AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 Noen som vet om de har luciadrakt på rimi? Vet de har hatt det tidligere i år.
Gjest lærer og mor Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 Vet ikke men Nille har rimelige ok drakter. Det er noen litt dyrer men nydelige Lucadrakter på Lindex. De anbefales.
Gjest NozMonster Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 på rimi?? det har jeg aldri sett... hva med å klippe og lime litt i et laken da? eller ta en hvit t-shorte til en storesøsken eller en forelder? eller storesøsken din skjorte? trodde enkli ikke det fantes egne luciadrakter o butikker altså..
Lateralus Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 Finnes det virkelig luciadrakt? Jeg hadde hvit kjole på meg da jeg var liten jeg, og sånn julepynt-sølvremse i håret.
Gjest Dorey Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 Vi hadde en av bestefars store hvite skjorter med glitter knyttet rundt livet. Det er helt tragisk med alle disse konstruerte behovene fra butikkstanden
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #6 Skrevet 13. desember 2011 Har brukt en avlagt skjorte etter meg selv til ungene. Med glitterbånd som belte. Selv brukte jeg en av pappas skjorter som liten. Har ikke sett luciadrakter i vanlige matbutikker.
Brukernavn Skrevet 13. desember 2011 #7 Skrevet 13. desember 2011 Vi kjøpte en billig Luciadrakt på H&M tror jeg det var (vi har bare stretchlaken, og pappaen har ikke en eneste hvit skjorte )
Gjest meg og meg Skrevet 14. desember 2011 #8 Skrevet 14. desember 2011 Jo da.. det finnes Lucia drakter. Nille hadde noen det kostet rundt 80 kr. Rundt 200 kr kostet noen kjempe fine med røde bånd på Lindex. Men det er jo ikke så rart i at det er der for det er jo mye større i Sverige. I Sverige har alle jenter Luciadrakter. Har ei svensk venninne og hun har vist meg den drakten/kjolen som hennes tipp oldemor sydde. Luciakjolene skal gjerne være fotside og for jentene ha en krage gjerne m. litt blonder øverst. Luciaternene/pikene skal ha glitter rundt livet og i håret. Luciaen skal ha glitter og rødt bånd. Selve Luciaen skal ikke bære lys annet i enn i håret. Det er det Luciaternene som gjør. Hun kan være et fat med boller om hun vil.
Miki Skrevet 14. desember 2011 #9 Skrevet 14. desember 2011 Jeg brukte alltid en av pappas hvite t-skjorter. Følte meg veldig pen
mufi Skrevet 14. desember 2011 #10 Skrevet 14. desember 2011 Jeg brukte alltid en av pappas hvite t-skjorter. Følte meg veldig pen Jeg og! Aldri hørt om at de solgte lucia-drakter engang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå