Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endelig lært meg å lage krøller/korketrekkere/fall med rettetanga, men jeg sliter med at de faller ut igjen etter ca 30 min... Hvordan får jeg dem til å holde seg til å holde seg fine lenger enn det? Skal jeg bruke hårspray på hver lokk etter at jeg har krøllet den eller er det noe annet som skal gjøres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg selv har ganske stritt hår så når jeg skal krølle håret har jeg en del hårspray på hver krøll.

Skrevet

det er også viktig at hver krølle er helt kald før du begynner å ordne noe mer med håret..

Skrevet

skal jeg ha krøllene til å sitte i timeshvis må jeg ta i skum først, så føne det tørt, så krølle det.

Alternativ 2 Jeg kan spraye etter alle krøllene er i, men sprayen gjør at de sægger litt...

Om jeg ikke gjør noe med det rekker jeg ned til siste trinn i trappa ute, og vips er det rett igjen...

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg har endelig lært meg å lage krøller/korketrekkere/fall med rettetanga, men jeg sliter med at de faller ut igjen etter ca 30 min... Hvordan får jeg dem til å holde seg til å holde seg fine lenger enn det? Skal jeg bruke hårspray på hver lokk etter at jeg har krøllet den eller er det noe annet som skal gjøres?

Spray spray og masse spray.

Skrevet

Jeg bruker både skum og spray men de detter ut for det...til og med på clip on håret faller de ut...

Skrevet

Frisøren min anbefaler å vaske håret om kvelden og ta skum i. Neste dag fikk jeg beskjed om å bruke beskyttelsespray i håret(på hver lokk så det ble vått) og så bruke tang. Så spray!!!!

Gjorde det en ettermiddag og håret holdt hele kvelden.

• Liker 1
Skrevet

Prep håret med et produkt slik at det får mer tekstur og ikke er så glatt. For meg holder det faktisk med varmebeskytter i håndkletørt hår, den gir litt hold også. Spray jevnt over hver krøll med en god hårspray som ikke blir stiv eller klissen (jeg liker Sebastian), og la håret være helt i fred til krøllene er kalde.

Dette fungerer på meg!

Skrevet (endret)

Jeg bruker allerede volumskum og varmebeskytter, i tillegg til at håret fønes slik at det får volum og blir ganske så glatt. Tekstur mangler det heller ikke. Jeg har vel en mistanke om at håret i utgangspunktet er såpass tungt at det mer eller mindre er selvutslettende på alt som heter fall. :)

Når jeg har krøllet en pasje så fortsetter jeg tvinnen slik at krøllen beholdes og lar den være i fred til den er kald, men jeg burde kanskje spraye hver lokk i tillegg, slik at det får litt ekstra hold?

Endret av SmallTalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...