Gå til innhold

Desinfisere flytende eyeliner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde noen venninner på besøk her om dagen, og ei av dem tok eyelineren min og brukte den på seg selv før jeg rakk å protestere - dette var altså en flytende eyeliner med filttupp. Og den var HELT NY.

Det er jo lett å desinfisere pudderprodukter o.l., men hva gjør jeg med denne? Hadde vært jævlig bittert å måtte kaste den i og med at jeg har brukt den kanskje 2 ganger før.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok ikke siden bakterier får raketter på føttene i væske.

Skrevet

Men ærlig talt, du trenger da ikke å KASTE den!!!! :overrasket:

Skrevet

Nei, jeg vil jo helst ikke det! Men har ikke lyst til å risikere å få en infeksjon heller.

Skrevet

Bakteriene er jo allerede kommet ned i eyelineren, så det er nok ikke noe du kan gjøre for å desinfisere den nå. Enten får du ta risikoen på å bruke den med bakterier fra hennes øyne, ellers må du kaste den. Jeg ville nok kastet den...

Skrevet

Tror det er større sjanse for å få innfeksjon av å ta på ett dørhåndtak enn at vennina di har lånt den en gang

• Liker 2
Skrevet

Hva, er det virkelig flere som ville vurdert å kaste den? Det synes jeg faktisk er et så alvorlig avvik fra normalt syn på bakteriologi (i den grad det er et ord :fnise: ) at jeg ville søkt hjelp om jeg var dere!

Herlighet, en eyeliner varer jo bare i tre måneder uansett. Med mindre hun hadde store, gule verkende byller som dryppet rett ned i eyelineren, ville jeg ikke sjenket det en tanke!

• Liker 2
Skrevet

Jeg er overhodet ikke spesielt redd for bakterier, tåler fint å få dritt på hendene for å si det slik. ;) Det er bare at akkurat øyne tåler bakterier fra andres øyne spesielt dårlig. Og i tillegg er det jo forskjell på folk, noen har lettere for å få øyeinfeksjoner enn andre. Jeg har tørre øyne og bruker kontaktlinser, og det skal fint lite til før jeg har røde, hovne øyne som gjør veldig vondt og jeg må gå til legen for å få behandling. Så jeg har nulltoleranse for at andre er borti mascara og eyelinere. Men om man gjerne tar den sjansen, så kjør på.

Skrevet

Jeg (trådstarter) er heller ikke en "sånn" hysterisk person. Nei, hun hadde ikke verk i øynene. Jeg tenkte også som deg (aphelion) med en gang, at det kanskje ikke er så farlig. Men så har je gforhørt meg litt, og har også fått høre dette som alice sier, at man har forskjellig bakterieflora og at det kan slå ut.

Ettersom hun bare malte den på øvre øyelokk, over vippene, så er det forhåpentligvis ikke så mye sjanse for at det kom så veldig mye dritt oppi flakongen, men jeg er altså ikke særlig lysten på å risikere å få en infeksjon. Så jeg hadde håpet på at det fins en eller annen teknikk man kan bruke for å rengjøre den, så jeg hadde vært på den sikre siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...