Gjest Anonymous Skrevet 17. desember 2003 #1 Skrevet 17. desember 2003 På halsen, i nakken og bakhodet har jeg 6-7 klumper. Den største er vel 1.5 cm i diamerter og den minste er vel som en ert. "sikkert hovne kjertler" har jeg hørt noen si.. Men hva kommer det av? Og ER det hovne kjertler? Føler det er en bagatell jeg ikke kan gå til legen med, for de gjør jo ikke spesiellt vondt. Noen som vet hva sånne klumper kan bety?
jordbær Skrevet 18. desember 2003 #2 Skrevet 18. desember 2003 Du har masse lymfeknuter på halsen. De ligger ved øret og i området rundt. Hvis de har hovnet opp, er det veldig sansynlig at du har fått f.eks. en infeksjon i kroppen. Store lymfekjertler=kroppen jobber for å få deg frisk!
Sannasol Skrevet 18. desember 2003 #3 Skrevet 18. desember 2003 Jeg har også slike kuler som du snakker om. Men jeg har mest i nakken. Derfor tror jeg ikke det er lymfekjertler, og jeg er ikke syk (bare gravid) . Trodde egentlig det var muskelknuter. Noen flere som har erfaring/peiling på dette?
SuperNova Skrevet 18. desember 2003 #4 Skrevet 18. desember 2003 Jeg hadde det i sommer! Mine var i tillegg litt ømme. (Kanskje fordi jeg drev og kjente på dem hele tiden....) Jeg syntes det var så rart at jeg hadde det i nakken og bakhodet, særlig fordi jeg ikke kjente antydninger til å være syk. Og det var på ingen måte det samme som når man blir forkjøla og får hovne lymfeknuter på halsen. Jeg gikk til legen, og hun undersøkte meg, tok noen tester, og sa at sånne ting bare skjer av og til. Hun fant ikke ut hva det var konkret, men det gikk over etter rundt tre uker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå