Jeanetttt Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 (endret) Jeg er ei jente på 21 år, som har tenkt å fri til min kjære. Vi har vert sammen i snart 6 år og har en nydelog sønn på 7 mnd gammel og så bygde vi hus sammen for ett årsiden, som blei ferdig i mai 2010 som vi har flytta inn i. Vi har bodd sammen i 4 år, vært gjennom mye på kort tid, og jeg vil ikke dele live mitt med noen andre enn han! Han vil ikke gifte seg i kirke, og derfor skal gifte oss på rådhuset, og ha en fest med venner og familie ettrepå. Saken er at vi skal til Thailand 6 januar, og jeg har veldig lyst til å fri til han da. VI har berre snakkent om å gifte oss, men trur det er lenge til han kommer til å fri, siden han ikke har noe hast me det... Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med å komme med tips, hvordan skal jeg gå frem? Bør jeg fri på romme, og lage det litt romatisk, eller bør jeg ta de under en middag? På stranda? Skal jeg sete meg på ned? Off.. trenger virkelig hjelp til dette.. GLEDER MEG SÅNN!! Han vil heller ikke ha ring, har han sagt =/ Sååå hva skal gi i stede ?? :S Endret 12. desember 2011 av Jeanetttt
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Så noen som brukte klokke i stedet for ring, det synes jeg var litt stilig da 2
Inger88 Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 Tenk på hva du og han synes er romantisk. Hvilke drømmer og interesser har dere? Reiser dere alene eller sammen med noen til Thailand? Viss dere reiser sammen med noen, vill du ha det med eller uten de dere reiser sammen med? Vill du fri når dere er alene eller et sted hvor fremmede mennesker er tilstede? Tenk over hva han liker. 1
Tropic Skrevet 12. desember 2011 #5 Skrevet 12. desember 2011 Hvor i Thailand skal du? Har vært i Thailand mange ganger, så kanskje har vært der dere skal og har tips! Om du skal ved stranden er jo dette kjempe fint! På kveldstid, gå en tur langs stranden (Forutsatt at stranden er belyst, å gå i stappmørket er ikke sååå kult) 2
Audrina Skrevet 12. desember 2011 #6 Skrevet 12. desember 2011 En klokke var jo en flott idé! Så kanskje du kan få inngravert noe koselig på baksiden Og som Inger88 sier, tenk på hvordan han ville likt det: Privat? På restaurant? etc. Lykke til!
Jeanetttt Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 12. desember 2011 Så noen som brukte klokke i stedet for ring, det synes jeg var litt stilig da
Jeanetttt Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #8 Skrevet 12. desember 2011 Klokke ja, smart! Tusen takk for tipset! Vi skal reise sammen med hans familie, med vil nok fri når vi er alene. Tenkte kansje å høre på hotelle om de kan hjelpe til å lage et lite opplegg ? TROPIC; Vi skal til et hotell ved Khao Lak-stranden, hotelle heter Briza Beach Resort. Her er link til plassen : http://www.startour.no/feriereiser/thailand/phuket/khao-lak/the-briza-beach-resort-khao-lak/?season=vinter-11-12
Jeanetttt Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #9 Skrevet 12. desember 2011 Viss flere har noen tips, så gjerne kom med det!! :takke:
Tropic Skrevet 12. desember 2011 #10 Skrevet 12. desember 2011 Siden dere skal med hans familie ville jeg foreslått for han at dere en kveld er for dere selv og har en romantisk aften! Om barnet skal være med, snakk med familien om de kan passe på for kvelden. Finn ut på forhånd (før kvelden) om det er lyst nok på stranden, etter middagen kan dere ta en spasertur på strander der du frir. Om stranden viser seg å være mørklagt på kvelden er ikke dette en god ide Da kan man jo evnt ta det på hotellrommet, snakke med de i resepsjonen om de (mens dere er borte) kan sette en flaske shampis og kanskje noen roser på rommet? Det tror jeg de kan være behjelpelig med, de er veldig serviceinnstilte i Thailand og setter pris på tips
Jeanetttt Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #11 Skrevet 12. desember 2011 Så koslig det hørest ut som! Da tror jeg at jeg har ein ca plan, så får jeg se det ann med stranda der nede!! Siden han ikke vil ha ring =/ Og kansje heller skal ha klokke, kommer jeg ikke til å kjøpe noe på forhand, kansje vi til og med finner noe i Thailad sammen, men jeg vil så gjerne ta noe med, som en slags frier gave ? Hehe... hørest kansje teit ut, men har lyst å gi han noe når jeg skal fri. Tusen takk for masse gode idere
Gjest frøken am Skrevet 13. desember 2011 #12 Skrevet 13. desember 2011 Vil han ha ring hvis den henger rundt halsen hans i et kjede? Eller er det nono uansett? Du kan jo også kjøpe armbånd og gravere, et liknende, men mer feminint til deg selv. Forlovelsesarmbånd og ikke ringer?
