AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Jeg er jente i 20åra som ønsker å bygge muskler og forbrenne fett.. er 160 og 55 kg.. har tenkt å prøve kreatin kombinert med ALA (alpha lipoic acid) Har du noen erfaringer med dette? Vet svært lite om dette..
Gjest skorpio Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Har selv vurdert å prøve kreatin. Er 1.70 og veier vel rundt 65 kg. Trener i gjennomsnitt 4 ganger i uka, og ønsker meg enda større effekt av treningen (uten å bli stor muskuløs).
Supraspinatus Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 ALA har jeg ingen erfaring med, men utifra slik det er beskrevet brukes det for å øke insulinsensitiviteten. Det har du ikke behov for. Kosttilskuddet kreatins oppgave er å sørge for en større lagring av kreatin i musklene. Grovt forenklet kan man si at under eksplosivt muskelarbeid (1-3sek) brukes kreatin som energikilde. Sammen med den økte lagringen av kreatin som man vil få av å bruke dette kosttilskuddet vil man også lagre mer vann. Altså man vil oppleve vektøkning. Styrkemessig er det vanlig å øke styrken fordi man har mer krutt. Med mindre det betyr noe hvor mye du løfter så trenger du i grunnen ikke kreatin. Hvor målet bare er å trene for å se bra ut er det egentlig ganske unødvendig. Når du er 160cm og veier 55 kg så bør du unngå å gå ned i (mye) vekt. Spis så mye du trenger for å holde vekten stabil. Sakte men sikkert vil du øke i muskelmasse. Og så lenge du ikke spiser mye mer enn det du trenger vil du sikkert gå ned noe i fettprosent også. I grunnen det eneste kosttilskuddet jeg vil anbefale deg å ta, er tran. Men hvis du vil ta kreatin så er det ikke farlig, men det er ikke så vidunderlig som pakken gjerne beskriver. ALA har jeg ingen erfaring med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå