Gå til innhold

Ned i vekt med god mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil altså ned i vekt. Lurer egentlig

på om noen der ute har tips til

god og sunn mat man kan spise

mens man går ned i vekt?

Noen sunnere snacks

istedenfor sjokolade?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes et sunnere alternativ for det meste. Spis byggris istede for vanlig ris, spis mørk sjokolade istede for lys, rugbrød/knekkebrød istede for vanlig brød og det er mye å velge mellom. Noe som også er viktig er å spise med måte, ta alltid et stykke istede for 2 ;)

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet

spis hva du vil... spis pølser om du vil det...

det eneste er; ALT MED MÅTEEEEE! ;)

om du nekter deg 73 matvarer, så er det bare de matvarene der du vil ha, og drømmer om å spise... og da er det sååå mye enklere å sprekke og å gi faen i hele slankekuren..

• Liker 1
Skrevet

mens man går ned i vekt?

Noen sunnere snacks

istedenfor sjokolade?

Godt, variert, mettende, og du utelater ingen næringsgrupper:

Carb Lovers Diet

Jeg fant det når jeg måtte kutte ut alt med sukker og redusere feil fettkilder pga galleblæren :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Takk for tips! Har begynt å spise varierende

og mettende og sunt. Føles bra!

Skrevet

Takk for tips! Har begynt å spise varierende

og mettende og sunt. Føles bra!

Hei! Så bra! Hva spiser du? Når du har bedt om råd er det jo interessant å se hva du har falt på ;)

Gjest Tinneaa
Skrevet

Hei! Så bra! Hva spiser du? Når du har bedt om råd er det jo interessant å se hva du har falt på ;)

Hehe, ja! :) Spiser mye grønt, og mye kjøtt! Til frokost har jeg ofte spist bare fryste bær, havregrøt e.l. Det er så god følelse å vite at man spiser nyttig, og ikke dårlig mat som feks. junkfood :) !

Er egentlig ikke såå vanskelig å holde seg unna sjokolade og godteri, når det finnes så mye annet godt man kan spise :)

Skrevet

mens man går ned i vekt?

Noen sunnere snacks

istedenfor sjokolade?

Hva som er sunn og god mat avhenger vel mye av hva du liker. Prøv å spise mye proteiner (kjøtt, fisk) og kanskje kutte ned på karbohydratene (ris, pasta, brød) og heller spise mer grønnsaker til måltidene. Vær flink å krydre maten så det ikke blir for kjedelig og ensformig. Jeg har blitt veldig glad i å tilberede mat i ovnen, f.eks ha kyllingfilet og de grønnsakene jeg ønsker i en ildfast form, dekke med folie og så lager den seg selv, og du slipper fettet man gjerne bruker i stekepanna. Wok, salater, laks og torsk går det også mye av her :)

Mine favoritter når det kommer til sunnere snacks:

Frukt med vaniljekesam

Grønnsaker med dip laget av mager kesam

Funlight gele med sukkerfri vaniljesaus, sukkerfri

Proteinrik bakst som vafler, pannekaker osv (bruk sukrin el., og bruk annet mel en vanlig hvetemel)

Gjest Tinneaa
Skrevet

Hva som er sunn og god mat avhenger vel mye av hva du liker. Prøv å spise mye proteiner (kjøtt, fisk) og kanskje kutte ned på karbohydratene (ris, pasta, brød) og heller spise mer grønnsaker til måltidene. Vær flink å krydre maten så det ikke blir for kjedelig og ensformig. Jeg har blitt veldig glad i å tilberede mat i ovnen, f.eks ha kyllingfilet og de grønnsakene jeg ønsker i en ildfast form, dekke med

folie og så lager den seg selv, og du slipper fettet man gjerne bruker i stekepanna. Wok, salater, laks og torsk går

det også mye av her :)

Mine favoritter når det kommer til sunnere snacks:

Frukt med vaniljekesam

Grønnsaker med dip laget av mager kesam

Funlight gele med sukkerfri vaniljesaus, sukkerfri

Proteinrik bakst som vafler, pannekaker osv (bruk sukrin el., og bruk annet mel en vanlig hvetemel)

Nam! Hørtes utrolig godt ut alt sammen:)

Takk for svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes et sunnere alternativ for det meste. Spis byggris istede for vanlig ris, spis mørk sjokolade istede for lys, rugbrød/knekkebrød istede for vanlig brød og det er mye å velge mellom. Noe som også er viktig er å spise med måte, ta alltid et stykke istede for 2 ;)

jeg HATER når folk sier mørk sjokolade er sunnere, det er like mye kcal i den, ofte MER enn lys sjokolade. Og man spiser mer når man tror det er sunt.

AnonymBruker
Skrevet

jeg HATER når folk sier mørk sjokolade er sunnere, det er like mye kcal i den, ofte MER enn lys sjokolade. Og man spiser mer når man tror det er sunt.

Og jeg "HATER" når folk tror at kaloririk mat automatisk er usunt, og motsatt.

Mørk sjokolade inneholder med kakao og mindre sukker, og er derfor sunnere enn lys. Og TS spurte etter sunn mat, ikke kalorifattig mat.

• Liker 3
Skrevet

Og jeg "HATER" når folk tror at kaloririk mat automatisk er usunt, og motsatt.

Mørk sjokolade inneholder med kakao og mindre sukker, og er derfor sunnere enn lys. Og TS spurte etter sunn mat, ikke kalorifattig mat.

En avokado f.eks er veldig kaloririk, men samtidig veldig sunn. Man trenger ikke spise kalorifattig mat for å gå ned i vekt, jeg gjorde ikke det i hvertfall:)

• Liker 1
Skrevet

En avokado f.eks er veldig kaloririk, men samtidig veldig sunn. Man trenger ikke spise kalorifattig mat for å gå ned i vekt, jeg gjorde ikke det i hvertfall:)

Helt sant, det gjelder bare å velge de riktige kildene for f.eks fett :) Selv om sjokolade i seg selv ikke er det beste å spise, uansett om den er 75% kakao eller 40%, så er det i det minste et bedre alternativ :)

Skrevet

Nam! Hørtes utrolig godt ut alt sammen:)

Takk for svar :)

Veeeeldig godt! Akkurat spist wok med strimla svinekjøtt til middag, og funlight gele til dessert ;)

Gjest *Maja*
Skrevet

Hjemmebakte cookies, grove vafler, frukt, nøtter. Er noen av mine favoritter :popcorn:

Gjest Tinneaa
Skrevet

Hjemmebakte cookies, grove vafler, frukt, nøtter. Er noen av mine favoritter :popcorn:

Hjemmebakte cookies? Nam! :) hvor kan man finne oppskriften til

det?

Gjest *Maja*
Skrevet

Hjemmebakte cookies? Nam! :) hvor kan man finne oppskriften til

det?

Er masse oppskrifter i dagboka mi :popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...