AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 ...er kanskje ulogisk, feigt eller teit av meg;Men jeg fant et album med bilder av han og eksdamen. Det ligger ute på nettet,og han har ikke fjernet det. Under bildene er det tekster med "elsker deg", og mye annet romantisk kliss klass. Disse bildene er ikke så gamle. Detvirker som om det var 'ekte kjærlighet', de gjorde mange ting som så ut som om han likesågodt kunne fridd til henne. Så jeg tenker nå at jeg vil backe ut og ikke involvere meg med noen som kanskje vil sammenligne meg med noen jeg ikke kan være. Og at det de hadde er ikke noe jeg og han kan få. Selv om jeg skulle ønske det. Men jeg vil ikke være en replacement heller. Men, jeg burde vel ikke si han den egentlige grunnen til at jeg plutselig backer helt ut?
Steinar40 Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Aldri smart å satse på noen som ikke er ferdig med eksen. 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 Aldri smart å satse på noen som ikke er ferdig med eksen. Jeg veit ikke om han er det og jeg tør ikke spørre. Vi er ikke 'så langt' ut i datingen enda til at det føles naturlig å spørre om eksdamer.
Gjest Tirkes Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 Alle har bagasje. Det kan være han ikke er over henne, det kan være at han har glemt det. Bildenes motiv kan være ekte, eller lett poserende (Facebook-tendensen. Livet er perfekt og mannen kom hjem med blomster i dag åååh frokost på sengen livet er herlig!) og lett glorifisert. Folk tar sjeldent parbildet av at de sitter sure i sofaen fordi de ikke blir enige om hvilken film de skal se. Om dere ikke er så langt i datinga, så ville jeg sett litt mer an, fulgt toget en stasjon eller to lengre, også stilt spørsmål ved bildene. Er det turbulent, så hadde jeg hoppet av. Men man kommer ingen vei med parforhold uten å risikere å blø litt. 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 Men man kommer ingen vei med parforhold uten å risikere å blø litt. Jeg vil heller være 'pro-aktiv' 1
Gjest Tirkes Skrevet 13. desember 2011 #6 Skrevet 13. desember 2011 Jeg vil heller være 'pro-aktiv' Vil du være sikker på hva du får, så har du to alternativer. Dropp ham (du skylder ham ingen forklaringer på hvorfor), eller spør ham rett ut før du kaster bort mer tid. Svarte ut fra at ingen av disse alternativene var ønskelige. Beklager om du ikke er TS, AB går ofte i surr:)
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #7 Skrevet 13. desember 2011 Vil du være sikker på hva du får, så har du to alternativer. Dropp ham (du skylder ham ingen forklaringer på hvorfor), eller spør ham rett ut før du kaster bort mer tid. Svarte ut fra at ingen av disse alternativene var ønskelige. Beklager om du ikke er TS, AB går ofte i surr:) Nei, du har rett: de er ikke ønskelige. Jeg skulle ønske det her kunne fungert. Men jeg vil aldri klare 'nå opp' til det de hadde. Uansett: jeg er litt redd for å trå ut i det som for meg er som ukjent farvann. Er en grunn til at alle mine tidligere kjærester ikke har hatt noen eksdamer...det var mye tryggere.
PanLi Skrevet 13. desember 2011 #8 Skrevet 13. desember 2011 Det virker som om det var 'ekte kjærlighet', de gjorde mange ting som så ut som om han likesågodt kunne fridd til henne. Så jeg tenker nå at jeg vil backe ut og ikke involvere meg med noen som kanskje vil sammenligne meg med noen jeg ikke kan være. Og at det de hadde er ikke noe jeg og han kan få. Selv om jeg skulle ønske det. Men jeg vil ikke være en replacement heller. Det er leit at du tenker slik. Både for deg og for ham. Potensielt. Så han har hatt kjæreste før. Og han har elsket noen før. Positivt sett betyr dette at han er i stand til nettopp disse tingene. Og hvorfor ikke med deg? Jeg ville blitt veldig lei meg dersom en jeg var interessert i hadde dumpet meg fordi jeg hadde hatt et forhold tidligere... Om han er over kjæresten kan du ikke vite med mindre han forteller deg om det eller du spør. De følelsene du har kan også, som du antyder, komme av egen usikkerhet i forhold til om du er like god (noe a'la Marit Larsen's "under the surface"). Min erfaring er at eksen overhodet ikke er av betydning når en har funnet noen en virkelig liker! Men det er også et viktig poeng, som jeg forsåvidt tenker gjelder uansett: Finn ut av om han virkelig liker deg, ikke hvem og hvordan han har likt noen før 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #9 Skrevet 13. desember 2011 Det er leit at du tenker slik. Både for deg og for ham. Potensielt. Så han har hatt kjæreste før. Og han har elsket noen før. Positivt sett betyr dette at han er i stand til nettopp disse tingene. Og hvorfor ikke med deg? Jeg ville blitt veldig lei meg dersom en jeg var interessert i hadde dumpet meg fordi jeg hadde hatt et forhold tidligere... Om han er over kjæresten kan du ikke vite med mindre han forteller deg om det eller du spør. De følelsene du har kan også, som du antyder, komme av egen usikkerhet i forhold til om du er like god (noe a'la Marit Larsen's "under the surface"). Min erfaring er at eksen overhodet ikke er av betydning når en har funnet noen en virkelig liker! Men det er også et viktig poeng, som jeg forsåvidt tenker gjelder uansett: Finn ut av om han virkelig liker deg, ikke hvem og hvordan han har likt noen før Han sier han ikke er en typisk 'kosete' gutt. Sa det i en samtale, uten å gå dypere inn på hvordan vi kom inn på temaet der....men så ser jeg bildene og der ser han ut som den mest kosete fyren. Ergo; han ser ikke for seg å være kosete med meg. Er slik jeg tolker det.
