ingerelin Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 Jeg er jo bare 19 år, men sitter faktisk å tenker på å kjøpe meg leilighet. Der kan jeg gjøre hva jeg vil, med tanke på maling osv. Spørsmålet er bare om det er for tidlig? Når mener dere det går an å tenke på å kjøpe noe selv? Jeg kan uansett ikke kjøpe akkurat nå, siden jeg står uten jobb. Hadde bare vært fint å høre hva andre tenker om mine tanker :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 Jeg synes absolutt ikke det er for tidlig. Så lenge man har sikker økonomi, og kan skaffe de pengene som behøves for å kjøpe boligen. Fast jobb med grei lønn er nesten ett must, og det samme er minst 15% egenkapital.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Så lenge du har fast inntekt og stort nok til å betjene et boliglån samt oppspart til egenkapital så ser jeg ingenting i veien for å kjøpe seg bolig når man er 19 år. Grunnen til at få gjør det er fordi de ikke har en økonomi til det.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 Kjøp så fort som du får muligheten til det. Når man har fast jobb og får lån i banken er det mye bedre å kjøpe enn å leie. Da sitter du tross alt igjen med noe etter å ha betalt mye per måned, i forhold til å leie. Jeg brukte å leie for 9000 i måneden, og nå betaler jeg ned 9000 på lånet i stedet. En god del av dette er selvsagt renter, men jeg sitter i alle fall igjen med noe til slutt
florette Skrevet 12. desember 2011 #5 Skrevet 12. desember 2011 Jeg kjøpte leiligheten min for ett år siden, da var jeg 20. Har ikke angret ett sekund! Mye bedre å eie noe selv, enn å leie. Følte at jeg bare kastet pengene ut av vinduet da, men nå går pengene til noe som er mitt eget. Hvis du har BSU-konto i tillegg, så er sjansen for å få boliglån høyere også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå