Gå til innhold

Jeg egrer meg over fortiden hans!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har vært sammen i noen år nå, og jeg er typen som ikke er sjalu.

Men nå har det begynt å dukke opp ting fra fortiden hans som jeg ikke helt liker.

For eksempel;

Jeg ble kjent med ei jente via en venninne. Da jeg skulle presentere henne for min kjæreste, så jeg på blikket deres at de kjente hverandre fra før. Jeg spurte han i ettertid og han sa nei. Så plutselig en dag inrømmet han at han hadde flørtet ganske heftig med henne for lang tid tilbake. Nå har han sagt at det var bare et halvt år siden! Jeg spurte om det hadde skjedd noe mer, men da nektet han.

Så snakket vi litt om dette, og da sa han at han har vært en stor flørt tidligere og før vi ble sammen var han ganske populær blant damene.

Greit nok, jeg har også hatt det moro. Men det begynner å plage meg litt!

Hvordan skal jeg komme meg ut av dette? Jeg har da aldri reagert på slik "sjalusi" tidligere?

Nå er han trofast som bare det og forguder meg. Dette vet jeg 100%.

Men det er hvordan han var da vi var sammen det første året. Han var nok ikke utro, men han var en flørtepus som tittet og tok på masse damer da han var ute med bare gutta...

uff, jeg liker det ikke..

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du får forholde deg til ham sånn som han er nå! Fortiden får du jo uansett ikke gjort noe med. Maser du mer med dette risikerer du å ødelegge kjærligheten fortere enn du kanskje kommer til å like! Han kommer bare til å bli frustrert ettersom han ikke kan få omgjort på noe av det som har vært. Se heller fremover og la gjemt være glemt!

Skrevet

Nå er han trofast som bare det og forguder meg. Dette vet jeg 100%.

Men det er hvordan han var da vi var sammen det første året. Han var nok ikke utro, men han var en flørtepus som tittet og tok på masse damer da han var ute med bare gutta...

Jeg tror du må jobbe mye med deg selv her. Tenk konstruktivt, ikke destruktivt. Vil du beholde han? Ja, da må du omstille deg. Fortid er fortid. Du sier at du stoler 100 % på han, og dette er grunnlaget du trenger for å bygge videre. Forhold deg til nåtiden og elsk han :wink:

Skrevet

Om du skal gå og plage deg selv (og han) med fortiden hans kommer du til å ødelegge forholdet til slutt.

Gjør et iherdig forsøk på å la fortid være fortid og nåtid nåtid.

Stoler du virkelig 100 % på han bør det jo ikke være noe problem å tenke på hva dere har nå istedenfor å hege deg opp i fortid.

Skrevet

Fortiden får du uansett ikke gjort noe med :roll:

Fremtiden derimot - DEN kan du være med å ha innflytelse på!

Ikke bruk tid og energi på noe du ikke får endret på .............

Lykke til :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar!

Det hjalp med litt oppmuntring! Jeg føler meg bedre allerede.

Jeg var vel kanskje litt deppa i går, og tenkte fælt..

Men takk! :D

Skrevet

Hvorfor er du sammen med en fyr som flørter heftig med andre bak ryggen din?

Skrevet

Det slo meg også..

Skrevet

Det var vel noe han gjorde før? var det ikke?

og som hun har funnet ut først nå at han gjorde før?

Men hun vet at han ikke gjøre det nå lenger.

Var ihvertfall slik jeg oppfattet det, og da er det jo slik han er NÅ som er vesentlig? er det ikke?

Det at han var slik før, kan gi ham en enda mer inderlig kjærlighet til det forholdet han har , så det kan faktisk være veldig positivt med en i manges øyne "grumsete" fortid.

Har selv vært rotete og flørtet masse og dumpet partnere over en lav sko før, at jeg nå har truffet en mann som jeg er helt annerledes med, gjør jo bare at jeg ser forskjellen så mye bedre, og setter ekstra stor pris på det forholdet jeg er i nå med kjærsten min!!

Fortid er fortid, vet du hvor du har ham idag, og stoler på ham, så ta fortiden hans for det den er.

Skrevet

Jeg forsto det slik at han hadde flørtet en del med denne damen ETTER at de ble sammen, + at han hadde tatt på masse damer ute sammen med kompiser.

Skrevet
Jeg forsto det slik at han hadde flørtet en del med denne damen ETTER at de ble sammen' date=' + at han hadde tatt på masse damer ute sammen med kompiser.[/quote']

i starten av forholdet, var det ikke? Og hun visste vel ikke det før nå?

Da er det litt sent å slå opp pga det, dersom han ikke er sånn fremdeles?

Hadde ikke likt å få vite at typen hadde TATT på masse damer jeg heller altså, men dersom jeg hadde vært sikker på at han ikke gjorde det lenger, og at han var trofast og betatt av meg, så er det jo lite noen kan gjøre med. Annet en kanskje be om unnskyldning for å oppført seg respektløst i starten.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor gidder du å bruke energi på noe du aldri får gjort noe med???????????

Enten får du være sammen med han, å elske han som han er, eller så får du droppe han, så en annen kvinne får sjansen til å elske han!!!!!!!!!!!

Enkelt og greit.

Bruk ikke tiden din på uløselige ting!

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjenner meg litt igjen i det du skriver...

Jeg har blitt sammen med en kompis av min eks. Og har fått vite masse om min kjæres fortid. Hvem han har ligget med, hva som var bra med dem osv.... Dette plaget meg en stund. Bla annet det at han har ligget med damer som min eks var utro mot meg med... Huff, dette ble rotete...

Iallefall, jeg sa iallefall til min kjære at alt dette plaget meg. Og da sa han at han synes jeg heller ska tenke på alt det fine VI har sammen, enn det som har skjedd. Fortid er fortid, å den kan vi ikke gjøre noe med uansett. Jeg jobber med meg selv hver dag for å kunne legge fortiden bak meg. Og håper at jeg en dag klarer det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...