Gå til innhold

Hvilket kamera skal jeg ønske meg til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Skal få et digitalkamera til jul, og ønsker litt tips til hva jeg burde velge. Kameraet skal koste rundt 1000 kr, og vektlegger ting som godt batteri, god kvalitet på bilder osv.

Jeg prøvde å se på tester på nett, men fant ikke noe relevant. Håper dere kan hjelpe! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Cupcakes
Skrevet (endret)

Jeg ønsker neg også nytt kamera, så samboer leste hauger med tester og han ente opp med at jeg skal ønske meg denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=625031 den har kommet best ut i mange tester, både i norge og i utlandet hvor de testet enda bedre enn i norge. Evt kunne jeg ønske meg storebroren 230 som koster litt mer fordi den har mer zom, men bildene blir ikke like klare med den. Tittet også på panasonic lumix ft3 som også har fått gode tester, og som kan brukes under vann, men er ikke så ofte jeg trenger det så falt på en av de to fra canon fordi de hadde ekstra morsome bilde valg, som fish eye og mikro.

Gå inn på hardware.no og lydogbilde.no, mange tester der :)

Endret av Cupcakes
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Canon Powershot G12! uten tvil. Flere av mine fotografvenner har dette som lommekamera - og det for en god grunn. Jeg solgte mitt speilrefleks da jeg uansett bare brukte Powershot'en.

Gjest Cupcakes
Skrevet

Canon Powershot G12! uten tvil. Flere av mine fotografvenner har dette som lommekamera - og det for en god grunn. Jeg solgte mitt speilrefleks da jeg uansett bare brukte Powershot'en.

det blir jo litt mer enn rundt en 1000,- lapp som ts skulle bruke på det :)

Skrevet

Canon Powershot G12! uten tvil. Flere av mine fotografvenner har dette som lommekamera

Litt stort til å være "lommekamera" kanskje.

S95/100 har vel samme sensor som G12 i et mer lommevennlig format.

Panasonic har vel også noen brukbare kompakter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...