Sweet77 Skrevet 13. desember 2011 #10 Skrevet 13. desember 2011 Kanskje litt kontroversielt det jeg kommer med nå. Det behøver ikke nødvendigvis bety at han savner eksen, ikke en gang om han har tatt vare på det med vilje. Det finnes folk som ønsker å beholde fine minner fordi det er fine minner, selv om det var med en eks. Rett og slett fordi det var fine ting i det forholdet også, som lærte ham noe bra om han selv kanskje, ikke bare et tøft brudd. Hvorfor skal man alltid huske på bare de negative tingene? Det å ta vare på fine minner kan fortelle deg at det ikke var bare bortkastet - fordi du også opplevde noe bra den gangen, som ga deg noe på veien. Men jeg vet så klart ikke. Bare noen tanker. Syns også PanLi hadde noen bra betraktninger. 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #11 Skrevet 13. desember 2011 Kanskje litt kontroversielt det jeg kommer med nå. Det behøver ikke nødvendigvis bety at han savner eksen, ikke en gang om han har tatt vare på det med vilje. Det finnes folk som ønsker å beholde fine minner fordi det er fine minner, selv om det var med en eks. Rett og slett fordi det var fine ting i det forholdet også, som lærte ham noe bra om han selv kanskje, ikke bare et tøft brudd. Hvorfor skal man alltid huske på bare de negative tingene? Det å ta vare på fine minner kan fortelle deg at det ikke var bare bortkastet - fordi du også opplevde noe bra den gangen, som ga deg noe på veien. Men jeg vet så klart ikke. Bare noen tanker. Syns også PanLi hadde noen bra betraktninger. Ja, det samme tenkte jeg, men jeg stusser bare på at det enda ligger ute offentlig. Jeg har ikke bilder av mine ekstyper og meg liggende ute offentlig. De minnene er lagret på en ekstern harddisk som ligger langt inne i skapet mitt.
Sweet77 Skrevet 13. desember 2011 #12 Skrevet 13. desember 2011 Han sier han ikke er en typisk 'kosete' gutt. Sa det i en samtale, uten å gå dypere inn på hvordan vi kom inn på temaet der....men så ser jeg bildene og der ser han ut som den mest kosete fyren. Ergo; han ser ikke for seg å være kosete med meg. Er slik jeg tolker det. Dette innlegget så jeg ikke før jeg skrev det andre innlegget. Skjønner at du lurer ja, ville snakket med ham...
Gjest navnelapp Skrevet 13. desember 2011 #13 Skrevet 13. desember 2011 Han sier han ikke er en typisk 'kosete' gutt. Sa det i en samtale, uten å gå dypere inn på hvordan vi kom inn på temaet der....men så ser jeg bildene og der ser han ut som den mest kosete fyren. Ergo; han ser ikke for seg å være kosete med meg. Er slik jeg tolker det. "Ser ut som"? Ein kan ikkje avgjere noko som helst ut frå eit bilde. Eit bilde kan fortelje ei heilt anna historie enn det som faktisk skjedde. Ikkje tolk ting i fillebitar. Stol på at du er bra nok.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #14 Skrevet 13. desember 2011 "Ser ut som"? Ein kan ikkje avgjere noko som helst ut frå eit bilde. Eit bilde kan fortelje ei heilt anna historie enn det som faktisk skjedde. Ikkje tolk ting i fillebitar. Stol på at du er bra nok. Ja, holde rundt henne, kysse henne i nakken,ta bilde av henne når hun sover med romantiske fraser under. Det vil jeg si er å 'se kosete ut'.
Sweet77 Skrevet 13. desember 2011 #15 Skrevet 13. desember 2011 Ja, det samme tenkte jeg, men jeg stusser bare på at det enda ligger ute offentlig. Jeg har ikke bilder av mine ekstyper og meg liggende ute offentlig. De minnene er lagret på en ekstern harddisk som ligger langt inne i skapet mitt. Ikke sikkert han har tenkt på det en gang. Spør ham du
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #16 Skrevet 13. desember 2011 Ikke sikkert han har tenkt på det en gang. Spør ham du Jo, han vet det. Han har en samling bilder, og han oppdaterer siden kontinuerlig.
Gjest navnelapp Skrevet 13. desember 2011 #17 Skrevet 13. desember 2011 Jo, han vet det. Han har en samling bilder, og han oppdaterer siden kontinuerlig. Men då må du jo berre snakke med han, heilt enkelt.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #18 Skrevet 13. desember 2011 Men då må du jo berre snakke med han, heilt enkelt. Enn hvis det føles som om jeg 'stalker' han, ved at jeg innrømmer å ha bladd meg gjennom albumet og bildene deres? Jeg vil heller ikke at det skal vises at jeg bryr meg, han vil vel sikkert ha de som 'minner', offentlig. Men, jeg vet ikke, har litt rar magefølelse.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #19 Skrevet 13. desember 2011 ....jeg føler at jeg trår kanskje i noe privat som jeg kanskje egentlig ikke har noe med. Nei, jeg føler for å bare backe ut sakte men sikkert.
Gjest navnelapp Skrevet 13. desember 2011 #20 Skrevet 13. desember 2011 Men viss han er perfekt for deg då? Og ikkje har tenkt på at du reagerer på at dei bilda ligg der? Og då backar du ut utan å ha avklart med han kva han ville? Ville ikkje du gått glipp av noko viss du tok feil? Å forvente at heile fortida skal vere rydda inn i skapet før han byrjar å date er vel kanskje å forvente for mykje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå