Gå til innhold

brasiliansk voksing bergen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som anbefaler steder? Fortell gjerne litt om service, hygiene, pris osv.

Og hvor vondt er det egentlig på en skala fra 1 til 10? Har aldri vokset noe før... :redd:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gode erfaringer med salongen "Hud" som ligger i Vestre Torggate (ved siden av godt brød).

Jeg har vokset hos to forskjellige jenter der, og selv om begge er flinke, liker jeg best hun som er veldig lav og veldig nett (beklager for at jeg ikke husker navn). Hun snakker akkurat passe mye, og er veldig hyggelig. På Hud har de dessuten studentrabatt (hvis du er student?), og det er jo heller ingen ulempe da voksing i Bergen er noe dyrere enn hva jeg er vant til i Oslo, der konkurransen er større og prisene dermed lavere. Én ting du eventuelt kan være obs på, er å sjekke at de har vært nøye nok. Før du kler på deg er det greit å se over at de faktisk har "tatt alt", for det er utrolig kjedelig å betale flere hundre kroner og likevel måtte gå over med høvelen når man kommer hjem :)

Når det gjelder smerte; første gangen jeg vokset meg syntes jeg det gjorde grisevondt. Resultatet var imidlertid så tilfredsstillende at jeg ikke nølte et sekund med å fortsette med voksingen. Den første gangen er helt klart den verste, og hvis man gjør det regelmessig blir det greiere og greiere. Hvis man "synder" med å gå over med høvelen noen ganger før man vokser igjen er man derimot litt tilbake på start hva smerte angår.

Skrevet

takk for svar! husker du hva du betalte? og hvor lang tid tok det før hårene begynte å vokse ut igjen?

TS

Skrevet

Jeg har ikke tatt det der på en stund, i og med at jeg er en del i Oslo og har forelsket meg i en salong der.

Men jeg tror det kostet 450 kroner, og så var det 10% studentrabatt, så jeg betalte 405. Men det er kanskje et år siden jeg tok der sist, så ting kan ha endret seg. De har forresten (eller hadde, i hvert fall) rabattkort der, og jeg tror du frå 25% rabatt på hver 5. behandling, og 50% på hver 10.

Jeg vil anslå at de første småhårene begynner å dukke opp etter 10-14 dager. Jeg pleier å klare å holde det "ved like" til det har gått i hvert fall 3-4 uker etter voksing ved at jeg tar en runde med pinsetten noen ganger i uken.

Når du har tatt det flere ganger etter hverandre, blir mer og mer borte, og det vokser saktere og saktere ut. Min erfaring er dessuten at de hårene som kommer ut etter voksing er mye tynnere og mykere enn de du hadde fra før, så opplevelsen er rett og slett fullkommen, hehe. Skikkelig "babyhår" :)

Av annen informasjon kan jeg jo nevne at jeg opplever at hårene som på en måte er helt ved kjønnsleppene vokser ut mye fortere enn hårene oppe/foran gjør. Jeg spurte dem om hvorfor det var sånn, og da sa de at det er fordi hårene på de aller mest intime områdene er så skjøre og tynne, at de ofte "ryker" akkurat der de kommer ut gjennom huden - i stedet for å bli nappet ut med rota. Effekten der kan dermed bli mer som ved barbering enn som ved voksing. Men effekten på hele resten av underlivet er uansett verdt det, selv om du kanskje må vente deg å barbere litt på enkelte og begrensede områder.

Og ja; ikke bli skremt av at de fjerner hårene bak også... Vet om mange som har blitt sjokkert når de har fått beskjed om å legge seg på magen/stå på alle fire på slutten av behandlingen, hehe :)

Skrevet

Jeg har ikke tatt det der på en stund, i og med at jeg er en del i Oslo og har forelsket meg i en salong der.

Men jeg tror det kostet 450 kroner, og så var det 10% studentrabatt, så jeg betalte 405. Men det er kanskje et år siden jeg tok der sist, så ting kan ha endret seg. De har forresten (eller hadde, i hvert fall) rabattkort der, og jeg tror du frå 25% rabatt på hver 5. behandling, og 50% på hver 10.

Jeg vil anslå at de første småhårene begynner å dukke opp etter 10-14 dager. Jeg pleier å klare å holde det "ved like" til det har gått i hvert fall 3-4 uker etter voksing ved at jeg tar en runde med pinsetten noen ganger i uken.

Når du har tatt det flere ganger etter hverandre, blir mer og mer borte, og det vokser saktere og saktere ut. Min erfaring er dessuten at de hårene som kommer ut etter voksing er mye tynnere og mykere enn de du hadde fra før, så opplevelsen er rett og slett fullkommen, hehe. Skikkelig "babyhår" :)

Av annen informasjon kan jeg jo nevne at jeg opplever at hårene som på en måte er helt ved kjønnsleppene vokser ut mye fortere enn hårene oppe/foran gjør. Jeg spurte dem om hvorfor det var sånn, og da sa de at det er fordi hårene på de aller mest intime områdene er så skjøre og tynne, at de ofte "ryker" akkurat der de kommer ut gjennom huden - i stedet for å bli nappet ut med rota. Effekten der kan dermed bli mer som ved barbering enn som ved voksing. Men effekten på hele resten av underlivet er uansett verdt det, selv om du kanskje må vente deg å barbere litt på enkelte og begrensede områder.

Og ja; ikke bli skremt av at de fjerner hårene bak også... Vet om mange som har blitt sjokkert når de har fått beskjed om å legge seg på magen/stå på alle fire på slutten av behandlingen, hehe :)

Tusen takk igjen :biggrin: Skal definitivt teste ut dette! Selv om jeg så klart gruer meg litt pga smertene!

Skrevet

Litt off topic! Er det noen som har vokset seg selv her inne? Syntes det kan være veldig vondt nedentil, og er derfor jeg ikke har turt å tatt det i en salong. Er redd for at jeg skal feige ut.. ¨Så for dere som har prøvd det, er det verst i salong eller gjøre det hjemme?

Skrevet (endret)

.

Endret av agenda
  • 1 år senere...
Skrevet

Dersom noen fremdeles lurer på hvor de skal ta brasiliansk voks i Bergen, så kan jeg anbefale beauty basics! Billigere og mye mer behagelig enn på wah wah Exhibition som jeg har prøvd alt for lenge nå. Wah wah bruker Max 15 min ( timen står oppført som 30 min men de virker å være på et strengt tidsskjema) og strips, men jeg har nesten hver gang fått et sår nedentil etterpå. Beauty basics bruker en annen teknikk og bruker mer tid, men er såå mye mindre smertefullt og etterpå har jeg ingen sår. Wah wah koster vel 590 kr, beauty basics tar 450,-. Og damen som jobber på beauty basics ( engelsk) er kjempehyggelig.

Skrevet

Dersom noen fremdeles lurer på hvor de skal ta brasiliansk voks i Bergen, så kan jeg anbefale beauty basics! Billigere og mye mer behagelig enn på wah wah Exhibition som jeg har prøvd alt for lenge nå. Wah wah bruker Max 15 min ( timen står oppført som 30 min men de virker å være på et strengt tidsskjema) og strips, men jeg har nesten hver gang fått et sår nedentil etterpå. Beauty basics bruker en annen teknikk og bruker mer tid, men er såå mye mindre smertefullt og etterpå har jeg ingen sår. Wah wah koster vel 590 kr, beauty basics tar 450,-. Og damen som jobber på beauty basics ( engelsk) er kjempehyggelig.

Hvor er beauty basics? Og tar hun alt - altså kjønnsleppene også?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokset meg hos Beauty London, er veldig fornøyd med resultat og service. De vokser bort alt om du ønsker.

Anonymous poster hash: a2f5c...907
  • Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

Jeg vokser meg på Face&Body i Åsane, hun som driver det har jobbet med det i noen år, hun bruker alltid hansker og låser døren under behandlingen så jeg føler meg veldig trygg :laugh: har vokset meg på Wah wah, Face it og Beauty basics, men jeg følte meg ikke vel noen steder....
På Wah wah var det veldig dyrt, og på face it ble jeg liggende å skræve bak et forheng i 10-15 minutter.... På beauty basics syns jeg det var ubehagelig å ikke kunne snakke norsk... Smerten er der men man overlever den! :D Dessuten blir det bedre og bedre! :)

Skrevet

Jeg bruker Beauty London; de bruker en varmvoks (uten strips) som jeg opplever som mindre smertefull og som gir meg det beste resultatet. Behagelig personale og studentpris 390,-.

Har gått til både Face It og Wahwah (6 mnd på hvert sted). Aldri igjen.

De på Face It har ikke respekt for tid i det hele tatt. Jeg kom aldri til når jeg hadde time og når man endelig kommer til, så blir behandlingen stadig avbrutt pga at hun som vokser må ta 2-3 telefoner, hjelpe kunder som kommer inn for å kjøpe produkter, ta behandlinger på andre kunder osv.

Wahwah bruker minimalt med tid og gjør ikke en god nok jobb etter min mening. Veldig harde på mersalg.

• 4 år senere...
Skrevet

Anbefaler Faceit i Bergen-de har brukt voks uten strips i alle år, de bruker også en slags hybridvoks i tillegg som gjør at man ikke får skade eller sårhet på huden - veldig hurtig og rask behandling på ca 15 min - og hyggelige damer som jobber der. Tror faktisk de er en av de billigste i Bergen og de tar ikke noe ekstra hvis du vil ha hotwax eller ber de om å vokse vekk hår på magen eller andre små steder

Anonymkode: 596b1...c2a

• Liker 1
Skrevet

Beauty Bergen, 550. Dyktige ansatte, fine lokaler, supert sluttresultat. Første gangs voksing er en åtter på skalaen. Skrubb huden hvor du skal vokse, ikke ha lengre hår enn Max 1 cm, smør huden med fuktighetskrem etter dusj, ta en Ibux Paracet innen en time før.

Anonymkode: 2bfa3...7c5

Skrevet

Betaler mindre på Faceit - er Kr 500, inkl hotwax og erfaren behandler, ikke så smertefullt 

Skrevet

Faceit vil jeg ikke anbefale. Ei jeg gikk i klasse med var i praksis der da jeg gikk på hudpleie. Shady plass ass. Spesielt med tanke på hygiene. De var veldig sløve med å vaske, tørke støv, var ikke særlig nøye med å desinfisere utstyr osv. 

Anonymkode: 8ffc9...6ad

Skrevet

Jobber du på en salong for hudpleie? Jeg har virkelig ikke noe å si på hygienen- de bruker alltid engangsutstyr som de kaster i bosset på rommet - alt virker ok for meg, salongen er oppusset og kjempefin - så helt kurant må jeg si

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...