Gå til innhold

Julegaver til fattighuset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er snart ferdig med julegavene, men har lyst å gi noen til fattighuset også. Men hva er greit å gi egentlig? Tenkte først på mange dvder til de forskjellige aldersgruppene, men så kom jeg på at de aller fattigste kanskje ikke har dvd-spiller?

Så jeg vil gjerne ha tips til hva som er lurt å gi. Også håper jeg denne tråden inspirerer flere til å gi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du merker gavene med alder og kjønn, så kan du jo kjøpe dukker, biler, alle typer klær som ikke er helt nødvendig å ha. Til jenter, hårstrikk, hårbøyler og alt av spenner. Smykker til de minste, sånne plastsett, tegnesaker, malesaker og selvfølgelig papir til å tegne på. Blyantspissere og visklær. Er vel bare fantasien som kan stoppe deg. Lesestoff, alt fra bøker til tegneserier. Kanskje noe som kan spises, noe ekstra godt gotteri og sukkerfri tyggegummi med fruktsmak. Fint du slo fra deg tanken på DVDer.

Bra tiltak du gjør der.

Ble så glad når jeg leste det.

Har du pent brukt tøy, ta med deg det også. Kjenner du noen som har brukt pentøy til barn og voksne, ta med det også.

Her jeg bor har vi ikke fattighuset, men Frelsesarmeen som jeg gir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav også til Fattighuset i år! Kjøpte et ganske stort sett med My Dough til jente og "tryllesett" til gutt. Som nevnt over her kan du kjøpe leker eller klær så lenge det er en lapp med hvor det står alder og kjønn. Personlig kjøper jeg leker fordi jeg synes ungene bør ha noe å holde på med i romjulen :-). Jeg ville nok ikke gått for brukte klær, selv ikke når de er pent brukt. Synes at dersom du skal kjøpe en gave så burde de som får den ha glede av å få noe som er nytt, spesielt da det er disse som ofte "arver".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har en internettside med litt informasjon om hvor og hvordan man kan donere gaver og lignende til ulike stedet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har en internettside med litt informasjon om hvor og hvordan man kan donere gaver og lignende til ulike stedet? :)

http://www.fattighusetoslo.no/

Jeg rakk ikke det allikevel i år :( Fristen for å levere er på mandag, og jeg jobber på den tiden både i morgen og mandag..

Får komme på det litt tidligere neste år!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.fattighusetoslo.no/

Jeg rakk ikke det allikevel i år :( Fristen for å levere er på mandag, og jeg jobber på den tiden både i morgen og mandag..

Får komme på det litt tidligere neste år!

TS

de sier vel ikke nei om du skulle komme med gaver vel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant det :) Jeg rekker ikke å gi en gave, men skal donere penger til Kirkens Bymisjon, som går til julemåltid.

Har skrevet om disse mulighetene på bloggen nå for å forhåpentligvis spre kunnskapen videre!! Er mye forskjellig man kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...