Sophie-Ann Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Etter å ha prøvd alt jeg kan komme på samt lest på internett, gir jeg nå opp bleieavenningen på min datter. Har skiftet på henne 6 ganger i dag, og jeg holdt på å eksplodere siste gangen. Så nå får hun gå med bleier, som den eneste tre-åringen i barnehagen. Hun er tydeligvis ikke klar.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Gjør det til en lek. Når du er på do så setter du dattern din på potta, så kan dere lære å telle eller noe. Ikke stress..
Sophie-Ann Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2011 Gjør det til en lek. Når du er på do så setter du dattern din på potta, så kan dere lære å telle eller noe. Ikke stress.. Jeg har gjort dette, vi leser, klistremerker, hun har fått egen do som lager lyd osv...Hun tisser på doen, men hun nekter å bæsje. Så hun bare bæsjer i trusen, og kommer etterpå og forteller at hun har gjort det.
Harlekin Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 Det er da helt greit å ta en pause når barnet åpenbart ikke er klart. Gi det noen uker, så kan du prøve på nytt, men jeg synes ikke det er noe å stresse med. Mange 3-åringer bruker bleier enda, man må ikke på død og liv bli tørr bare fordi "alle andre" er det.
Ms.Blaise Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 Hadde samme problemet med min 3åring, bare at han nektet å i det hele tatt ha på seg truse. Ingenting hjalp. Så jeg bestemte meg for å vente til han ville selv, selv om de kun var to 3 åringer i bhg som fremdeles brukte bleie. Her en dag kom han å sa at "mamma, i morra vil jeg gjerne gå uten bleie i barnehagen. Jeg vil ha mannetruse!" Og det gikk supert. Han ble tørr på flekken. Så gi det litt tid, ikke stress med det. Hun blir tidsnok klar til å slutte. 1
Gjest "gjest" Skrevet 13. desember 2011 #6 Skrevet 13. desember 2011 Vel, men er det noen vits i å begynne med bleieavvenning når barnet ikke er klar for å slutte med bleier da?
Stinelin Skrevet 13. desember 2011 #7 Skrevet 13. desember 2011 Vel, men er det noen vits i å begynne med bleieavvenning når barnet ikke er klar for å slutte med bleier da? Jeg kjenner en femåring som "fortsatt ikke er klar" ifølge foreldrene. Da synes jeg absolutt "det er vits" å begynne bleieavvenningen. Ikke like mye stress med en treåring. 1
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2011 #8 Skrevet 13. desember 2011 Jøss. I barnehagen til mine var det de færreste 3 åringene som hadde sluttet med bleie. Spesielt guttene da, de fleste sluttet mellom 3.5-4 år. Slapp av, det kommer når det kommer. Kan hun ikke tisse på do også si fra når hun skal bøsje og få på bleie? Et steg i riktig retning i alle fall?
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #9 Skrevet 13. desember 2011 Det er skummelt å bæsje i potte/do. Der kan du prøve å sette henne på potta når du ser at hun skal, man ser ofte det på barna. Litt røde i fjeset og blanke i øynene. Men man må følge som en hauk noen dager da Ellers ville jeg brukt bleie utenom når vi satt på do/potta.
LukaFrost Skrevet 13. desember 2011 #10 Skrevet 13. desember 2011 Er det lenge siden du startet bleieavvenningen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå