Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå funnet ut at jeg har strøket på en eksamen for tredje gang. Betyr det at jeg mister studieretten min? Jeg ELSKER studiet mitt, eneste er dette metodefaget som er obligatorisk, men som jeg aaaaaaldri kommer til å få bruk for senere. Jeg har jobbet kjempemye med det i halvannet år nå, og det har også gått på bekostning av de andre karakterene mine. Likevel klarte jeg heller ikke å stå denne gang!

Jeg er så sint, frustrert og lei meg akkurat nå. Det var 28% som strøk (!!!!!!!!!), så det er jo tydelig at han har laget en eksamen vanskeligere enn tidligere. ÅÅÅÅRH hvorfor skulle han det akkurat denne gangen? De siste mnd har jeg sittet å jobbet med faget i timesvis og endelig begynte jeg å føle at jeg fikk det til. Meeeeeen så får vi en eksamen som er helt hinsides, og dermed blir det stryk igjen :(

Så, er det over og ut nå? Må jeg finne meg noe annet å gjøre? Huff, griner bare nå. Vil virkelig ikke slutte. Skal snakke med læreren imorgen, men må bare høre om det er noen her som vet noe eller har opplevd det samme :(

(går på HIB om det er noen som vet hvordan de er på sånt)

Videoannonse
Annonse
Gjest SemperFi
Skrevet

Du må høre med eksamens kontoret, kanskje de lar deg gå opp 4 gangen, om ikke må du finne et universitet/høyskole du kan ta det faget.

Det er kun det faget du "mister" retten på å ta på samme høyskole.

Mange som stryker f.eks i fysikk 3 ganger får tatt det på andre universiteter, etc.

Skrevet

Du kan søke om å få ta det en 4. gang. Ikke alle skoler som tillater dette, men enkelte gjør det. Snakk med læreren og hør om dette er mulig der du studerer!

• Liker 2
  • 4 uker senere...
Skrevet

Hvordan gikk det?

Skrevet

Hvordan gikk det?

Jeg klagde på karakteren og fikk rodd i land en E! Takk og pris :)

• Liker 1
Gjest SemperFi
Skrevet

Jeg klagde på karakteren og fikk rodd i land en E! Takk og pris :)

Gratulerer!

Da åpner dørene seg for at du også kan ta den opp på nytt for å forbedre karakteren!

Skrevet

Gratulerer! Har selv tatt et fag for 3.gang nå, og venter på karakteren.. er veldig redd for å være uheldig og ikke få maks poeng for oppgaver jeg har delvis rett.. iiik!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...