Dyveka Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Får ikke visa-kortet mitt til å fungere på parkeringsautomater. Har sett at andre og iblandt står ved automatene og ikke får det til. Noen som vet årsaken ?
CoffeeCup Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Feil på maskinen? Feil på kortet? Bare pass på, selv om maskinen ikke tar kort, må du betale. Ellers kan du risikere å få bot. Mange parkeringsselskaper regner fortsatt mynt som den hovedsaklige betalingsmåten, så eneste årsaken til at du ikke trenger å kjøpe billett, er hvis mynt-betalingen ikke funker. Men da skal du også egentlig ringe inn og fortelle om feilen, før du kan gå fra bilen. Ja, jeg har lest reglene nøye
Dyveka Skrevet 20. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. desember 2011 kortet fungerer jo ellers, har hatt problemer noen plasser i utlandet også=vanlig uttak. Kan det være at det er ett visakort uten bilde ?
Gjest IngvildSF Skrevet 22. desember 2011 #4 Skrevet 22. desember 2011 Vet du om magnetstripen din fungerer? Det er en viss sjanse for at automaten bruker magnetstripe og ikke chip. De fleste tenker ikke over det, fordi kortet ellers fungerer. Får du til å fylle bensin og betale ute? Det er et konkret sted jeg vet pleier å ta magnetstripe. Hender det at du har mobil og lommebok i samme hånd/lomme? Mobilen kan avmagnetisere kortet ditt.
California Skrevet 23. desember 2011 #5 Skrevet 23. desember 2011 Hvis du ikke får kortet ditt til å fungere, og heller ikke har mynter på deg så se på automaten om du kan betale via mobiltelefonen din. I Oslo kan du betale med mobiltelefon på alle kommunale p-plasser. Det er også flere andre kommuner og private selskaper som gjør dette. Pleier å stå bruksanvisning på p-automaten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå