Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er jo bare 19 år, men sitter faktisk å tenker på å kjøpe meg leilighet. Der kan jeg gjøre hva jeg vil, med tanke på maling osv. Spørsmålet er bare om det er for tidlig? Når mener dere det går an å tenke på å kjøpe noe selv?

Jeg kan uansett ikke kjøpe akkurat nå, siden jeg står uten jobb. Hadde bare vært fint å høre hva andre tenker om mine tanker :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes absolutt ikke det er for tidlig.

Så lenge man har sikker økonomi, og kan skaffe de pengene som behøves for å kjøpe boligen. Fast jobb med grei lønn er nesten ett must, og det samme er minst 15% egenkapital.

Skrevet

Så lenge du har fast inntekt og stort nok til å betjene et boliglån samt oppspart til egenkapital så ser jeg ingenting i veien for å kjøpe seg bolig når man er 19 år. Grunnen til at få gjør det er fordi de ikke har en økonomi til det.

Skrevet

Kjøp så fort som du får muligheten til det. Når man har fast jobb og får lån i banken er det mye bedre å kjøpe enn å leie. Da sitter du tross alt igjen med noe etter å ha betalt mye per måned, i forhold til å leie.

Jeg brukte å leie for 9000 i måneden, og nå betaler jeg ned 9000 på lånet i stedet. En god del av dette er selvsagt renter, men jeg sitter i alle fall igjen med noe til slutt :)

Skrevet

Jeg kjøpte leiligheten min for ett år siden, da var jeg 20. Har ikke angret ett sekund! Mye bedre å eie noe selv, enn å leie. Følte at jeg bare kastet pengene ut av vinduet da, men nå går pengene til noe som er mitt eget.

Hvis du har BSU-konto i tillegg, så er sjansen for å få boliglån høyere også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...