Jeanetttt Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #13 Skrevet 13. desember 2011 Nei, han vil heller ikkje gå med smykker.. Vrangtass, hehe Armebånd ja, det var inngen dum ide!!
Minimurini Skrevet 13. desember 2011 #14 Skrevet 13. desember 2011 Så koselig:) hva med å kjøpe noen finemansjettknapper i sølv eller gull og evt inngravere? Da får du liksom en liten gaveboks du kan gi han...
Jeanetttt Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #15 Skrevet 14. desember 2011 Ja, var og såg på mansjettknapper i går, var så mange fine der!!! Eg har kjøpt ein klokke til han, som eg trur han vil like. Ringer eller ikkje ringer frå vi ta etterhvert.. Men vet forsatt ikke hvordan jeg skal fri :S Holder tanken litt på å snakke med hotelle og resturangen på hotelle til å ornde ein thailansk rett til oss, og dekorere borde ektra fint. Så før middag, kansje gå en tur på stranda og fri der ? Eller ved middagen? Eller skal jeg fri til han om vi skal på en utflukt til en øy ? Hmm... Er så vanskelig å vite.. Er jo heller ikke lenge til :skratte:
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #16 Skrevet 14. desember 2011 Syntes mannen bør fri, tror det er større kjangse for at ting skal fungere videre da. Og om du frir som jente risikerer du faktisk å såre stoltheten hans ganske kraftig! Jeg hadde blitt ganske snurten selv i alle fall, siden det å fri er ett av de viktige øyeblikkene i MANNENS liv!
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #17 Skrevet 14. desember 2011 Syntes mannen bør fri, tror det er større kjangse for at ting skal fungere videre da. Og om du frir som jente risikerer du faktisk å såre stoltheten hans ganske kraftig! Jeg hadde blitt ganske snurten selv i alle fall, siden det å fri er ett av de viktige øyeblikkene i MANNENS liv! Fordi? Vi lever ikke i 1950. 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #18 Skrevet 14. desember 2011 Fordi? Vi lever ikke i 1950. Bare fordi det ikke er femtitallet nå, betyr ikke at mennesker idag ikke har forskjellige meninger om kjønnsroller.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #19 Skrevet 14. desember 2011 Bare fordi det ikke er femtitallet nå, betyr ikke at mennesker idag ikke har forskjellige meninger om kjønnsroller. Hun er tydeligvis en moderne kvinne, så hun ville sikkert ikke ønske å tilbringe livet med en tradisjonell og gammeldags fyr uansett.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #20 Skrevet 14. desember 2011 Er det ikke skuddår neste år? Og er det ikke noe gammelt som sier at den ene dagen har damene lov å fri? Og hvis han sier nei så må mannen kjøpe 7 par hanser for at damen skal skjule "skammen". Mener å ha hørt noe sånt. Kunne jo fridd den dagen da. (lurer på om det er siste dagen i februar elns.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå