Gjest kvinne81 Skrevet 17. desember 2003 #1 Del Skrevet 17. desember 2003 Dette er litt plagsomt, så om noen har noen gode tips om hva som hjelper mot hard & treg mage hadde jeg satt veldig pris på det.. Jeg har sett at klystèr jo er noe man kan bruke mot forstoppelse, men er ikke dette litt voldsomt, og det hjelper vel bare der og da, men ikke i lengden ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 17. desember 2003 #2 Del Skrevet 17. desember 2003 Fiberrik mat kombinert med mye vann! Prøv også sviskeyoghurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 17. desember 2003 #3 Del Skrevet 17. desember 2003 Legg linfrø i vann over natten og spis i vei, ikke farlig og man blir ikke avhengi. Det er et supert middel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 17. desember 2003 #4 Del Skrevet 17. desember 2003 Svisker og tørket frukt inneholder mye fiber. Eller du kan prøve kli. (godt med surmelk på). Som nevnt over, linfrø i bløt. Ellers så finnes det litt forskjellig på naturkostbutikker, som ikke er vanedannende. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 17. desember 2003 #5 Del Skrevet 17. desember 2003 Svisker er suverent, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 17. desember 2003 #6 Del Skrevet 17. desember 2003 Jeg har meget gode erfaringer med et produkt som heter Tab-Let. Selges i helsekostbutikker. Det er mye mer behaglig enn de midlene som selges på apotek, og jeg har ikke merket noen bivirkninger/ulemper ved ette produktet. Når jeg i perioder har mageproblemer, bruker jeg Tab-Let i 2-4 uker, og magen kommer "på plass" igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 18. desember 2003 #7 Del Skrevet 18. desember 2003 Jeg har meget gode erfaringer med et produkt som heter Tab-Let. Selges i helsekostbutikker. Det er mye mer behaglig enn de midlene som selges på apotek' date=' og jeg har ikke merket noen bivirkninger/ulemper ved ette produktet. Når jeg i perioder har mageproblemer, bruker jeg Tab-Let i 2-4 uker, og magen kommer "på plass" igjen.[/quote'] Jeg har også prøvd dette produktet, men det virket ikke i det hele tatt på meg.. Jeg har brukt noen tyggetabletter som heter frukt&fiber, det har fungert sånn nogenlunde. (fra helsekosten) Sikkert veldig induviduelt! Men ta deg en tur og spør i helsekosten, de fleste der vet en del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 18. desember 2003 #8 Del Skrevet 18. desember 2003 Lactulose eller Duphalac som kjøpes på apotek. Brukte det på sønnen vår, og det virket kjempebra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 18. desember 2003 #9 Del Skrevet 18. desember 2003 Fordøyelsessystemet mitt har blitt herpa etter at jeg drakk melk i mange år før jeg fant ut at jeg var allergisk. Jeg kjøper noe som heter avføringste i helskekostbutikk. Det er veldig effektivt, og hakket sunnere enn f.eks Lactulose eller Duphalac. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 18. desember 2003 #10 Del Skrevet 18. desember 2003 På apoteket får du kjøpt Idoform, dette er helt ufarlig å bruke, og er mot løs/treg mage. Du kan ta to for å forebygge eller 5 ved akutt løs/treg mage. Jeg spiser det selv fast når jeg f.eks skal til utlandet og er i situasjoner hvor magen lett kan reagere. Spiser det også ved forstoppelse og ved løs mage, og det virker nesten alltid. Og man blir ikke avhengig. (kan bli avhengig av å ha det i nærheten, bare for sikkerhets skyld... men ikke avhengig av å spise dem) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizbet Skrevet 18. desember 2003 #11 Del Skrevet 18. desember 2003 Alternativ uten medikamenter av noe slag er å passe på å få nok drikke. Og da mener jeg masse! Dette er også kjempeviktig om du tar noen av de medikamentene som er nevnt ovenfor.Dette er alle volumøkende midler som skal mykgjøre. Men om du ikke er flink til lå drikke så forværrer de - gjør forstoppelsen enda hardere... Greit å vite. Eller så er morsjon et nøkkelord!! Idoform hjelper på diare trodde jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 18. desember 2003 #12 Del Skrevet 18. desember 2003 .. Idoform hjelper på diare trodde jeg.... Idoform balanserer magen og er mot løs/treg mage, har alltid med meg, så det står ihvertfall det på boksen. Har selv slitt med vekselsvis løs mage og forstoppet noen dager etter, har hjulpet for meg med Idoform. Men lover jo ikke at det hjelper på andre, men det er ihvertfall ikke skadelig å prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KVINNE81 Skrevet 18. desember 2003 #13 Del Skrevet 18. desember 2003 Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 18. desember 2003 #14 Del Skrevet 18. desember 2003 Idoform hjelper på diare trodde jeg.... Det er Immodium som hjelper på diare. Idoform er melkesyrebakterier som stabiliserer miljøet i mage og tarm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seraphine ulogget Skrevet 18. desember 2003 #15 Del Skrevet 18. desember 2003 Biola er et godt alternativ til Idoform når man ikke er på reise. Skulle tro det er mer futt i de melkesyrebakteriene som svømmer fritt rundt i Biolaen enn de stakkarene som er frysetørket og stappet inn i en Idoformkapsel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 18. desember 2003 #16 Del Skrevet 18. desember 2003 Biola er et godt alternativ til Idoform når man ikke er på reise. Skulle tro det er mer futt i de melkesyrebakteriene som svømmer fritt rundt i Biolaen enn de stakkarene som er frysetørket og stappet inn i en Idoformkapsel... Dersom du ikke reagerer på melk, så kan dette kanskje stemme, men vær litt obs. Jeg fant ut at jeg ikke har en mage som er særlig glad i melk og endel melkeprodukter, så Biola og andre slike type melkeprodukter gjør bare vondt værre. men tåler du det, så er det jo både godt og sunt. Men det ganske god futt i idoformen også altså!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinne81 Skrevet 18. desember 2003 #17 Del Skrevet 18. desember 2003 Hva koster denne Idoform'en da ? Reseptfritt håper jeg ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 18. desember 2003 #18 Del Skrevet 18. desember 2003 Reseptfritt og ikke dyrt. Tror jeg pleier å betale ca 50 når jeg skal ha til 14 dager (bruker det forebyggende på utenlandsturer), men er ikke sikker. Det er iallefall ikke noen dyr medisin, og den står i plukkhyllene under "Mage/fordøyelse" som regel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amy Skrevet 18. desember 2003 #19 Del Skrevet 18. desember 2003 Unngå banan og blåbær som kan gi hard mage. Drikk masse vann, gjerne grøø te også. Svisker er supert mot hard mage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 18. desember 2003 #20 Del Skrevet 18. desember 2003 Lactulose eller Duphalac som kjøpes på apotek. Brukte det på sønnen vår' date=' og det virket kjempebra.[/quote'] Dette er avføringspiller man fort blir avhengig av.. Burde kun brukes når det er skikkelig forstoppelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå