Gå til innhold

Hvordan ser dere på en gjennomsnittlig 17-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hvilke umiddelbare tanker får dere om folk i denne alderen? Kanskje litt rart spørsmål, men.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjip alder, ikke gammel nok til å drikke og kjøre bil og er heller ikke like kult som når du fyller 16 år og kan begynne å øvelseskjøre og lignende. Inneklemt mellom 18 og 16 år, som man ser frem til å bli, er på måte en kjip alder

Skrevet

Det blir kanskje dumt for meg som 17-åring selv å svare, men veldig mange av mine jevnaldrende oppfører seg enda veldig umodent. :filer:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har jo vært 17 selv, og slik jeg ser på meg selv i den alderen er at jeg var fryktelig ukonsentrert, verdensmester og ganske barnslig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns jeg er veldig barnslig og veldig moden. Jeg er 18 da, men har ikke forandret meg spesielt.

• Liker 1
Gjest frøken am
Skrevet

Det er tre år siden.

Jeg trodde jeg kunne alt. Og forstod alt. "Alt".

Det gjorde jeg IKKE.

Jeg trodde verden lå klar for meg DA, men ser at den verden jeg nå lever i og trives i er en litt annen en enn den jeg hadde da jeg var 17, gitt...

Gjest D_flatmajor
Skrevet (endret)

At de faller mellom to stoler. De er ikke barn, men heller ikke myndige- samtidig som de er over f.eks den kriminelle og seksuelle lavalder. Derfor har de en tendens til å bli betrakta som barn eller voksen ut fra situasjon, også i hverdagen.

Det hadde vært lett å se tilbake og mene at jeg selv vet bedre enn dem fordi jeg har utvikla meg siden jeg var 17. Men det ville jo vært en generalisering på helt feil premiss, etter min mening. Jeg er f.eks av den oppfatning at de som vet best hvordan det er å være 17 år i 2011 er 17-åringene selv.

En skal ikke undervurdere livserfaring og utviklingsnivå, men en skal heller ikke undervurdere en 17-åring. Og aller viktigst syns jeg det er å ikke utelukkende dømme hele aldersgrupper ut fra egen alder og eget ståsted. Dette gjelder da også angående andre aldersgrupper enn 17-åringer.

Det er min mening om saken.

Endret av D_flatmajor
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...