Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 22 som pga sykdom i familie tilbrakte mye tid på sykehus da jeg var yngre, og gjør det fra en tid til en annen fremdeles.

Min plan var alltid å studere medisin, men jeg er for pinglete til det, da jeg ikke takler blod/tanken på å ha noen andre sitt liv i mine hender.

Jeg studerer idag noe annet, men har veldig lyst til å jobbe frivillig på sykehus for å 'bidra' tilbake på min måte. Er dette mulig? Isåfall hvordan kommer man igang?

Takk for svar, dere :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe nevneverdig frivillig arbeid på offentlige sykehus, utenom noe på barneavdelinger ved høytider.

Du sier ikke hvor du bor, men mitt beste forslag er at du kontakter et privat diakonalt sykehus hvis du har et i nærheten. De har ofte noe frivillig arbeid (men ikke pleiearbeid, av naturlige grunner).

I tillegg har kommunene og organisasjoner som Røde Kors ofte diverse tjenester basert på frivillighet hvis også ting som ikke er direkte sykehusrelatert er av interesse.

Når det gjelder dette med medisinstudiet så er det vel kanskje verdt å si at mange som begynner ikke er komfortable med tanken på å ha andres liv i deres hender. Det er helt naturlig å ha det slik i begynnelsen. Dette med redsel for blod er også ofte veldig overfladisk og ikke noe reelt problem.

• Liker 1
Skrevet

på sykehuset der jeg jobber kommer røde kors hver onsdag med en tralle hvor de selger diverse småting. sjokolade osv. vet at de innimellom steker vafler og deler ut til pasienter, tror kanskje dette er spesielt for kreftavdelinger? mange som har liten matlyst der, og da er jo det et bra tiltak..

røde kors har jo også besøksvenn-tilbudet. det er frivillig arbeid, og veldig meningsfullt. men ikke i tilknytning sykehus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...