Gå til innhold

Dataen er f***** hva er boot disc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dataen min er ødelagt :snurt: og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre...

Satte den veldig hardt fra meg på et tre gulv og når jeg skulle slå den på igjen står det at jeg skal sette inn boot device, eller boot disc eller, bootable device eller hva søren det var.

Går ikke ann å gjøre no annet :sur: Noen som aner hva dette betyr?? Må jeg ha ny hard disk?? Hva koster det?

Noen data genier her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var den påslått da du satt den hardt ned?

I så fall er det helt sikkert selve harddisken som er gått.

(Harddisk, som i liten intern lagringsenhet og ikke selva kabinettet).

Får du brukt for en hundrings eller tre, men så må den reinstalleres....helst med Linux :-)

Skrevet

Var den påslått da du satt den hardt ned?

I så fall er det helt sikkert selve harddisken som er gått.

(Harddisk, som i liten intern lagringsenhet og ikke selva kabinettet).

Får du brukt for en hundrings eller tre, men så må den reinstalleres....helst med Linux :-)

Hjælp :bond: Er det vanskelig å reinsallere da? Eller bare følge program på pc'en?

Den var vel på ja, hadde klappet igjen skjermen og satte den ned ( :sjenert: )

Men hvor kan jeg kjøpe brukt harddisk? Og hva koster en ny? Er det dyr om jeg drar til en databutikk for å få fikset dette? :overrasket:

Skrevet

Ingen som vet?

Gjest SemperFi
Skrevet

Kan tenkes at du har slått den ut av S-ATA porten. Og at den bare må dyttes på plass igjen.

Skrevet

Kjenner du noen som er over gjennomsnittet datakyndige kan de hjelpe deg å evt fikse problemet, eller innstallere ny harddisk for deg om den er gåen.

Hvis ikke kan du ta med maskinen til en hvilken som helst dataforhandler og be dem se på den for deg. Det varierer hvor mye det koster å reparere fra butikk til butikk.

Gjest SemperFi
Skrevet (endret)

Det er lett å bytte harddisk selv.

Endret av SemperFi
Skrevet

Hvis du har mulighet til å ta PCen til en PC kyndig venn så be han/hun skru ut harddisken og teste den i en annen PC. Om det ikke går, finn noen til å laste ned og brenne ut en Live Linux CD. For eksempel Knoppix eller Ubuntu Live. Da kan du sjekke om det er boot record fila som er screwed. Da kan det repareres manuelt ved å skrive litt manuelt. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...