Fashiondiva Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 Du kan minimum forvente en lønn på ca. 23 000 kroner i måneden pluss kvelds og helligdagstillegg.
Gjest Tirkes Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 Fem år siden, men jeg hadde 16-17 lapper utbetalt. kun 8-4 og ingen kveld og helg.
Casall Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 Jeg er lærling, men de jeg jobber med har ca. 145 i timen. Drit dårlig.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Hvordan fikk dere jobben? Hvilke egenskaper lønner det seg å ha? Driver å søker litt på jobber i resepsjon/ sentralbort, men det virker som det er vanskelig å få disse jobbene. Kanskje fordi det er populært?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #7 Skrevet 15. desember 2011 Jeg er lærling, men de jeg jobber med har ca. 145 i timen. Drit dårlig. Pøh. Man har jo ikke noe utdannelse, evt. bare videregående/fagbrev, så synes ikke du kan forvente mer. 3
Casall Skrevet 15. desember 2011 #8 Skrevet 15. desember 2011 Fagbrev er utdannelse! Og jeg hadde mer som 17 åring på deltidsjobben min Og nei, har ikke inntrykk av at det er vanskelig å få jobb.
Lista Skrevet 15. desember 2011 #9 Skrevet 15. desember 2011 Fagbrev er utdannelse! Og jeg hadde mer som 17 åring på deltidsjobben min Og nei, har ikke inntrykk av at det er vanskelig å få jobb. Men da hadde du unormalt mye til 17 år å være. 1
Mariapia3 Skrevet 15. desember 2011 #10 Skrevet 15. desember 2011 Jeg har vel kun 142,- timen etter 4 år i yrket. Det er en vanskelig jobb å få, jeg fikk først jobb på et stort og flott hotell som deltid etter å ha vært utplassert der. Når jeg søkte på en annen jobb som heltid, så hadde jeg en vanvittig bra attest og sykt gode referanser, men jeg tror jeg fikk resepsjonistjobben her hvor jeg er nå på grunn av at min gamle sjef sa at jeg så og si aldri var syk, noe som sto høyt hos nysjefen. Noen plasser er det kanskje enkelt å få jobben, men derimot vanskelig å bli "lagt merke til" med mindre du er vanvittig flink. Man må klare å gjøre mange ting samtidig, alltid være ekstremt blid, takle fulle og ufine gjester, samt uønskede gjester som narkomane og andre på en fin måte. Man har aldri en dårlig dag i jobben og det er en fordel om man er glad i å ta vare på seg selv (sminke og hår), da mannlige gjester fortere synes helhetsinntrykket er flott Man må snakke "pent", ikke mumle og slikt, og du må være ekstremt løsningsorientert. Hvis man kan jobben sin og har disse egenskapene, så kan dagene være vanvittig gøy. Å føle man klarer alt i et høyt tempo gir en ubeskrivelig mestringsfølelse :-) Man blir ikke rik i jobben, men så er det nå dessverre få yrker man blir det i. Ulempen er ofte rolige dager, slitsomme gjester, man sitter på utstilling hele dagen, helgejobb (jeg jobber kun hver tredje helg), samt kveldsjobbing.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #11 Skrevet 16. desember 2011 Rolige dager har vi ALDRI, skulle ønske vi hadde det... Har 500 rom og alltid 70% bellegg og oppover. Og hadde vi enda kunnet SITTE på utstilling, vi står. Og vi jobber annenhver helg!
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #12 Skrevet 16. desember 2011 Jeg tjener 336000 i året og jobber 8:30 - 16:00 mandag-fredag. Har jobbet under ett år.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #13 Skrevet 16. desember 2011 På hotell er det i hovedstaden iallfall stort gjennomtrekk av resepsjonister. Og lett å få seg jobb iflg ledere i kjeden. Lønna er elendig. Ligger i underkant av 150kr/timen. Og da har jeg 4års ansenitet (Hvordan renholdere har greid å få høyere grunnlønn enn hotellarbeidere er for meg et under...) Ofte turnusarbeid, så døgnrytme kan man bare glemme. Sats heller på en resepsjonsjobb hos et firma, da får du høyere lønn og normale arbeidstider uten helejobbing.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #14 Skrevet 16. desember 2011 Det kan lønne seg å ta vekterkurs.. Jeg er vekter for et vikarbyrå i Oslo, og tjener 150,77 kr/t uten ansinnitet. Det er flere oppdrag som krever vekterkurs og politiattest, og der er det ofte mangel på folk
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #15 Skrevet 16. desember 2011 Jeg jobber ikke selv i resepsjon, men vet hva de som jobber der i vår bedrift tjener. Årslønnen ligger på mellom 360- og 390-tusen. Som tilsvarer en timelønn rett i overkant av 200 kroner. Resepsjonen er betjent 0730-16 på hverdager, og de jobber litt skift for å få dette til å gå opp med arbeidstiden.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #16 Skrevet 16. desember 2011 Fagbrev er utdannelse! Og jeg hadde mer som 17 åring på deltidsjobben min Og nei, har ikke inntrykk av at det er vanskelig å få jobb. Jada, det er utdannelse, men kan likevel ikke sammenlignes med studier utover videregående skole. Fagbrev genererer ikke studielån, og nettopp derfor kan en ikke forvente lik lønn som folk med studier som krever studielån...
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #17 Skrevet 17. desember 2011 Jeg tjener 340.000 i året, fra neste måned blir det like under 350.000, jeg har ett og et halvt års erfaring. Startet på 330.000. Sentralbord/resepsjon på kontor.
Casall Skrevet 17. desember 2011 #18 Skrevet 17. desember 2011 Tror det er litt forskjell fra kontor/bedrift til hotell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå