AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 Hvor lenge etter bryllupet er det vanlig å sende ut takkekort? Jeg ga en gave til et brudepar for 6 mnd siden, men har ikke fått noe takkekort enda. Er 6 måneder lenge, eller er det helt vanlig at det tar så lang tid?
Rødtoppen86 Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 Jeg synes at 6 mnd er absolutt det seneste man kan sende ut takkekort. Venter selv på takkekort fra et bryllup som var for 9 mnd siden.. Selv sendte vi ut takkekort nesten 2mnd etter bryllupet. Kan skjønne at det tar litt tid å få fremkalt bilder og slikt, men jeg lagde alt selv, og klarte det fint. Blir litt oppgitt når det skal ta så lang tid, for da tenker jeg at brudeparet ikke prioriterer å få laget takkekortene.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Jeg synes at 6 mnd er absolutt det seneste man kan sende ut takkekort. Venter selv på takkekort fra et bryllup som var for 9 mnd siden.. Selv sendte vi ut takkekort nesten 2mnd etter bryllupet. Kan skjønne at det tar litt tid å få fremkalt bilder og slikt, men jeg lagde alt selv, og klarte det fint. Blir litt oppgitt når det skal ta så lang tid, for da tenker jeg at brudeparet ikke prioriterer å få laget takkekortene. Og hvorfor skulle de det? De har sikkert mye å gjøre etter bryllupet, og du gir vel ikke gave for å få takkekort?
Gjest Doh Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 Jeg fikk etter tre år. Da sto det bare: takk for gaven. Jo, værsågod...... Vi skal sende så fort som mulig med en skikkelig hilsen og takk på hvert kort
Rødtoppen86 Skrevet 12. desember 2011 #5 Skrevet 12. desember 2011 Det er vanlig å takke for gavene man får, og jeg synes det er dårlig å få takk så lenge etterpå. Som sagt så har jeg giftet meg jeg og, og klarte helt fint å få ut takkekort før det tok altfor lang tid. Har dessuten kjempelyst å se bildene av brudeparet og venter i spenning.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #6 Skrevet 12. desember 2011 TS her igjen. Selv hadde jeg veldig dårlig samvittighet for å vente så lenge som 3 mnd med mine egne takkekort (leveringsproblemer hos fotografen). Jeg må si at jeg stusser litt på at takkekortet ikke har kommet enda. Nesten så jeg lurer på om det kan ha kommet bort i posten? Jaja, så farlig er det jo ikke. Bare lurte på hva som er vanlig.
Gjest Spinell Skrevet 13. desember 2011 #7 Skrevet 13. desember 2011 Blir litt oppgitt når det skal ta så lang tid, for da tenker jeg at brudeparet ikke prioriterer å få laget takkekortene. Og hvorfor skulle de det? De har sikkert mye å gjøre etter bryllupet, og du gir vel ikke gave for å få takkekort? Er det noe brudeparet burde prioritere, så er det vel å få til takkekort. Å takke skikkelig for (store og dyre) gaver man får er intet annet enn normal folkeskikk og ren høflighet. Sammenliknet med hvor mye mange planlegger før et bryllup, kan umulig etterarbeidet være så enormt. Man må selvsagt få fotografbildene fra bryllupet, og det er akseptabelt å bruke litt tid på å bestemme seg for hvilke(t) bilde( r) man skal velge til takkekortet, men 6 måneder er i overkant etter min mening. 3
Gjest Mahareth Skrevet 13. desember 2011 #8 Skrevet 13. desember 2011 6 måneder er litt vel lenge ja. Vi var ferdige med det etter 5 tror jeg, og da synes jeg vi var sent ute. Et par i familien min giftet seg like etter oss, og vi fikk takkekort fra dem 9 mnd etter bryllupet. Hadde vi ikke vært på besøk hos dem hadde det nok gått enda lenger tid, ettersom hennes mor ikke hadde fått etter 11 mnd... Men uansett, bedre sent enn aldri er det noe som heter. Takkekort som kommer sent er bedre enn takkekort som ikke kommer i det hele tatt.
Gjest Aria. Skrevet 13. desember 2011 #9 Skrevet 13. desember 2011 Jeg fikk takkekort 7 mnd. etter et bryllup en gang. Syntes det var litt vel lenge, begynte å lure på om det hadde blitt borte i posten eller om de hadde glemt å sende. Andre bryllup jeg har vært i har kortet kommet 1-2 mnd etterpå, syntes det er mer passende.
fridr Skrevet 13. desember 2011 #10 Skrevet 13. desember 2011 Jeg har noen gang ikke fått takkekort i det hele tatt. Skuffa, ja :gjeiper:
acna Skrevet 13. desember 2011 #11 Skrevet 13. desember 2011 Jeg har også opplevd å ikke få takkekort,...ikke så mye som en sms med ett lite "takk" engang. Angrer faktisk litt på at jeg brukte så mye penger på det ene paret,....... :/ 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #12 Skrevet 13. desember 2011 Takkekort er selvfølgelig ingen tvang, men jeg synes absolutt det er på sin plass når gjesten/e har tatt seg tid til å komme og dele dagen med en, samt ofte også kjøpt gaver. Og det bør være i allfall delvis håndskrevet! Jeg mener et takkekort bør være gjesten i hende innen 3 mnd etter bryllupet hvis det ikke er noen særskilt grunn til forsinkelsen som brudeparet ikke kan noe for.
Gjest otrivin Skrevet 14. desember 2011 #13 Skrevet 14. desember 2011 Vel lenge. Jeg bestilte takkekort for min nygifte søster idag og de giftet seg for en uke siden.
mufi Skrevet 14. desember 2011 #14 Skrevet 14. desember 2011 Alle våre var ute 4 og en halv måned etter bryllupet - og da hadde jeg dårlig samvittighet for at de var seint ute! Så lenger en et halvår synes jeg var lenge ja.. Noen ganger kommer brev og slikt bort da?
Gjest Offensive Pie Skrevet 14. desember 2011 #15 Skrevet 14. desember 2011 Kanskje brud/brudgom har lest noen av de amerikanske bryllupssidene som sier at man har opp til et år på å sende ut kortene? Såpass tid må man nesten ha, omtanke for andre på en såpass tidkrevende måte er rimelig ulidelig.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #16 Skrevet 14. desember 2011 Vi fikk ikke våre ut før det hadde gått fem mnd.. Jeg syntes det var altfor sent! Men det lå utenfor vår kontroll..(Fotografen TTT ) Normen er vel innefor 3mnd..
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #17 Skrevet 15. desember 2011 Jeg tenker at dersom det bare er et ytterst lite fåtall som aldri får takkekort så har dere på en eller annen måte "forsvunnet" fra listen over folk? Vet hvor utrolig vanskelig det kan være å få ført opp alle gavene og hvem som gav hvis det er mange gjester. Dette er det jo som regel ikke brudeparet som gjør heller, og da kan det bli litt "kluss i systemet". Det er vel normalt å sende alle takkekort samtidig (de som skal med posten iallefall)? Det synes jeg virker logisk. Jeg synes uansett at takkekort burde være sendt ut ikke mye senere enn 3 mnd etter bryllupet. Vi hadde lavbudsjettbryllup for litt under en mnd siden, og jeg kjenner jeg stresser fordi jeg ikke har hatt tid til å se på det ennå (eksamen osv. - det er jeg som redigerer bildene). Nå som det nærmer seg jul så er det jo egentlig ingen hensikt å poste noe som helst heller så det blir forhåpentligvis så tidlig som mulig etter jul. Kjenner det skal bli godt å få gjort da det kun er dette som gjenstår
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå