AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 Jeg skal lage svinestek til middag. Har laget dette før, men da fikk jeg råvarene av en bonde i familien. Så vet jeg ikke helt hva jeg skal se etter i butikken nå? Jeg fant bare noe som heter skinkestek. Er det det samme, eller er det noe helt annet? Håper på svar!
chepooka Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 (endret) Jepp - skinke er svin og wikipedia er gull http://no.wikipedia.org/wiki/Skinke Endret 12. desember 2011 av chepooka
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Takk for svar! Ja, jeg googlet det først men ble liksom ikke så mye klokere? Jeg vet at skinke er svin. Men var bare litt usikker på om svinestek kommer fra samme del av grisen som en skinkestek. Jeg skal ha en som er surret, uten ben og svor. Er det noen som vet om dette finnes i vanlige matbutikker? eller må jeg gå til en butikk med egen ferskvaredisk eller til slakter?
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 På coop har de ihvertfall ferdig surret svinesteik, du kan til og med få dem ferdig steikt, hehe=) Innbiller meg at skinkesteik er mer som bayonneskinke, altså rosa og saltere, men jeg aner egentlig ikke altså, hehe=)
chepooka Skrevet 12. desember 2011 #5 Skrevet 12. desember 2011 Ja svinestek kommer vanligvis fra skinka/låret til grisen - derav skinkestek. Du kan få den med eller uten ben, med eller uten svor, kommer an på utvalget der du kjøper den. Hvis du ikke finner den i kjøledisken, kan du prøve kjøttdiskene hos Meny eller Ultra - de har ofte godt utvalg.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #6 Skrevet 12. desember 2011 Takk for svar! Nå ble jeg litt klokere. Er det noen som har smakt surret svinestek fra Coop? Ikke ferdigstekt, men dem man steker selv. Er det grei kvalitet?
Gjest Herr Drue Skrevet 13. desember 2011 #7 Skrevet 13. desember 2011 Skinkestek er svinestek, men svinestek er ikke alltid skinkestek. Det kan være av bog, nakke, you name it.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå