Wild-Animal Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Etter noen morsomme/mindre morsomme episoder på jobben de siste dagene (er tungbilsjåfør) lurer jeg på om det er flere her som har valgt yrker som ikke akkurat er typiske kvinneyrker, og hvordan venner, familie og personer man møter gjennom jobben reagerer på det?
hittah Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Jeg jobber i helsevesenet, men drømmer om å bli yrkessjåfør
Gjest Consensio Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 Har kjørt vogntog i noen år. Folk ser vel på det som utypisk for kvinner, men sannheten er jo at ganske mange kvinner som jobber med det. Har venninner som er f.eks bilmekanikere også. Har ikke opplevd eller hørt om at andre gir noen reaksjon på det. Mine foreldre gratulerte meg med ny jobb på samme måte når jeg begynte med dette yrket som når jeg fikk jobb i barnehage. Ser ingen grunn til å måtte reagere på slikt heller
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 Jeg studerer til å bli elektroingeniør. Er jo mere og mere vanlig ar kvinner blir det i dag, men enda så må jeg si at andelen jenter er ikke stor. Nå har jeg ikke jobbet som det, men jeg merker folk får veldig hakeslepp når jeg fortellet hva jeg studerer. I arbeidslivet er det vel såpass mange av oss at det ikke legges merke til.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 Jeg er i et typisk kvinneyrke, men jeg har bekjente kvinner som jobber i nordsjøen med noe jeg ikke helt forstår.. Noe oljeaktig tror jeg
-Susanne- Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Jobber som trafikkpilot, er fortsatt få av oss jenter som velger denne retningen, men det kommer stadig flere, og ganske mange er under utdannelse. Familie og venner tar det helt fint, men er forsiktig med å nevne hva jeg gjør for å tjene til livets opphold til personer jeg ikke kjenner særlig godt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #7 Skrevet 14. desember 2011 Jobber som trafikkpilot, er fortsatt få av oss jenter som velger denne retningen, men det kommer stadig flere, og ganske mange er under utdannelse. Familie og venner tar det helt fint, men er forsiktig med å nevne hva jeg gjør for å tjene til livets opphold til personer jeg ikke kjenner særlig godt. Stilig! Tok du utdanning i Norge eller USA? Hvordan fikk du jobb etterpå? Er det ikke veldig vanskelig å få nok flytimer så du får jobb her?
-Susanne- Skrevet 16. desember 2011 #8 Skrevet 16. desember 2011 Stilig! Tok du utdanning i Norge eller USA? Hvordan fikk du jobb etterpå? Er det ikke veldig vanskelig å få nok flytimer så du får jobb her? Tok utdannelsen i USA (har amerikansk pass) Jeg var heldig og fikk jobb ganske snart etter fullført utdannelse. Flyr B737 for Nederlandske Transavia, og elsker jobbben min
Las Aron Skrevet 16. desember 2011 #9 Skrevet 16. desember 2011 Flyr B737 for Nederlandske Transavia, og elsker jobbben min Da Transavia skaffet seg NG-maskinene som du flyr nå var jeg training captain i selskapet. Fantastiske maskiner, alle hadde tiller på høyresiden slik at first officers kunne taxe maskinene på bakken, og man trengte ikke å overføre kontrollen til kapteinen ved landing.Hvis ikke mye har blitt forandret de siste årene (noe jeg betviler) har du en jobb hos det aller beste lavprisselskapet i drift i dag, du er priviligert!
Bella21 Skrevet 16. desember 2011 #10 Skrevet 16. desember 2011 Jeg studerer IT nå, ble rett og slett sjokkert over hvor få jenter vi er på studiet... Kanskje 5 totalt, av ca 130 stk!
Knirke Skrevet 16. desember 2011 #11 Skrevet 16. desember 2011 Familie og venner tar det helt fint, men er forsiktig med å nevne hva jeg gjør for å tjene til livets opphold til personer jeg ikke kjenner særlig godt. Hvorfor det, egentlig? Jeg ville tro at de fleste synes det er dritkult at du er pilot. Eller er det ikke det? (ikke meningen å spørre og grave, men jeg ble bare veldig nysgjerrig :gjeiper: )
SmallTalk Skrevet 17. desember 2011 #12 Skrevet 17. desember 2011 Jeg er dataingeniør i oljebransjen, og det er ihvertfall ikke noe typisk kvinneyrke. Boredekksarbeider er heller ikke noen typisk kvinnejobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå