AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Jeg er gravid i åttende måned. Vi vet ikke kjønnet, men dersom det blir jente vurderer vi å kalle henne Jenny/Jennie. Men vi er veldig usikre på hvordan vi skal skrive navnet. Hva synes dere om navnet og hvordan synes dere vi skal skrive det? Jenny assosierer jeg litt med ei gammel dame, så vi heller derfor litt mot Jennie. Men er redd for at folk stadig vil skrive navnet hennes feil?
Gjest Modig mor Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Gammel dame-assosiasjonen handler vel uansett om selve navnet, og siden det høres likt ut uansett, anbefaler jeg den tradisjonelle/vanligste stavemåten: Jenny. Da slipper hun å stave navnet til stadighet. Dessuten: Så snart hun heter det, kommer dere bare til å assosiere det med henne, så de gamle damene trenger du ikke bekymre deg for.
Gjesten Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 Jenny! Det er sånn de fleste vil stave det naturlig, så hun vil slippe å få det feilstavet så ofte. Neg synes også personlig at det er penere. 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 Jennie! Har selv en datter som heter jenny og ser at navnet er på vei opp, så bruk den litt skjeldne du Jenny er ikke gammel dame for meg forresten lengere, hehehe.. Moro;)
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 Jennie! Har selv en datter som heter jenny og ser at navnet er på vei opp, så bruk den litt skjeldne du Jenny er ikke gammel dame for meg forresten lengere, hehehe.. Moro;) Vær forsiktig med å ta imot råd om staving fra folk som ikke kan stave "sjelden". 16
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #6 Skrevet 13. desember 2011 Jeg uttaler de to navnene forskjellig. Jennie uttaler jeg som Hennie (bare med J i stedet for H selvfølgelig), mens Jenny uttaler jeg med Y-lyd på slutten. Synes Jenny var langt finere enn Jennie. Både "på papiret" og når jeg uttaler navnet. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #7 Skrevet 13. desember 2011 Gammel dame-assosiasjonen handler vel uansett om selve navnet, og siden det høres likt ut uansett, anbefaler jeg den tradisjonelle/vanligste stavemåten: Jenny. Da slipper hun å stave navnet til stadighet. Dessuten: Så snart hun heter det, kommer dere bare til å assosiere det med henne, så de gamle damene trenger du ikke bekymre deg for. TS her. Nei, det er liksom den y'en som utgjør den gammel-dame følelsen synes jeg. Navnet generelt synes jeg er nydelig... så nå lurer jeg mest på hvordan jeg skal skrive det. Egentlig har vi vel mer eller mindre bestemt oss for Jennie... synes det ser penere ut på papiret. Og mer annerledes. Men morsomt å høre deres meninger.
Meg88 Skrevet 13. desember 2011 #8 Skrevet 13. desember 2011 Jennie ser definetivt penest ut!! Selv uttaler jeg navnene helt likt, så sånn sett er det jo det samme. Jeg synes det er et kjempefint navn... og morsomt at det begynner å "komme tilbake". Var jo et veldig populært navn før i tiden:-) 1
Lilliani Skrevet 13. desember 2011 #9 Skrevet 13. desember 2011 Så fint navn dere har valgt! Jenny er et nydelig navn! Jeg likte nok best den "normale" skrivemåten, altså Jenny. Når jeg ser Jennie tenker jeg mer Amerikansk enn Norsk, og som de andre sier her; så slipper hun å stave navnet til en hver tid! Lykke til med navnevalg og fødsel! 1
Gjest Rivera Skrevet 13. desember 2011 #10 Skrevet 13. desember 2011 Jeg liker begge måtene å stave navnet på, men personlig hadde jeg nok valgt Jennie. Jeg uttaler det da som Jenni
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #11 Skrevet 13. desember 2011 Jeg synes ikke Jennie ser finere ut, jeg synes det ser mer fortiss ut for å være ærlig. Sånn som alle som insisterer på å skrive Johnas og Elizabeth og alle andre fancy måter å stave normale navn på. Og navnet Jenny blir i grunnen ikke noe mer sjelden av at man staver det Jennie, det blir som forskjellen på Christine og Kristine. 6
Gjest Spinell Skrevet 13. desember 2011 #13 Skrevet 13. desember 2011 Jeg ville uttalt navnet likt uansett stavemåte, så navnet er akkurat like fint uansett Ville foretrukket -y-staving selv.
Gjest Badabing Skrevet 13. desember 2011 #14 Skrevet 13. desember 2011 Jenny, helt klart! Uttaler det da "Jenni" likevel, har aldri hørt noen si navnet med y-lyd. Kjenner forøvrig ingen gamle damer som heter Jenny, bare unge jenter.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #16 Skrevet 13. desember 2011 Jeg har tenkt på Jenny selv hvis jeg får en jente, men jeg må si meg enig i vedkommende over her som skriver at Jennie blir fortisaktig. Skriver du det Jennie kommer jeg til å tenke White/trailer trash med en gang. 1
Satellites Skrevet 13. desember 2011 #17 Skrevet 13. desember 2011 Synes Jennie både ser og høres rart ut da jeg ser for meg en engelsk uttale - og det passer ikke på norsk. Jenny er pent!
Harlekin Skrevet 13. desember 2011 #19 Skrevet 13. desember 2011 (endret) Jeg synes Jenny/Jennie er nydelig navn, begge deler. Liker faktisk begge stavemåter, men Jenny blir kanskje enklest å forholde seg til. Hvis en jente heter Jennie, må hun nok belage seg på endel feilskrivinger av det her i Norge. Min oldemor het Jenny, så jeg kunne kanskje ha kalt min datter det som oppkalling, og da med y-stavemåten. Endret 13. desember 2011 av Harlekin
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #20 Skrevet 13. desember 2011 Er de bare jeg som forbinder Jenny med ei som er litt over gjennomsnittet glad i hest? Når det kommer til Jenny eller Jennie, blir vel Jenny enklest når det kommer til staving og usikkerhet rundt uttale. :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå