Gå til innhold

Hvordan fåfører dere foundation? Med fingrene?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes det er litt vanskelig å få til et jevnt resultat med foundatin.

Hvordan påfører dere den? Svamp, fingrene?

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker rene fingre til å påføre. Jevner også ut med fingrene. På den måten slipper jeg å kaste bort penger på at svampen trekker til seg halvparten av kremen.................

Men nå bruker jeg såpass sjelden foundation, at det kan godt hende det er utviklet litt mer effektive metoder...

Skrevet
Bruker rene fingre til å påføre. Jevner også ut med fingrene. På den måten slipper jeg å kaste bort penger på at svampen trekker til seg halvparten av kremen.................

Me 2.

Skrevet

Jeg påfører også foundation med fingrene. Hvis jeg har hatt et uhell og fått på for mye, jevner jeg ut med svamp.

Skrevet

Jeg bruker også fingrene! Da jeg var brud i sommer sa hudpleieren at dette gav også finest resultat o har du kviser o.l. "dytter" du bare på foundationen, ikke smøre den på.

Skrevet

Brukte svamp før, men resultatet ble dårlig, derfor bruker jeg fingrene nå :blunke:

Skrevet

Bruker fingrene. har lurt veldig på det med svamp, men føler jeg har mest kontroll med fingrene :wink:

Skrevet

Heh, jeg bruker svamp. Men det er fordi jeg har en veldig rennende foundation (Kanebo). Hadde jeg skulle bruke fingrene, så hadde jeg bare klint noe inmari. Og siden jeg bruker foundation så skjelden, så er det kanskje greit å bruke litt ekstra. Da trenger jeg ikke å kaste den hvis den er harsk om 5 år...

Catzy

Skrevet

Har en Biotherm-foundation som er ganske flytende og den påfører jeg med fingrene. Ellers bruker jeg en pudderfoundation fra Kanebo som jeg tar på med svamp. Går ikke an å bruke fingrene for å påføre den.

Skrevet

Jeg bruker alltid svamp. Syns det er mye lettere å få det jevnt og uten kanter, spesielt langs kjevebenet og mot halsen.

Skrevet

Jeg bruker fingrene først, så tar jeg svamp i varmt vann, klemmer vannet godt ut av svampen, og går over ansiktet med den.

Skrevet

Jeg bruker fingrene. Jeg synes jeg få mer kontroll på dekningen da. :)

Skrevet

Jeg har lært at men enten skal bruke en fuktig svamp eller dytte på kremen med fingrene. Men i og med at en svamp fort utvikler seg til en bakteriekoloni, har jeg valgt å heller bruke fingrene. Svampen blir jo så fort skitten og ekkel og trekker til seg all den dyre kremen...

MissS

Skrevet
Jeg har lært at men enten skal bruke en fuktig svamp eller dytte på kremen med fingrene. Men i og med at en svamp fort utvikler seg til en bakteriekoloni, har jeg valgt å heller bruke fingrene. Svampen blir jo så fort skitten og ekkel og trekker til seg all den dyre kremen...

MissS

Huff, der ga du meg noen ekle bilder inni hodet mitt! :ler:

Bruker stort sett fingrene jeg også, av og til svamp til "festbruk".

Skrevet

Bruker fingrene.

Foundation og concealer skal klappes på, ikke smøres. Da dekker de mye bedre og penere. Først kan man bruke svamp eller smøre for å få den utover og så klappe med fingertuppene.

(Har vært sminket av stylister/make-up artister og har snappet opp en del tips).

Skrevet

Jeg bruker alltid fingrene når jeg skal legge på, også når jeg sminker andre.

Skrevet

Bruker også fingrene + at jeg bruker en tynn pensel til å dekke under øynene og dersom det kommer litt mye fundation på huden. Tipset har jeg fått av en venninne som er make up stylist, det fungerer veldig bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...