Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg flette håret (vått) før jeg legger meg, for å få finest krøller?

Liker å sove med fletter, og liker krøller. Vil ikke bruke krølltang. Finnes det en spesiell måte man kan flette på for å få fine krøller? :) Som er enkel!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kan jeg flette håret (vått) før jeg legger meg, for å få finest krøller?

Liker å sove med fletter, og liker krøller. Vil ikke bruke krølltang. Finnes det en spesiell måte man kan flette på for å få fine krøller? :) Som er enkel!

Jeg sover ofte med fletter, men synes det er vanskelig å få det til å se pent ut, fordi jeg ikke klarer å få flettene til å starte høyt nok oppe, liksom. Dessuten blir det jo veldig spesielle bølger - liksom ikke så veldig krøllete.

Men jeg så på

videoen, og håret hennes ble jo veldig fint, synes jeg...:)
  • Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Om jeg vil ha bølger/krøller i hele håret så har jeg flere fletter, gjerne 4, 2 på hver side av hodet (ser skikkelig teit ut da :fnise: )

Da får jeg flettet det helt fra hårroten og ned.

Bare en flette fører til at alt oppå hodet blir flatt også får jeg veldig overgang på skrå til bølgene.

Skrevet (endret)

Jeg har langt hår og sover helst med en knute på hodet for det gir fine bølger. Ellers syns jeg "fish-tail"-flette gir penere fall i håret enn vanlig flette:)

Endret av Månestråle**
Skrevet

Totalt 4 sveitserfletter (?), swiss braid heter det på engelsk. Lag fire seksjoner med slike fletter så får du bølger fra hodebunnen som er veldig fine.

Skrevet

Jeg får best resultat med EN fransk flette, starter midt foran og fletter rett bakover. Har langt og tykt hår.

Skrevet

Jeg kan ikke flette franske fletter (er det vanskelig egentlig? Har vel egentlig aldri prøvd å lære meg *fnis) og har ganske tynt hår, så jeg fletter en enkel flette litt på siden av hodet. Fletter den så langt opp som mulig, men fletter ganske løst, slik at det blir mer bølger enn krøller.

Om jeg sover med to fletter (en på hver side av hodet) får jeg krusedus-krøller som blir alt for små og krusete.

Skrevet

Har du veldig tynt hår, er det ikke lett å lage bølger med fletter, men du vil få større bølger med en stor flette enn med to eller fler mindre. I mitt hår blir det også penest om jeg fletter så stramt som mulig, og lar være å gre håret etter at fletta er tatt ut.

Fransk flette er egentlig innmari lett, du fletter helt vanlig, bare at du begynner med lite hår og fletter inn mer og mer etterhvert. Masse videoer på youtube som viser prosessen, feks http://www.youtube.com/watch?v=CzmpOIT3Bco, som også viser flere måter å flette på.

Skrevet

Hvis jeg vil ha bølger dagen etter, fletter jeg håret i fire seksjoner. Kan ikke fransk flette selv, så det blir jo bare bølger fra ørene og ned, men det ser sånn passe okey ut. Bare pass på å ikke børst håret. Bruk heller en grovtannet kam eller fingrene, for jeg ender som regel opp som Diana Ross om jeg børster det XD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...