Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har spurt legen eller vet om det i det hele tatt er noe i det å ligge med beina opp og hodet ned etter sex for å hjelpe cellene til å svømme i rett retning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det hjelper ingenting. Jeg lover.

Sæd skytes ut med en viss fart, mot riktig mål, uansett hvilken stilling man har sex i og hva man gjør rett etterpå. Om ikke hadde jo tyngdekraften vært den perfekte prevansjonsmetode :gjeiper:

Skrevet

Nei, det hjelper ingenting. Jeg lover.

Sæd skytes ut med en viss fart, mot riktig mål, uansett hvilken stilling man har sex i og hva man gjør rett etterpå. Om ikke hadde jo tyngdekraften vært den perfekte prevansjonsmetode :gjeiper:

Tyngdekraften ser ut til å gjøre sitt som prevensjon for meg :(

Helt seriøst så tror jeg jo ikke at det hjelper, men man blir jo litt smårar og lurer på om det er noe mer å gjøre :gjeiper:

Skrevet

Tyngdekraften ser ut til å gjøre sitt som prevensjon for meg :(

Helt seriøst så tror jeg jo ikke at det hjelper, men man blir jo litt smårar og lurer på om det er noe mer å gjøre :gjeiper:

Kjenner til det. Har googlet alt om temaet de siste tre årene.

Men jeg forteller alltid meg selv at dersom det hadde fantes noen triks for å bli gravid raskere som faktisk funker så hadde det vært allment kjent og anbefalt. Det er jo helt tullete å tru at kjærringråd på diverse forum overgår det erfarne leger sier....

Skrevet

Hm..jeg ble gavid i de syklusen jeg begynnte på multivitaminer og b kompleks(b6). Googlet mg fram til dette, skader heller ikke. Hadde en SA før dette. Nå sitter den endelig. Skal nevnes at kostholdet mitt ikke var det beste før, ikke usunt men mindre variert.

Skrevet

Hm..jeg ble gavid i de syklusen jeg begynnte på multivitaminer og b kompleks(b6). Googlet mg fram til dette, skader heller ikke. Hadde en SA før dette. Nå sitter den endelig. Skal nevnes at kostholdet mitt ikke var det beste før, ikke usunt men mindre variert.

Tilfeldigheter.

Skrevet

Poenget er vel at alle har gjort noe den syklusen de ble gravide, som det så blir et kjærringråd ut av.

Det som garantert hjelper, jeg starter med det som har mest å si:

1. Ikke røyke

2. Drikke lite alkohol

3. Vektreduksjon dersom overvektig, vektøkning dersom undervektig

4. Reduser koffeinmengden til 1-3 kopper dagen.

5. Sunt og variert kosthold

Tipsene gjelder forsåvidt også menn. Tobakk og alkohol reduserer sædkvaliteten mye. Det samme gjør PC på fanget, varme bad, trange bukser og annet som gjør at sædcellene ahr det for varmt.

Vitaminer og mineraler kan gi en marginal effekt, særlig hos menn, men dette er ikke godt dokumentert.

Skrevet

For mange kan det også hjelpe å kutte ut sukker.. :)

Gjest Nuppdupp
Skrevet

jeg har hørt at denne metoden skal brukes. 20 min på hver side

post-47005-0-03246200-1323748949_thumb.j

• Liker 1
Skrevet

jeg har hørt at denne metoden skal brukes. 20 min på hver side

Hehe.

Den tar jeg hver kveld ;-)

Skrevet

Skal ikke hjelpe å ligge "opp-ned" MEN, leste en plass at det ikke skader å ligge i ro ett par minutter etter sex. Altså at du bør ikke fjerne sæden med en gang.. Men så igjen, tror jeg det har liten effekt sånn alt i alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...