Gå til innhold

Hvordan si dette på en bra måte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker stort sett å være ærlig mot folk og si hva jeg føler ganske tidlig. Hater det spillet der man ikke aner hva den andre personen tenker og føler.

Men dersom jeg skal si direkte hva jeg føler så blir det altfor klisjé og kleint og jeg er redd for å skremme han bort.

Det er en fyr jeg liker ganske godt. Jeg vet ikke om jeg vil bli sammen med ham. Er egentlig ganske sikker på at jeg ikke er klar for et forhold nå, så jeg kan liksom ikke si at jeg liker han for da får han kanskje falske forhåpninger. Det jeg egentlig vil si er:

"Jeg synes du er veldig kjekk og søt og vil gjerne bli bedre kjent med deg, finne på ting meg deg, kysse deg og ligge med deg. Men jeg vil ikke bli sammen med deg for vi er litt for ulike og jeg er ikke klar for en kjæreste nå".

Dette går jo ikke an å si? Har prøvd å hinte meg øyekontakt osv, men han må tydeligvis ha det inn med teskje. Så hvordan kan jeg få fram dette uten at det blir flaut og rart?

Jeg vet jeg kanskje virker litt barnslig og uerfaren. Har bare hatt to kjærester før og da vi ble sammen var det de som tok alt inititativet. Håper noen vil gi meg noen gode råd likevel :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreslår at du sier det som det er. Da kan han avgjøre om han er villig til å bruke tid på å finne ut om det kan bli dere eller ikke. Kanskje er han heller ikke ute etter et forhold? Men vær ærlig, om han likevel vil fortsette så må dere bli enige om hva slags "forhold" dere skal ha. Du ser ut til å ville ha en venn med fordeler, kanskje er det greit for ham og, men dere må være ærlige. Ikke bare nå, men også i fortsettelsen. Om en av dere utvikler følelser, eller ønsker en endring må det komuniseres klart og tydelig.

• Liker 2
Skrevet

Det jeg egentlig vil si er:

"Jeg synes du er veldig kjekk og søt og vil gjerne bli bedre kjent med deg, finne på ting meg deg, kysse deg og ligge med deg. Men jeg vil ikke bli sammen med deg for vi er litt for ulike og jeg er ikke klar for en kjæreste nå".

Kan du ikke bare si det da? Enkelt og greit! Bare vær ærlig med han!

• Liker 3
Gjest SemperFi
Skrevet

Nettopp feilen du gjør, forsøker å hinte.

Vi menn har ikke telepatiske evner. Si det som det er!

• Liker 1
Skrevet

Ja, jo, jeg bør kanskje si det. Jeg vil jo at han skal vite det! Men dersom han ikke føler det samme blir det jo kjempeflaut siden vi blir nødt til å se hverandre igjen etterpå uansett (har felles venner).

Men dere som tydeligvis har gode erfaringer med å fortelle sånt (siden dere anbefaler det), hvordan gjør jeg det? Vet jeg er håpløs som ikke klarer dette selv, men poenget med KG er vel å få hjelp av andre? :) Jeg tenker på valg av ord, setting osv... Blir flau bare av å tenke på det! Kommer til å skremme han, stakkars! :flau:

Skrevet

Ja, jo, jeg bør kanskje si det. Jeg vil jo at han skal vite det! Men dersom han ikke føler det samme blir det jo kjempeflaut siden vi blir nødt til å se hverandre igjen etterpå uansett (har felles venner).

Men dere som tydeligvis har gode erfaringer med å fortelle sånt (siden dere anbefaler det), hvordan gjør jeg det? Vet jeg er håpløs som ikke klarer dette selv, men poenget med KG er vel å få hjelp av andre? :) Jeg tenker på valg av ord, setting osv... Blir flau bare av å tenke på det! Kommer til å skremme han, stakkars! :flau:

Jeg tenker at det er bedre at dere får til litt naturlig kontakt først. Se om det er mulig. Og så se hvordan det utvikler seg.

Du bør være rimelig sikker på at han er interessert i deg først, før du eventuelt sier noe til han i klartekst.

Gjest SemperFi
Skrevet

Bedre å få en akward moment istedenfor å være uviten resten av livet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det er bedre at dere får til litt naturlig kontakt først. Se om det er mulig. Og så se hvordan det utvikler seg.

Du bør være rimelig sikker på at han er interessert i deg først, før du eventuelt sier noe til han i klartekst.

Ja, jeg tenker også litt sånn... Men naturlig kontakt er ikke så lett å få til...

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...