Gå til innhold

Gave til UMULIG bestemor.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en bestemor jeg må kjøpe julegave til. Jeg er rett og slett helt blank. Dama ser ikke film, vil ikke ha glede av velværeprodukter, går ikke ut på teater o.l., skal ikke spise søtsaker og drikker ikke alkohol. Jeg ANER virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Det eneste jeg kan tenke som kan fungere er en bok av noe slag. Noen som har noen gode forslag? Enten til en bok eller noe helt annet? Hun får allerede den kongelig årboken eller hva den heter av en annen i familien. Hun er litt sånn typisk sær bestemor som er glad i kongefamilien og ikke liker innvandrere eller rare norske dialekter. En dyp bok vil altså ikke gjøre susen, men det kan ikke være type se&hør heller, vil jo ikke fornærme henne.

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med Unni Lindell sine søte bøker fra barnemunn? Der har hun snakket med barn i sfo om forskjellige tema og fått deres fantastisk herlige tanker ned på papir. Hun har flere typer, jeg kjøpte en om nissen til min bestemor i år, fra før av har hun en som heter "gamle damer legger ikke egg" og en jeg ikke husker navnet på.

Tøffler kan også være ett alternativ, varme ben og lavere strømforbruk ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne en flaske vin.

Står at hun ikke drikker alkohol. ;)

Liker hun te eller kaffe? Kanskje en spennende variant av kaffe eller te ville vært noe?

Bor du i nærheten? Kunne du tatt henne med ut på middag en kveld, evt. funnet på noe annet sammen med bare henne?

Pleier hun å fryse på bena? Kanskje noen gode tøfler kunne vært fint. Eller et varmt pledd?

Kanskje du kan lage noe til henne? Strikke et varmt skjerf, sy et handlenett, lage en scrap-bok om alle barnebarna?

Bilde av noe slag, eller en elektronisk fotoramme som kan vise flere bilder? For eksempel fotografi av barnebarna eller bare deg, et sted hun har tilknytning til?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står at hun ikke drikker alkohol. ;)

Liker hun te eller kaffe? Kanskje en spennende variant av kaffe eller te ville vært noe?

Bor du i nærheten? Kunne du tatt henne med ut på middag en kveld, evt. funnet på noe annet sammen med bare henne?

Pleier hun å fryse på bena? Kanskje noen gode tøfler kunne vært fint. Eller et varmt pledd?

Kanskje du kan lage noe til henne? Strikke et varmt skjerf, sy et handlenett, lage en scrap-bok om alle barnebarna?

Bilde av noe slag, eller en elektronisk fotoramme som kan vise flere bilder? For eksempel fotografi av barnebarna eller bare deg, et sted hun har tilknytning til?

Her var det mye gode forslag, men mye av det går ikke. Hun har ingen interesse av noe annet enn vanlig kaffe, hun liker ikke å gå ut. Hun har kjøpt seg ganske nye sokker og hun har tøfler, men de er litt gamle, så der kan jeg kanskje prøve meg! :) Jeg er ikke kreativ, så jeg får ikke laget noe selv. Stort bilde fikk hun til bursdag for et halvt år siden. Men tusen takk for hjelp! :)

Umulige bestemor :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig. Det er gaven sin til en helt umulig bestemor.

Jeg er jo glad i dama da, vil ikke skuffe henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp et opplevelseskort gjennom Frelsesarmeen e.l;

http://www.vl.no/kristenliv/opplevelseskort-gir-fattige-barn-gratis-fritidstilbud/

Det er liknende initiativ i flere byer - og alle gamle damer elsker Frelsesarmeen. Brukes til barn som ellers ikke har råd til å delta på kulturtilbud etc.

Ellers har jeg med hell kjøpt musikk som gamle damer(slash mine besteforeldre) elsker; Secret Garden, Josh Groban og sånt annet kliss.

Edit; skjønte ikke helt om frelsesarmeen tilbyr dette som gavemulighet.....iallefall; andre initiativ gjør det.

Endret av norah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaaaahhhh! Nå hadde jeg skrevet et langt og utførlig svar, og dermed hengte KG seg helt opp.

Støtter Moscatos forslag, og har følgende bestemorgaver på samvittigheten selv:

-kalender

-flaxlodd + tennbriketter til ovn/peis

-værdagbok (som går over 5 år, med mulighet for korte notater + værstatistikk)

-pene skjerf/tørkler

For øvrig ser jeg det er kommet ut en bok etter TV-maratonet "Hurtigruten minutt for minutt", som sikkert har masse flotte norgesbilder. Den kunne jeg vurdert dersom jeg fremdeles hadde hatt besteforeldre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig ser jeg det er kommet ut en bok etter TV-maratonet "Hurtigruten minutt for minutt", som sikkert har masse flotte norgesbilder. Den kunne jeg vurdert dersom jeg fremdeles hadde hatt besteforeldre.

Dette var jo en knallidé! Takk! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gaaaahhhh! Nå hadde jeg skrevet et langt og utførlig svar, og dermed hengte KG seg helt opp.

Støtter Moscatos forslag, og har følgende bestemorgaver på samvittigheten selv:

-kalender

-flaxlodd + tennbriketter til ovn/peis

-værdagbok (som går over 5 år, med mulighet for korte notater + værstatistikk)

-pene skjerf/tørkler

For øvrig ser jeg det er kommet ut en bok etter TV-maratonet "Hurtigruten minutt for minutt", som sikkert har masse flotte norgesbilder. Den kunne jeg vurdert dersom jeg fremdeles hadde hatt besteforeldre.

Min oldemor er hekta på flaxlodd. Bokstavflax (kryssordflax), Bingoflax og radiobingo. Så da vil jeg også foreslå bingoblokker hvis hun liker radiobingo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et ullteppe. Alle gamle fryser vel?

Går ikke an å fryse når termostaten står på 24 grader :fnise: Ph, bestemor :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestemor er og ganske vanskelig å kjøpe gaver til......men det jeg har gitt som har vært en suksess opp igjennom årene er;

*abonnement på Hjemmet og Familien (ikke samtidig da)

*En god dunpute

*Kurv med div sukkerfritt snop og matvarer (hun har diabetes)

*abonnement på lokalavisa (kjøper den hver dag, men klager over at den er "dyr", så da sparte hun seg et år)

*Sånne duntøfler til å ha på beina når hun ser tv

*Fotografbilde av barnebarn

I år får hun boka "Far, jeg lever" som ble utgitt etter Utøya, hun har snakket endel om den etter at hun så en repotasje på God morgen Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...