Lillebi Skrevet 18. desember 2003 #21 Skrevet 18. desember 2003 Noen dager med et måltid Kellogs All-Bran. Grove knekkebrød. Kaffe!
-Fisken- Skrevet 18. desember 2003 #22 Skrevet 18. desember 2003 Noen dager med et måltid Kellogs All-Bran. Grove knekkebrød. Kaffe! Kaffe funker visst bare om morgenen har jeg hørt.. HM.
Lillebi Skrevet 18. desember 2003 #23 Skrevet 18. desember 2003 Det har ikke noe å si for meg nå rjeg drikker kaffe. En del kaffe får fortgang på fordøyelsen min i hvert fall....
Gjest kvinne81 Skrevet 18. desember 2003 #24 Skrevet 18. desember 2003 Takk for alle svar ! Da har jeg kjøpt Idoform, håper det vil hjelpe.
Amica Skrevet 18. desember 2003 #25 Skrevet 18. desember 2003 Da jeg jobbet på kjøkken på gamlehjem fikk de med treg mage rutinemessig en liten skål med en klunk cultura (gjerne fruktsmak), 1ss kli og 1ss linfrø til frokost hver dag. En annen (og VELDIG effektiv) ting å prøve er te av frangulabark (frangulae cortex) fra apoteket. Ta 1ts til ett krus vann og kok det hele i 10 min. Sil av og drikk. Naturpreparat som gjør vei i vellinga...
Gjest gjest1 Skrevet 18. desember 2003 #26 Skrevet 18. desember 2003 Drikk van om morgenen, før du spiser. Gjerne i fler omganger. Jeg bruker å drikke en 1/2 l vannhver morgen før frokost. Spis tidligt tre kvarter etter at du har drukket. Det aller beste tipset er hoppetau, litt hopping får fart på ting man ikke ante men hadde i seg..............
Sannasol Skrevet 19. desember 2003 #27 Skrevet 19. desember 2003 Dette er avføringspiller man fort blir avhengig av.. Burde kun brukes når det er skikkelig forstoppelse. Bare en liten rettelse. Lactulose eller Duphalac er i flytende form. Fint å ta en liten "dram" ved behov. Jeg fikk det etter fødselen og det funka fint.
Fru Fomle Skrevet 19. desember 2003 #28 Skrevet 19. desember 2003 Bare en liten rettelse. Lactulose eller Duphalac er i flytende form. Fint å ta en liten "dram" ved behov. Jeg fikk det etter fødselen og det funka fint. Stemmer! Det er ikke avføringspiller, det selges på apoteket uten resept og man blir ikke avhengig av det. Vi fikk det anbefalt av legen til en gutt på 3 år, tviler på at han ville anbefalt sterke avføringsmiddel. Kjenner mange som bruker det i perioder når magen streiker litt.
-Fisken- Skrevet 19. desember 2003 #29 Skrevet 19. desember 2003 Stemmer! Det er ikke avføringspiller, det selges på apoteket uten resept og man blir ikke avhengig av det. Vi fikk det anbefalt av legen til en gutt på 3 år, tviler på at han ville anbefalt sterke avføringsmiddel. Kjenner mange som bruker det i perioder når magen streiker litt. Ja, ok, da har jeg sikkert misforstått jeg da Jeg har oppfattet det som at det ikke er vanedannende hvis man tar lite a det, men at det er det hvis man bruker det over lenger tid. Det er i alle fall det som står i bakningsvedleget.. Og de finnes både som piller og flytende form.
Gjest Lizbet Skrevet 19. desember 2003 #30 Skrevet 19. desember 2003 Tabletter av typen Toilax og dulcolax (var det det den het?) er tarmstimulerende - disse blir du avhengig av da de ødelegger tarmens naturlige bevegelser. Til dere som rettet på meg - jeg har vist misforstått litt da jeg gjennomgikk disse preparatene!
Gjest Poirot Skrevet 19. desember 2003 #31 Skrevet 19. desember 2003 Fåes i flytende form. I barneinstitusjonen jeg har jobbet på er disse svært vanlige å gi.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 19. desember 2003 #32 Skrevet 19. desember 2003 Jeg sverger til mammas hjemmebakte grovbrød jeg. Når jeg spiser det hver dag, har jeg aldri vondt/hard i magen. Bare helt regelmessig og kontrollert. (Går det an å si det?) Det er jo selvsagt fiberet som gjør det. Bytt fra fint brød (ja, kneipp er fint brød) til grovt, brunt brød. Det hjelper nok, skal du se... Ikke behøver du å huske piller heller, bare frokost
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 20. desember 2003 #34 Skrevet 20. desember 2003 Snus og alkohol funker også bra har jeg hørt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå