camze Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #21 Skrevet 6. mars 2012 Jada, du kan bruke nr. 33. Den inneholder ikke fisk/laks. Selolje bør gå bra siden selen er et pattedyr, men da er det viktig å sjekke innholdsfortegnelse slik at oljen ikke inneholder noe som helst som stammer fra fisk. Det går også an å bruke vegetabilske oljer som hvetekimolje og rapsolje, men da må man være oppmerksom på at fettsyrene i disse ikke opptas like bra hos hunden som fra animalske oljer. Vil bare si tuusen takk for tipset ditt om Vom! Hunden har blitt bra! Han klør seg minimalt, og ingen utbrudd av utslett! Kjøpte inn 100 kg vom så har jeg ei stund, og det tok ikke lang tid fra jeg kutta ut tørrfóret og gikk over til Vom før jeg så bedring på hunden! Han klør seg nå normalt vil jeg påstå, og han kan fiint sove i senga med meg 1
bittelura Skrevet 6. mars 2012 #22 Skrevet 6. mars 2012 Så flott:) Jeg hadde samme problemet med min, V&H hjalp oss igjennom.. Nå går hun på RC Mini Exigent for kresne småhunder (hun er kresen OG følsom) bank i bordet!: ingen utbrudd når jeg byttet gradvis over til exigent fra vom.. (slitsomt å dele opp pølsene til en liten fis på 7 kg, ble så mye til overs...)
Leo Skrevet 7. mars 2012 #23 Skrevet 7. mars 2012 Vil bare si tuusen takk for tipset ditt om Vom! Hunden har blitt bra! Han klør seg minimalt, og ingen utbrudd av utslett! Kjøpte inn 100 kg vom så har jeg ei stund, og det tok ikke lang tid fra jeg kutta ut tørrfóret og gikk over til Vom før jeg så bedring på hunden! Han klør seg nå normalt vil jeg påstå, og han kan fiint sove i senga med meg Det var hyggelig å høre! Selvfølgelig hjelper det ikke alle, men for veldig mange vil det ha en positiv effekt og din var altså en av dem! (slitsomt å dele opp pølsene til en liten fis på 7 kg, ble så mye til overs...)Det er ikke ment som kritikk, men dette forsto jeg rett og slett ikke helt! Det er jo ikke nødvendig å bruke gramvekt når man porsjonerer og når din hund skal ha ca. 140 g. om dagen, så deler du jo bare halvkilospølsene vekselsvis i tre og fire. Da blir det litt mye noen dager og litt lite andre dager, men det spiller jo ingen rolle så lenge totalen stemmer sånn noenlunde. Jeg har en hund som er bare litt større en din og som jeg fôrer ca. 50/50 på V&H og annet kjøtt/bein. Dagsrasjonene er m.a.o. veldig små, men jeg har ingen problemer med å dele f.eks. en 5 kilos pølse i passende porsjoner. Jeg bare regner ut hvor mange porsjoner en slik pølse totalt skal gi og så deler jeg den i fem biter og deretter hver bit f.eks. i åtte på øyemål. Helt nøyaktig blir det aldri, men totalt sett stemmer det. Nå gjør selvfølgelig du akkurat som du vil, men jeg synes det er litt synd hvis eierne av små hunder sitter igjen med inntrykket av at det er vanskelig å porsjonere ut V&H til små hunder for det er det ikke!
camze Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #24 Skrevet 8. mars 2012 Jeg lurer på eeeen ting ang vom.. veier det like mye når det er fryst som tint?
bittelura Skrevet 8. mars 2012 #25 Skrevet 8. mars 2012 (endret) Til Leo: "Det er ikke ment som kritikk, men dette forsto jeg rett og slett ikke helt! Det er jo ikke nødvendig å bruke gramvekt når man porsjonerer og når din hund skal ha ca. 140 g. om dagen, så deler du jo bare halvkilospølsene vekselsvis i tre og fire. Da blir det litt mye noen dager og litt lite andre dager, men det spiller jo ingen rolle så lenge totalen stemmer sånn noenlunde. Jeg har en hund som er bare litt større en din og som jeg fôrer ca. 50/50 på V&H og annet kjøtt/bein. Dagsrasjonene er m.a.o. veldig små, men jeg har ingen problemer med å dele f.eks. en 5 kilos pølse i passende porsjoner. Jeg bare regner ut hvor mange porsjoner en slik pølse totalt skal gi og så deler jeg den i fem biter og deretter hver bit f.eks. i åtte på øyemål. Helt nøyaktig blir det aldri, men totalt sett stemmer det. Nå gjør selvfølgelig du akkurat som du vil, men jeg synes det er litt synd hvis eierne av små hunder sitter igjen med inntrykket av at det er vanskelig å porsjonere ut V&H til små hunder for det er det ikke! " Beklager folkens, var absolutt ikke meninga å at dere skulle tro at det var vanskelig med V&H!! MEEEN, den lille min er så kresen: at det var ikke snakk om å ete noe av det(33, 25, etc) i kveld hvis "pølsa" var fra i går morges!!.. Fillebikkje;) hehe.. (Derfor ble det litt vanskelig: Litt mye svinn;) Men tomlene opp for V&H:) Endret 8. mars 2012 av bittelura
camze Skrevet 26. april 2012 Forfatter #26 Skrevet 26. april 2012 Nå trur jeg Farkas har blitt lei av vom, han vil ikke spise :S Hmm, blir det feil av meg og blande i litt tørrfor da? Kan allergien komme tilbake igjen da? :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå