Gå til innhold

Varme votter i størrelse ca 12 år?

Gjest EryMax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer jo litt an på om det er våt eller tørr sne, men min erfaring tilsier at hjemmelagde tovede ullvotter er noe av det varmeste man får tak i. Putt gjerne vanntette "trekk" over. Jeg har ikke funnet noen votter som kan måle seg med tova votter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullvotter er alltid bra, om det er tørr eller våt snø. Kan å brukes inni vanntette votter. Vindtett trekk er veldig bra til.

www.strikkesvingen.no har ullvotter å selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halebein

Hestra er kjempegode, men ganske dyre. det er samme prinsippet som med ullvotter med vindtett trekk, så man kan lage egne mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koster de så flesk, da? På barnas hus hadde de Hestra til 299,- På G- sport omtrent det samme. En 12- åring bruker vel vottene et par år så da synes jeg ikke det er så dyrt. G-Sport har også Norheim votter til en grei pris, de er også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GoreTex-votter med innslag av ullfor må være mitt beste forslag, eller bare enkle GoreTex-votter hvor man kan legge inn "varmeputer" dersom barnet skal være ute over lengre tid. :-) Ved tolvårsalderen regnes sønnen din til å bruke størrelse 6 i vott/hanske, en størrelse som både er for barn og små damehender.

Følg med på G-sport sine ukentlige tilbudsbillag - de kommer ut hver tirsdag! For ikke lenge siden hadde de riktig fine Hestra-hansker nedsatt til 349,-. :) Norheim er jo også et alternativ, hvor du kan få rimelige votter med god funksjonalitet selvom de sjeldent høyere vannsøyle enn 5000 mm/24h.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte votter på Europris til 79,-. Han er like varm på henda med disse som han er med Reimavottene til 199,-. Nå er min yngre da enn 12 da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...