Gå til innhold

Kjære bilist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste gang du ser en person stavre seg avgårde i veien fordi fortauet er måkt igjen og fryst på til et isfjell fordi du skal komme deg frem: Kunne du tenkt deg å sakke farten så personen fikk mulighet til å komme seg trygt unna bilen? Istedenfor å:

Legge deg iltert på hornet og gassen, peise på så personen (meg) måtte hoppe over en diger vanndam og rett opp på isfjellfortauet hvor jeg blir stående og vakle mens du feier gjennom dammen i høyt tempo og sprøyter meg ned fra topp til tå?

På forhånd takk.

Og til dere tre bilister som kom bak, hadde det ikke vært kjekt om jeg kunne sluppet å bli sprøytet ned tre ganger til i rask rekkefølge, selv om jeg allerede var gjennomvåt?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel talt! :)

Skrevet

Kjære bilist, jeg setter pris på at du tar frem teoriboken din og lærer deg lysbruk. Fulle tåkelys med nærlys midt på dagen er faktisk straffbart ved bot. Å ikke blende ned når du ser jeg bare er noen billengder unna deg, er plagsomt for meg, spesielt midt på natten.

Kjære bilist, jeg har nettopp tatt førerkortet og er litt forsiktig i krypetrafikken i rushtiden. Selv holder jeg så god avstand til bilen forran meg at jeg kan se dekkene hans og veien imellom oss. Jeg hadde satt pris på at du IKKE lå så tett oppi meg at jeg kan skimte ansiktsuttrykkene dine i speilet mitt, jeg ga mye for denne bilen, og vil ikke ha deg i ræva på den.

Kjære bilist, ikke legg deg til høyre i rundkjøringen, blink ut, ombestem deg og kjær til venstre i stede for, da hender det at jeg har sett at du er på vei ut, kjører inn, og du må bråbremse for ikke å kjøre i sjåførsiden min. Det er skremmende, og unødvendig.

Kjære billist som ripa opp min bil på parkeringsplassen da du rygga ut monsteret ditt som jeg så deg sette fra deg der, FUCK YOU!!

Skrevet

...vel talt, dette også! :skratte:

Skrevet
:fnise: jaaaa
Skrevet

Du trenger strengt tatt ikke å ligge opp i ræva mi på motorveien når klokka har passert 23 og det nesten ikke er andre biler på veien. At du vil kjøre raskere enn 115 i 100 sonen på småglatt føre er selvsagt helt greit og er egentlig noe jeg dr**** langt i, men når det er fire felts motorvei så er det faktisk mulig å kjøre forbi.

Når du ser det er lang kø foran meg, så hjelper det ikke å tute som en psykopatisk villmann. Siden jeg ikke er den første bilen i køen så er det ganske lite jeg får gjort med at også den stygge ræva di må belage seg på å vente noen minutter ekstra.

Drit gjerne i vikeplikt når du skal inn i rundkjøringer. Selv om begge hjulparene mine hadde passert vikepliktslinja med god margin, så kunne du jo for all del ikke bremset ned fremfor å storme inn i rundkjøringa slik at jeg selv måtte hive meg på bremsepedalen. Men slapp av, neste gang vil jeg kjøre en hummer, og da er det ikke mitt problem når bilen din ser ut som et trekkspill når den står med fronten i siden på hummeren min.

Skrevet

Kjære medbillist.

Visste du at kontaktfeilen du tydeligvis har på fløyten, sikkert er ganske lett å fikse? Hør med et rimelig bilverksted, som Snap Drive! For jeg antar at du skjønner at jeg har vikeplikt for de som allerede er i rundkjøringen, og ikke står bak meg og fløyter fordi jeg må vente til det er klart.

Og gratulerer med ny bil! De nye LED-parkeringslysene er litt stilige, og det stikkende, blå lyset fra Xenon-pærene i fjernlyset gjør sikkert at du ser godt mens jeg blendes.

Visste du forresten at det går an å slå av automatikken på lysene? Du vet, den funksjonen som gjør at lysene dine slås av og på, om og om igjen, i hver eneste opplyste tunnel du kjører igjennom? Det er ikke sikkert at du merker så mye til det, men jeg ser det ganske godt i speilet.

I mellomtiden er det sikkert lurt at jeg skaffer meg en biteskinne for å unngå slitasjeskader på tennene.

Skrevet

Ja.

Du har helt rett.

Jeg var litt vel overambisiøs da jeg prøvde meg på den luka i rundkjøringa. Jeg skulle nok ha ventet til du kjørte forbi, og tatt en større luke.

Du trenger likevel ikke spille en hel melodi med fløyta di de neste tohundre meterne vi kjører. Jeg har tatt hintet, og jeg tror neppe at dette bråket gjør noen av oss til bedre bilister.

Skrevet

Neste gang du ser en person stavre seg avgårde i veien fordi fortauet er måkt igjen og fryst på til et isfjell fordi du skal komme deg frem: Kunne du tenkt deg å sakke farten så personen fikk mulighet til å komme seg trygt unna bilen? Istedenfor å:

Legge deg iltert på hornet og gassen, peise på så personen (meg) måtte hoppe over en diger vanndam og rett opp på isfjellfortauet hvor jeg blir stående og vakle mens du feier gjennom dammen i høyt tempo og sprøyter meg ned fra topp til tå?

På forhånd takk.

Og til dere tre bilister som kom bak, hadde det ikke vært kjekt om jeg kunne sluppet å bli sprøytet ned tre ganger til i rask rekkefølge, selv om jeg allerede var gjennomvåt?

Neste gang DU skal ut å gå, kan du da tenke på å kle deg og sko deg etter forholdene. refleks, vinterstøvler og kanskje pigger under skoene. Så slipper vi bilister å måtte gjøre krappe unnamanøvere, tute, gasse og den slags.

• Liker 1
Skrevet

Neste gang DU skal ut å gå, kan du da tenke på å kle deg og sko deg etter forholdene. refleks, vinterstøvler og kanskje pigger under skoene. Så slipper vi bilister å måtte gjøre krappe unnamanøvere, tute, gasse og den slags.

Jeg visste den ville komme, og jeg går alltid med refleks. Sjåføren så meg godt, ellers hadde han ikke lagt seg på hornet. Og det hjelper ikke med pigger på skoene når fortauet er et isfjell med sidene rett ned. Si meg, pleier DU å legge deg på gassen når du oppdager en fotgjenger i veien?

• Liker 1
Skrevet

Jeg visste den ville komme, og jeg går alltid med refleks. Sjåføren så meg godt, ellers hadde han ikke lagt seg på hornet. Og det hjelper ikke med pigger på skoene når fortauet er et isfjell med sidene rett ned. Si meg, pleier DU å legge deg på gassen når du oppdager en fotgjenger i veien?

om det er mulig der og da så legger jeg meg som oftest så langt som mulig til venstre i kjørebanen, eventuelt bremse ned for å slippe møtende forbi før jeg kjører forbi de gående. dette gjelder jo da for de fotgjengerne jeg ser, og som gir meg tid til å reagere, titt og ofte jeg møter fotgjengere uten eller med dårlig reflekterende reflekser der jeg må gjøre en rask unnamanøver(da hender det at jeg tuter og den slags).

Skrevet

Kjære myk trafikant: bruk refleks, ha respekt for rød mann, bruk gangfelt når du krysser vei, og la ikke barna dine leke på veien selv om det er lite trafikk der. Kjære medbillist: respekter høyreregelen og lær deg å telle til ti.

Og husk, de fleste som gjør dumme ting i trafikken gjør det ikke for å være ond og slem. Enten de er gående eller kjørende... det hjelper ikke å hytte med neven og tute.

Skrevet

Kjære fotgjenger.

Jeg som ivrig bilist er pålagt å ivareta deres ve og vel.

I løpet av mine 10 år bak rattet har jeg kjørt nærmere 600 000 km med bil, lastebil og motorsykkel.

Har takk og lov aldri skadet noen med kjøringen min, men det har vært skremmende nært mange ganger.

Som fører av tyngre kjøretøy må jeg si at det er DERE som har hatt flaks.

Jeg hadde mistet førerkort og slitt med dårlig samvittighet, dere hadde dødd.

Når det gjelder å sprute vann på dere så står valget ofte mellom å bråbremse så bilen bak kjører oss i ræva/kræsje med møtende bilister eller å sprute på dere, vi gjør det sjelden med vilje.

Bruk refleks, ha respekt for bremselengder, reaksjonstid, trøtte sjåfører og ikke minst alle idiotene som kjører ruspåvirket.

Det er DERE det går utover!

• Liker 3
Skrevet

Etter at jeg startet tråden her har de vært og brøytet/skrapt vekk isfjellet fra fortauet. De har til og med (under over alle under) strødd en smal stripe helt ytterst på fortauet. Så i dag balanserte jeg helt ytterst på fortauet, ene foten foran den andre. Men tror dere ikke jeg fortsatt ble tutet på av bilister som ville inn på fortauet! Det er nemlig slik at denne veien er såpass smal at man må sakke farten (akk o ve) ved møtende trafikk. Og det er jo bare ikke akseptabelt, når man heller kan fyke inn på fortauet i full fart. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...