Gå til innhold

Tips mot hard & treg mage ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen dager med et måltid Kellogs All-Bran. Grove knekkebrød.

Kaffe!

Skrevet
Noen dager med et måltid Kellogs All-Bran. Grove knekkebrød.

Kaffe!

Kaffe funker visst bare om morgenen har jeg hørt.. HM.

Skrevet

Det har ikke noe å si for meg nå rjeg drikker kaffe. En del kaffe får fortgang på fordøyelsen min i hvert fall....

Gjest kvinne81
Skrevet

Takk for alle svar !

Da har jeg kjøpt Idoform, håper det vil hjelpe.

Skrevet

Da jeg jobbet på kjøkken på gamlehjem fikk de med treg mage rutinemessig en liten skål med en klunk cultura (gjerne fruktsmak), 1ss kli og 1ss linfrø til frokost hver dag.

En annen (og VELDIG effektiv) ting å prøve er te av frangulabark (frangulae cortex) fra apoteket.

Ta 1ts til ett krus vann og kok det hele i 10 min. Sil av og drikk.

Naturpreparat som gjør vei i vellinga...

Skrevet

Drikk van om morgenen, før du spiser. Gjerne i fler omganger. Jeg bruker å drikke en 1/2 l vannhver morgen før frokost.

Spis tidligt tre kvarter etter at du har drukket.

Det aller beste tipset er hoppetau, litt hopping får fart på ting man ikke ante men hadde i seg..............

Skrevet

Dette er avføringspiller man fort blir avhengig av.. Burde kun brukes når det er skikkelig forstoppelse.

Bare en liten rettelse. Lactulose eller Duphalac er i flytende form.

Fint å ta en liten "dram" ved behov.

Jeg fikk det etter fødselen og det funka fint.

:wink:

Skrevet

Bare en liten rettelse. Lactulose eller Duphalac er i flytende form.

Fint å ta en liten "dram" ved behov.

Jeg fikk det etter fødselen og det funka fint.

:wink:

Stemmer! Det er ikke avføringspiller, det selges på apoteket uten resept og man blir ikke avhengig av det. Vi fikk det anbefalt av legen til en gutt på 3 år, tviler på at han ville anbefalt sterke avføringsmiddel. Kjenner mange som bruker det i perioder når magen streiker litt.

Skrevet

Stemmer! Det er ikke avføringspiller, det selges på apoteket uten resept og man blir ikke avhengig av det. Vi fikk det anbefalt av legen til en gutt på 3 år, tviler på at han ville anbefalt sterke avføringsmiddel. Kjenner mange som bruker det i perioder når magen streiker litt.

Ja, ok, da har jeg sikkert misforstått jeg da :wink:

Jeg har oppfattet det som at det ikke er vanedannende hvis man tar lite a det, men at det er det hvis man bruker det over lenger tid. Det er i alle fall det som står i bakningsvedleget..

Og de finnes både som piller og flytende form.

Skrevet

Tabletter av typen Toilax og dulcolax (var det det den het?) er tarmstimulerende - disse blir du avhengig av da de ødelegger tarmens naturlige bevegelser.

Til dere som rettet på meg - jeg har vist misforstått litt da jeg gjennomgikk disse preparatene!

Skrevet

Fåes i flytende form. I barneinstitusjonen jeg har jobbet på er disse svært vanlige å gi.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg sverger til mammas hjemmebakte grovbrød jeg. Når jeg spiser det hver dag, har jeg aldri vondt/hard i magen. Bare helt regelmessig og kontrollert. (Går det an å si det?) Det er jo selvsagt fiberet som gjør det. Bytt fra fint brød (ja, kneipp er fint brød) til grovt, brunt brød. Det hjelper nok, skal du se... Ikke behøver du å huske piller heller, bare frokost ;)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Snus og alkohol funker også bra har jeg hørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...