Careface Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Hei, Jeg lurer på hva dere studenter sliter med mest? Altså f.eks. det å sette opp et budsjett, finne den perfekte boligen osv. Og om dere hadde betalt for å få hjelp til slike ting`? Mvh CareFace
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Hei, Jeg lurer på hva dere studenter sliter med mest? Altså f.eks. det å sette opp et budsjett, finne den perfekte boligen osv. Og om dere hadde betalt for å få hjelp til slike ting`? Mvh CareFace Er du gal? Å sette opp et budsjett er da den minste sak. Tror de fleste som er i stand til å komme seg inn på et universitet også er i stand til å finne en ok bolig. Betale for slike tjenester?! ..du kom kanskje ikke inn på noen studier du? 5
Careface Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2011 Herregud, det var et spørsmål. Å trekke slike irrelevante slutninger ut i fra et slikt spørsmål viser bare hvem som Virkelig ikke har komt inn på noe studie. Beklager, men hvis du skal svare slik, så trenger du absolutt ikke å svare. Mvh CF
chhs Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 (endret) Er du gal? Å sette opp et budsjett er da den minste sak. Tror de fleste som er i stand til å komme seg inn på et universitet også er i stand til å finne en ok bolig. Betale for slike tjenester?! ..du kom kanskje ikke inn på noen studier du? Det var da ikke nødvendig å være så krass, AB! Som student er vel ikke problemet å kunne sette opp et budsjett, men derimot å følge det. Denne perioden i livet er for de fleste ikke en tid for sparing og storforbruk, det er da du lever smått, ikke har så altfor mye å rutte med og snur hver krone. I forhold til bolig, skal en nok ikke belage seg på "drømmeleiligheten" i første omgang. I de store byene er det mange som kjemper rundt beinet, og prisene er høye satt opp mot hva du faktisk får i lån/stipend. For å finne et sted å bo er SiO sine nettsider og finn.no fine steder å starte. Kanskje du kjenner noen som bor i området du skal studere? Muligens kjenner de, eller har selv en liten hybel å leie ut! Bruk kontaktnettet ditt, det lønner seg. Endret 13. desember 2011 av chhs 1
Lateralus Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 Å få råd til husleie, mat, bøker, t-banekort, mobil etc. som singel student var vanskelig. Litt lettere som samboer, men fremdeles trangt. Jeg synes det vanskeligste er jul og andre ting som kommer med ekstra utgifter. Jeg har familie som forventer ditten og datten i julegaver, og når jeg ber om ønskeliste sender de meg lister med dyre ting, selv om de tydelig vet at jeg har trang økonomi. Tid er også vanskelig. Jeg burde alltid lese mer, trene mer, jobbe mer etc.
Gjest Spinell Skrevet 13. desember 2011 #6 Skrevet 13. desember 2011 (endret) Det som var den største overgangen fra videregående til studenttilværelsen var å komme til et nytt sted der jeg ikke kjente noen, å skulle skaffe meg et nytt nettverk og å lære meg studierutiner når man ikke lenger har "lekser" og prøver. Ingen av delene trengte jeg betale for. Venner fikk man første uka, og studieteknikk ble det faktisk arrangert diverse gratis kurs/forelesninger i gjennom studentforeninger. Budsjett og bolig var enkelt, og ingen tjeneste jeg ville kjøpt. For øvrig gjetter jeg på at spørsmålet er ledd i en markedsundersøkelse i forbindelse med utvikling av et foretak. Har jeg rett? Endret 13. desember 2011 av Spinell 7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #7 Skrevet 13. desember 2011 Oppmøte på forelesning fredag kl. 8. Å faktisk følge med i forelesninger i stedet for å sitte på Facebook. Å faktisk lese mens man er på skolen og ikke ha tre kaffepauser med ulike venner. 2
Grønt blad Skrevet 13. desember 2011 #8 Skrevet 13. desember 2011 Hei, Jeg lurer på hva dere studenter sliter med mest? Altså f.eks. det å sette opp et budsjett, finne den perfekte boligen osv. Og om dere hadde betalt for å få hjelp til slike ting`? Mvh CareFace Da jeg studerte. Å motivere meg selv til å sitte timesvis på lesesalen dag ut og dag inn. Å få pengene til å strekke til, spesielt i juni, til jul o.l. Jeg kunne kanskje betalt litt for å få masse motivasjon, men tviler på at et motivasjonskurs ville fungert. Å sette opp budsjett eller finne bolig (man er ikke avhengig av "den perfekte boligen" som student) ville jeg aldri betalt for. De færreste studenter ønsker eller har penger til å betale for tjenester som du nevner. 1
otilie Skrevet 13. desember 2011 #9 Skrevet 13. desember 2011 Å faktisk følge med i forelesninger i stedet for å sitte på Facebook. tips: skriveblokk!! jeg blir distrahert av folk som sitter foran meg som driver med facebook og andre greier under forelesning:( de blir jo enda mer distrahert selv. det mange i min klasse sliter med er nok motivasjon. de tar ting lite seriøst. Jeg klarer heldigvis å dra meg opp om morgenen, holde orden i ting, og gjøre det jeg skal....
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #10 Skrevet 13. desember 2011 Håndskrift og å uttrykke seg klart skriftlig vet jeg flere forelesere synes dagens studenter sliter med. Ellers rutiner for å komme seg opp om morgenen, og for å bli sittende på lesesalen. Veldig lite jeg tror man ville betalt for - studenter har generelt dårlig råd
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #11 Skrevet 13. desember 2011 Da jeg studerte. Å motivere meg selv til å sitte timesvis på lesesalen dag ut og dag inn. Å få pengene til å strekke til, spesielt i juni, til jul o.l. Jeg kunne kanskje betalt litt for å få masse motivasjon, men tviler på at et motivasjonskurs ville fungert. Å sette opp budsjett eller finne bolig (man er ikke avhengig av "den perfekte boligen" som student) ville jeg aldri betalt for. De færreste studenter ønsker eller har penger til å betale for tjenester som du nevner. Studentsamskipnaden arrangerer allerede gratis motivasjonskurs
Ethereal Skrevet 13. desember 2011 #12 Skrevet 13. desember 2011 Å forvente at studenter skal BETALE for noe som helst som ikke er helt nødvendig, mener jeg er fullstendig idiotisk. De som har råd til å betale for slike tjenester sliter ikke økonomisk, og de som sliter økonomisk har andre ting å bruke pengene sine på. 2
Bana Skrevet 13. desember 2011 #13 Skrevet 13. desember 2011 Her er det å stå opp tidlig og få dratt seg opp og frem til skolen og derifra til forelesningen, selve timen går bra, men så er det lesing, og tross 6-7 timers lesing føler du at du har lest mindre enn du burde og kanskje tatt lengre pauser en du skal, det er tiiiiden som fllyyr =/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå