Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Definitivt Jenny.

Jennie ser for engelsk ut, det blir så tydelig at det egentlig er et kallenavn for Jennifer.

Gjest strykebrett
Skrevet

Enig i at Jenny er den beste stavemåten. Syns det er noe litt mislykka pretensiøst over å bruke sære stavemåter for å gjøre et navn "spesielt". Og så blir ungen nødt til å forklare dette gjennom hele livet i tillegg, helt unødvendig bare fordi foreldrene ville forfine et i utgangspunktet helt bra navn.

If it ain broken: don't fix it :nei:

Kjempefint navn da, sorry hvis jeg høres kjip og streng ut :)

Skrevet

Er de bare jeg som forbinder Jenny med ei som er litt over gjennomsnittet glad i hest? :sjenert:

Når det kommer til Jenny eller Jennie, blir vel Jenny enklest når det kommer til staving og usikkerhet rundt uttale. :gjeiper:

Kanskje du forbinder det med "penny"? Pennyklubben:D

Jeg synes Jennie er veldig flott. Ser problematikken med å måtte forklare stavemåten... men tror det begynner å bli veldig vanlig å skrive det nettopp slik, så kanskje ikke det blir et tema. Jeg kjenner 3 stykker som skriver navnet med -ie, og synes det er et veldig fint navn - og en fin måte å skrive det på.

Skrevet

Jeg ville selv aldri valgt en stavemåte som er annerledes enn det folk flest er vant til (syns det blir litt annerledes hvis det fins to like vanlige stavemåter, for da må man bare velge en), for det blir nok ganske kjedelig å måtte stave navnet sitt i alle sammenhenger, i tillegg til at det garantert vil bli feilstavet titt og ofte. I tillegg; hvis jeg hadde sett det skriftlig, ville jeg lurt på om det skulle ha engelsk uttale.

Navnet er for øvrig på vei tilbake, så det er nok ikke mange som vil forbinde det med gammel dame.

• Liker 1
Skrevet

Vi har tenkt å kalle jenta vår for Jenny... og har aldri tenkt på å stave det "Jennie" før jeg så denne tråden. MEN det ser jo mye finere ut!! Dette skal diskuteres med mannen i kveld... :-)

Skrevet

Jeg liker også varianten med y best, altså den mest vanlige, jeg liker best ujålete stavemåter på navn.

• Liker 1
Skrevet

Jenny.

Jennie høyrast amerikansk/fjortis ut ja... Pluss at det er upraktisk. Dei aller fleste skriv Jenny i Noreg. Og dei aller fleste uttalar det likt uansett - Jenni.

Skrevet

Min oldemor het Jenny, og jeg synes absolutt navnet har en fin ordlyd, men når det gjelder stavelse ville jeg valgt Jennie :-)

Skrevet

Jeg ville uttalt Jennie med i, Jenni, og Jenny med y-lyd på slutten.

Jeg har et navn som kan skrives på tre forskjellige måter, og min måte å skrive det på er den vanligste. Veldig greit siden folk da som regel skriver det riktig, men hadde det vært veldig mange som hadde navnet mitt så hadde det kanskje vært litt kjedelig å ha den mest vanlige skrivemåten.

Skrevet

Vær forsiktig med å ta imot råd om staving fra folk som ikke kan stave "sjelden".

Moroklumpen du :P Klarer alltid å legge inn en K i ordet SJELDEN!

Skrevet

Jeg holder en sterk hånd på stavelsen Jennie selv om det kan bli litt problemer med stavemåten. Sønnen vår heter Liam, og de aller fleste (som ikke kjenner oss eller ham) skriver Lian. Som f.eks forsikringsselskapet :P

Skrevet

Jennie ville jeg uttalt som Jenni og Jenny som Jenny. Altså, med trykk på i og y, og da blir det to forskjellige navn for min del. Synes Jennie er finest, både i uttale og stavelse.

Skrevet

Jenny. Liker rett frem stavemåter og gode, enkle navn.

Skrevet

Jeg liker Jenny best, både fordi det er den tradisjonelle og enkle måten å stave det på, og fordi Jennie er helt nytt for meg (jeg er ofte litt skeptisk til nye ting, men når jeg har hørt navnet noen flere ganger kan jeg godt like Jennie også, kanskje til og med bedre enn Jenny). Personlig vil jeg uttale Jenny på den tradisjonelle og "norske" måten, mens Jennie ville jeg uttalt slik som amerikanere uttaler Jenny.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...