikke gulere. Bleking må gjøres av profesjonelle for best resultat. Selvbleking er det mange som ødelegger tennene sine med. For store doser og for hyppig bruk fører til dette. Det er tross alt en syre du bleker tennene med. Endret 13. desember 2011 av Pene sko...
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 Jeg sliter med akkurat det samme som deg. Har hatt det sånn så lenge jeg kan huske, er nå 22. Røyker ikke, drikker ikke te eller kaffe. Har vurdert å bleke, men tror ikke jeg tør å bruke selvbleking, og det er vel ganske dyrt å gjøre det hos tannlegen. Har sterke, rette tenner, hadde aldri hull da jeg var liten (men det har blitt noen de siste årene på grunn av mye brus), den eneste feilen er fargen..
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Snakk med tannlegen. Kan hende du ikke har kritthvite tenner fra naturens side heller. Tenner kommer i ulike farger, men dette kan tannlegen svare deg på. 1
Gjest Michelle82 Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Ofte så hjelper det å bare få fjernet tannstein hos tannlegen når du er så ung og verken røyker eller drikker mye kaffe. Og før du setter i gang med evt hjemembleking bør du få sjekket tenna dine hos tannlegen slik at du vet at tenna dine tåler blekingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå