Ka:Oz Skrevet 19. mai 2002 #1 Del Skrevet 19. mai 2002 Jeg vil gjerne høre deres synspunkter på en sak... Hvordan ville dere reagert om dere fikk vite at en venninne (nær venninne) har et forhold til forloveden din?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2002 #2 Del Skrevet 19. mai 2002 Hun var ikke min venninne lenger. Hvorfor stiller du ikke spørsmålet slik: hvordan reagerer du når forloveden din har et forhold til venninna de? Til saken: Begge to har gått bak ryggen min. Ut med venninna. Så må jeg se om forholdet er verd å satse på. Var det engangstilfelle og han angret? Det var bare tilfeldig sex? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 19. mai 2002 #3 Del Skrevet 19. mai 2002 Blitt pissesur og bedt de dra til helvete! Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 20. mai 2002 #4 Del Skrevet 20. mai 2002 sannsynligvis byttet ut hårkuren hennes med hårfjerner og gått løs på hans edlere deler med hekksaks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 20. mai 2002 #5 Del Skrevet 20. mai 2002 For et spørsmål. Hvordan tror du et normalt menneske ville reagert..? Med å hive begge to på hodet og r### ut av min omgangskrets. Forkastelig!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2002 #6 Del Skrevet 20. mai 2002 Jeg hadde rett og slett blitt sur! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 20. mai 2002 #7 Del Skrevet 20. mai 2002 Støtter Rani og dere andre her. Ingen venninne gjør sånt, ingen forlovede gjør sånt med tanke på å fortsette å være forlovet. Ut med dem, begge to!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venus Skrevet 20. mai 2002 #8 Del Skrevet 20. mai 2002 Hei.... Hvorfor spør du oss andre om det ??? Spør heller deg selv om hva som egentlig er DIN reaksjon på dette bedraget !!! Og husk nå for all del på følgende: Begge to har sviktet din tillit på det groveste, ikke bare én av dem, men BEGGE to !!! Hva gjør du nå? Vel, DET er kun opp til DEG! Men jeg håper du har nok selvrespekt til å velge det mest RIKTIGE for deg. For du ber selvsagt ikke om mer av samme sorten !??! Jeg føler MED deg. Du er verdt mer enn disse to tilsammen. De to fortjener virkelig hverandre. FOR en stygg sak !!! Jeg ble ordentlig kvalm... Er han helt dum, eller bare ung og tankeløs? Gjelder det samme for henne? Lykke til videre du... Venus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. mai 2002 #9 Del Skrevet 20. mai 2002 Det er sjeldent jeg får bekreftet kvinners egoistiske holdninger så tydelig som etter at jeg fant KG. Hva om din venninne og din forlovede er skapt for hverandre da? Kanskje det er dem som er ment å være de rette? Hvilken rett har dere til å ødelegge andres kjærlighetsliv? Og elsket du virkelig din forlovede så hadde du oppfyllt hans høyeste ønske, nemlig å bli sammen med din venninne. Og være lykkelig på andres vegne ser ut til å være forbeholdt mannen. Waco *nikker samvittighetsfullt bort på flokken av forsmådde kvinnefolk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CEL. Skrevet 20. mai 2002 #10 Del Skrevet 20. mai 2002 * Overser waco's innlegg * Ka:Oz : Jeg er enig i de fleste her, og mener du spør litt rart. Det er jo oppførselen til din forlovede som du burde reagere på! Selvfælgelig har din veninne gått over streken her, men det er jo ikke i nærheten av det forloveden din har gjort! Det er veldig lett å skylde på jenten når noe slikt skjer, men de har vært to om dette!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yatzy Skrevet 20. mai 2002 #11 Del Skrevet 20. mai 2002 Jeg hadde sansen for Ivankas forslag jeg. Og waco - dette er ikke en kvinnesak. Dette handler om å elske og å bli forsmådd. Dersom du virkelig mener det du sier tror jeg ikke du virkelig har elsket. Eller så er du en helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venus Skrevet 20. mai 2002 #12 Del Skrevet 20. mai 2002 Hei. Jeg forstår faktisk litt av det som Waco er inne på her... Vi kvinner ER ofte egoistiske !!! Men vi skal "liksom" være så skinnhellige også. Og det er en dårlig kombinasjon. Da er ikke falskheten langt unna... Men man fatter slikt etterhvert - - - Dessuten er menn jevnt over mye mer opptatt av å gjøre OSS lykkelige, enn VI er av å gjøre menn lykkelige. Slik bør det vel også være, ellers ville det bli kollisjoner !!! Kvinner og menn er fra naturen SVÆRT forskjellige, og slik må det nødvendigvis også være for at vi skal bli tiltrukket av hverandre, og dermed sikre artens fremtid !!! MEN,,, Jeg syntes ikke at damen her inne fortjente bedraget hun var utsatt for, ikke i det hele tatt. Begge sviktet henne faktisk, for ingen var ærlige om sine følelser FØR dette skjedde. Det er altfor lett å si etterpå at; "Det bare skjedde." Det er det dummeste jeg noengang hører. For hvorfor skjedde det? Fordi de VILLE det selvfølgelig, hva ellers? De tok et valg, DER og DA !!! Men damen som ble bedratt på begge sider hadde ikke noe valg, i og med at hun ble holdt utenfor,- - både av sin egen kjæreste/mann OG sin venninne... Lite rettferd i dette spør du meg... Men, slik er livet tydeligvis, og det er synd !!! Derimot, NÅ har hun et valg, og Guri Malla som jeg håper at hun endte forholdet med han, og faktisk LOT de to få hverandre. For det hersker jo liten tvil om at de virkelig fortjener hverandre disse to. Du som ble sviktet: Jeg håper det går bra med deg !!! Stå på videre i livet. Lev å la leve. Venus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. mai 2002 #13 Del Skrevet 20. mai 2002 venus...det ser ut som du har forstått litt mer enn de fleste her... hyggelig....meget bra!... Waco som kan bekrefte at ikke alle jenter er like teite... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 20. mai 2002 #14 Del Skrevet 20. mai 2002 waco: hvis du hadde vært forlovet med en jente, som du elsket, ønsket å dele livet med og som du stolte på, hvordan ville du da reagert hvis du fikk vite at hun hadde et forhold til bestekompisen din? hadde du da glad og fornøyd, og med tanke på deres lykke hadde trukket deg tilbake, men fortsatt å være venner med dem begge? tingeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 20. mai 2002 #15 Del Skrevet 20. mai 2002 Det handler om å ta ansvar og å tørre å stå for det man gjør. Det skjer ikke ved å gjøre ting i det skjulte, bak andres rygg. Det er feigt, det. Greit om forloveden og venninnen passer sammen, men da må de selvsagt være voksne nok til å tørre å stå frem med det, og ikke lure et annet menneske trill rundt. Argh, verste jeg vet.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. mai 2002 #16 Del Skrevet 20. mai 2002 Tingeling. Ja, helt klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 20. mai 2002 #17 Del Skrevet 20. mai 2002 Waco: noen gang vært forelsket? jeg har hatt en del diskusjoner angående dette temaet, både med menn og kvinner, da jeg er av den oppfatningen at man ikke velger hvem man forelsker seg i, så på den måten er jeg vel litt enig med deg. men det at man forelsker seg eller tenner på en annen en kjæresten forsvarer ikke at man er utro. hvis man virkelig er ment for hverandre (som du visst mener at disse to må være ) så bør man også være sterk nok til å ta et valg. så har jeg et spørsmål, hva mener du hun som begynte tråden skal gjøre hvis dette bare var en "fling", og forloveden vil bli i forholdet ? er hun da "kvinnelig egoist" hvis hun ikke tilgir? tingeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. mai 2002 #18 Del Skrevet 20. mai 2002 Da bør hun tilgi. Selvsagt det er jo forskjellig fra gang til gang. Men jeg kan ta min yngste bror som var sammen med en fin dame en gang. Men hu dama ble sammen med min mellomste bror. Idag har dem en datter sammen. Og min yngste bror ble så glad på deres vegne, gudfar har han blitt idag. Så det går faktisk an. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2002 #19 Del Skrevet 21. mai 2002 Waco viser tydelig et eksempel på det mannlige paradoks, nemlig en liksom-nøktern, skinhellig holdning som ikke har hold i virkeligheten. Ingen reagerer slik på bedrag: "Jaja, de er kanskje ment for hverandre, jeg trekker meg unna og sier lykke til" Dummeste jeg har hørt. Uansett hvor ment de måtte være for hverandre er det fortsatt et tillitsbrudd fra både venninne og forlovede, man har faktisk rett til å føle seg sviktet da. Og hvordan fikk dette forholdet tid til å utvikle seg egentlig? Man oppdager tiltrekning tidlig, men man inngår vel ikke et forhold umiddelbart, særlig ikke hvis man er sammen med noen? I det øyeblikket man merket at noe skjedde, noe endret seg - så ville det vært naturlig å si det. Uansett hva slags relasjoner som er inne i bildet, venninner eller ikke, dersom jeg var i et forhold, og "plutselig" ble tiltrukket av en annen i den grad at et forhold kunne være aktuelt - så ville jeg jo kommet meg ut av det forholdet jeg var i litt brennkvikt. Bedrag er ikke mulig å unnskylde. Kanskje er de ment for hverandre, kanskje er det ikke bare seksuelt. Men det unnskylder ike tillitsbrudd og forstillelse - den man er sammen med har krav på å få vite hvor man står. Jeg fortsår for øvrig ikke hvordan noen "plutselig" kan være utro jeg? Når jeg er sammen med noen, elsker jeg. Da faller jeg ikke "plutselig" for noen andre, da må noe mangle i forholdet - men hvis noe mangler i forholdet, ville jeg jo kommunisert det til ham jeg var sammen med, slik at man kunne finne ut av om man ønsket å være sammen videre eller la være, og da heller være fri til å møte andre. Tillitsbrudd er tillitsbrudd. Du har lov til å reagere, det trengs tid til å komme over det og om du vil ha begge ut av livet ditt er det faktisk greit - UTEN at du har noen som helst forpliktelse til å ønske dem lykke til på ferden. Dine følelser er da akkurat like viktige dom deres!! Glad jeg ike er sammen med waco, da måtte jeg jo lurt på om han bare var sammen med meg inntil den rette dukket opp, og da forventet lykkønskninger videre. Blæh! Som om DU ville sprette champagnen om du ble bedratt... tulling... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dahlia Skrevet 21. mai 2002 #20 Del Skrevet 21. mai 2002 Jeg hadde bedt begge to dra dit peppern gror.... Om de så hadde vært skapt for hverandre... så kan ikke det å gå bak ryggen på noen forsvares... Da får man heller ta et oppgjør og gjøre forholdet stuerent.... Det er mulig jeg hadde greid å tilgi dem.... i løpet av en 4 - 5 år..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå