AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #1 Del Skrevet 13. desember 2011 Hei, I fjor (første julen i leiligheten, som forresten er i "kjelleren" til huseier) ble vi overrasket med at huseier kom med en konfekteske på døren like før jul. Vi synes det var kjempehyggelig, men siden vi omtrent var på vei ut døra for å dra hjem til jul, så fikk hun ikke noe før etterpå, nemlig hjemmelaget marsipan. Sambo har tenkt å lage marsipan i år også, men hun har ikke kommentert den noe ut over at hun selvsagt takket da hun fikk, så jeg tenker at hun kanskje ikke liker marsipan. Jeg har litt lyst til å lage noe til henne (liker å bake, blant annet), men vet liksom ikke helt hva. Samboeren min har ikke lyst til å gi en julestjerne eller noe (tror kanskje hun skal bort noen dager i julen). Hun har dessuten hatt tykktarmkreft og er operert i høst, så jeg lurer på om det kanskje er noen begrensninger med hva man kan/bør spise etter det? Forslag taes imot med takk! Jeg har egentlig ikke så veldig god tid på meg, siden hun vet når vi drar (torsdag), og kommer sikkert nedom med noe før da. Hun er forresten en litt eldre dame, og jeg tror ikke karameller e.l. er noe å satse på. Kanskje brente mandler er en idé? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #2 Del Skrevet 13. desember 2011 Jeg ga brente mendler til min huseier i fjor, og det ble hvertfall en hit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #3 Del Skrevet 13. desember 2011 TS her. Ble så inspirert at jeg kastet meg rundt og lagde brente mandler. Samboeren min får bare kjøpe nye mandler til å lage marsipan av. Men.. eh.. Er det noen som har noen gode tips til å få etiketter og limet (ikke minst) av syltetøyglass o.l.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 13. desember 2011 #4 Del Skrevet 13. desember 2011 For å få av etiketter og lim kan du bruke damp. Jeg tror også at det skal gå med varmt vann, hvis du holder det der litt lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helloworld Skrevet 13. desember 2011 #5 Del Skrevet 13. desember 2011 legg i varmt vann med zalo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 13. desember 2011 #6 Del Skrevet 13. desember 2011 zalo og glovarmt vann har funket for meg. Lagt det i bløt i flere timer også gnidd det ganske lett av. Neglelakkfjerner tas susen på evt limrester, forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #7 Del Skrevet 13. desember 2011 TS her. Ble så inspirert at jeg kastet meg rundt og lagde brente mandler. Samboeren min får bare kjøpe nye mandler til å lage marsipan av. Gamler damer vil ikke ha brente mandler. Det øker bare tannlegeregninge. Jeg har aldri fått noe av mine leieboere og har aldri gitt noe selv. Hadde holdt meg til en blomst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsina Skrevet 13. desember 2011 #8 Del Skrevet 13. desember 2011 TS her. Ble så inspirert at jeg kastet meg rundt og lagde brente mandler. Samboeren min får bare kjøpe nye mandler til å lage marsipan av. Men.. eh.. Er det noen som har noen gode tips til å få etiketter og limet (ikke minst) av syltetøyglass o.l.? putt glassene i varmt vann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå