Gå til innhold

Er "gud" allmektig? dette kan bestrides....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis vi tar utgangspunkt i at "gud" er allmektig slik som han blir beskrevet i bibelen og av kristne.

Kan da "gud" skape en stein som er så tung at han selv ikke kan løfte den?

Han må jo kunne det siden han er allmektig.. men hvis han da ikke kan løfte steinen så er jo han ikke allmektig likevel.

?????????????????????????????????????????

Skrevet

Ah, det gode gamle beviset på at Gud ikke er allmektig. Hvorfor i all verden skulle Gud belemre seg med slike trivialiteter, når det finnes så mye annet i verden?

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg tror nok at det finnes en Gud, ja. Men det står mye så mye rart i bibelen, så jeg tar den med en klype salt. For en ufo-entusiast som meg, synes jeg at bibelen er skikkelig "snadder". Jeg tror at mange av eksemplene som står i bibelen ikke omhandler "Gud" i og for seg, men heller beskrivelser og observasjoner fra mennesker som ikke ikke er særlig teknisk avanserte, og derfor forklarer denne teknologien som helligdom.

Skrevet

I det Gud i så fall har skapt en stein som er så tung at han ikke kan løfte den, så har han samtidig sagt fra seg "allmektigheten". Det er dermed en forandring og ikke en selvmotsigelse.

Dersom du har evnen/muligheten/makten til å binde deg selv med tau, vil du da fortsatt ha evnen/muligheten/makten etter du har bundet deg selv?

Skrevet
Jeg tror nok at det finnes en Gud' date= ja. Men det står mye så mye rart i bibelen, så jeg tar den med en klype salt. For en ufo-entusiast som meg, synes jeg at bibelen er skikkelig "snadder". Jeg tror at mange av eksemplene som står i bibelen ikke omhandler "Gud" i og for seg, men heller beskrivelser og observasjoner fra mennesker som ikke ikke er særlig teknisk avanserte, og derfor forklarer denne teknologien som helligdom.

ja ikke sant? det der er skikkelig spennende. har lest om en UFO observasjon i et av kapitlene i bibelen. ble helt paff jeg :o skikkelig interessant,

Gjest GreenSky
Skrevet

Er det Esekiels Bok i Det Gamle Testamentet du sikter til?

(Kult at det er flere UFO-entusiaster her, foresten!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...