AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 Bare noe jeg begynte å gruble på, det er ikke en aktuell problemstilling for mitt vedkommende, men kan katt og f eks tamrotte, marsvin o.l fungere sammen? Jeg har hatt katt og kanin, men kaninene var av ganske stor rase og skremte katten mer enn han skremte dem. Hvis katten vokser opp med det lille dyret, så kanskje de kan være venner? Men så ser jeg for meg at katter er så instinktdrevne - en hyssing er like uimotståelig når man er en erfaren oldiskatt på 18 år - at de ville spist oss matmødre/fedre om vi plutselig krympet til fangbar størrelse... Er det noen av dere her inne som har erfaringer, ikke med å krympe, selvsagt, men med katter og smådyr?
CathFoto Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Hadde marsvin og katt. Katten stirret på marsvinet dagen lang, marsvinet ertet katten ved å sitte akkurat utenfor rekkevidde og hoppe.
Zesaria Skrevet 15. desember 2011 #3 Skrevet 15. desember 2011 Jeg har forsøkt katt og chincilla. Det gikk ikke. Chinchillaen kom fra omplassering, men måtte omplasseres videre til noen uten katt.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #4 Skrevet 15. desember 2011 Kattene mine har gått helt supert overens med både kanin, fugler, marsvin og rotter.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #5 Skrevet 15. desember 2011 Har hatt katt og fugl og det gikk utmerket. Fikk litt hetta da jeg kom hjem fra jobb og fuglen satt på en stol og katta rett nedenfor. Stiv i blikket. Jeg tipper at katt og rotte kanskje ikke er en slager.
Aurora M. Skrevet 15. desember 2011 #6 Skrevet 15. desember 2011 (endret) Da jeg hadde gamlepusen min passet jeg titt og ofte burdyr. Hamster, marsvin og mus. Alt var ok, men spesielt la han sin elsk på musa (og dette var en storjeger). Han lå foran buret og studerte den i timesvis, og det første han gjorde når han kom inn for å spise, var å springe og sjekke den musa. En dag gjode han godlyder (slik som han gjorde når han så kjæresten sin, nabopusen), og da åpnet jeg bare luka. De elsket hverandre! Jeg har bilder der musa kryper over hele kattekroppen, og der han passer på den for meg mens jeg ordner og skifter i buret. Da hun jenta kom som jeg passet musa for, syntes hun det var så trist hvis musa skulle miste bestevennen sin, at den bare ble værende hos oss. Der levde den sine glade musedager sammen med katten helt til den ble gammel og døde. Mulig en spesiell katt (eller det vet jeg han var) eller spesiell mus, men faktum er at katter temmelig kvikt oppfatter hva som er et "normalt" byttedyr og ikke. En mus, hamster, marsvin fra dyrebutikken verken lukter eller ter seg som et byttedyr, og vil i de fleste tilfeller få være i fred. Endret 15. desember 2011 av Aurora M.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå