AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 Sønnen min er 1,5 år, og går i bhg. Det har hengt lapp om at det skal være luciafeiring i morgen, og at det starter 7.30, men toget går 8. De ansatte har også informert om det. I morges sendte jeg sms til avdelingen og spurte om hva slags klær han skulle ha på, for jeg måtte innom på vei fra jobb. De svarte at hvite klær holdt. Vi har ingen hvite klær til han, så jeg dro på shopping før jeg hentet han, og fant en luciakjole i hans størrelse. (var umulig å finne hvite bukser) Etter å ha forsikret meg med mamma og ei venninne om at en gutt kan ha kjole Da jeg kom til bhg for å hente, nevnte jeg at jeg hadde kjøpt kjole, og hun som jobber der så rart på meg, og sa unnskyldende og forsiktig at det bare er de store barna som skal gå i tog, og at han ikke hadde trengt kjole. Det ble en liten situasjon ut av det, som jeg følte ble ubehagelig, fordi jeg følte at jeg hadde misforstått, og overpyntet ungen. Hadde gruet meg litt til denne luciafesten fra før, siden alle de andre foreldrene på avdelingen er så sammensveiset, og jeg er litt sjenert... Og nå ble jeg i tillegg veldig i tvil om jeg har misforstått hele greia med pynting osv. Har ikke lyst til å ha på han kjolen hvis bare de barna som går i tog er pyntet. Er nok ikke noe problem å returnere den, den er kjøpt på Lindex. Og jeg har en hvit skjorte han kan ha på. Og hvorfor går ikke alle barna i tog? Må ærlig innrømme at jeg ikke husker noe av lucia fra jeg var liten...
Caramba Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 (endret) Det er som regel stor- barna som går i tog. De synger Lucia- sangen og går innom alle avdeligene (slik er det hos oss og de jeg kjenner til). I vår bhg skulle alikevel alle barna pyntes i hvitt så jeg sender med tre av våre voksen t- skjorter og glitterbelter. Hos oss er det feiring på ettermiddagen. Vi har aldri kjøpt drakt, men gutten din blir sikkert super- søt i drakten sin:-) Endret 12. desember 2011 av Caramba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå