Gjest Thessie! Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Har dere noen ideer som kan brukes til aktiviteter knyttet til litteratur for barn? Aktivitetene skal stimulere barns evne til kommunikasjon, og deres sosiale kompetanse. De skal lære å vise omsorg.
Gjest Spinell Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Nå vet jeg ikke hva slags sammenheng dette skal brukes i (skole, bhg, "terapeutisk", hjemme, barnets alder/modenhet osv), men det første jeg tenkte på var at barna kan lage en enkel dramatisering. Dramatiseringen kan enten være av en tekst eller av hva som kan skje videre der teksten slutter. Man kan også tenke seg tegneaktiviteter der barnet kan tegne en situasjon fra teksten og vise hvordan "hovedpersonen" føler.
Gjest Thessie! Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 Nå vet jeg ikke hva slags sammenheng dette skal brukes i (skole, bhg, "terapeutisk", hjemme, barnets alder/modenhet osv), men det første jeg tenkte på var at barna kan lage en enkel dramatisering. Dramatiseringen kan enten være av en tekst eller av hva som kan skje videre der teksten slutter. Man kan også tenke seg tegneaktiviteter der barnet kan tegne en situasjon fra teksten og vise hvordan "hovedpersonen" føler. Det skal brukes i barnehagen og er for de eldste (4-6år). Takk for tips. Det siste forslaget likte jeg veldig godt, og blir sikkert brukt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå