AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 her jeg bor er det ikke sortering av søppel. kun sort og grønn dunk, alt som ikke går i den grønne, går i den sorte. jeg har en del flasker stående som har samlet seg opp gjennom tiden, ca en pose. det er gamle vinflasker, brusflasker av glass, brennvin og baylis flasker. de har blitt stående å samle seg, rett og slett fordi jeg ikke helt vet om jeg kan kaste dem i den sorte dunken? å kaster jeg alle i en pose nå, vil jeg vel se ut som den fylliken. noen som vet?
Gjest Spinell Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 Sjekk først om det er pant på noen av brusflaskene. Hvis noen av ikke-pante-flaskene er av plast, kan de kastes der du vanligvis kaster plastemballasje. Glassflasker kastes der du vanligvis kaster glassemballasje. Hvordan man skal sortere kommer an på hvilken kommune man tilhører. Hos oss er det en hente- og bringeordning, der noe hentes ved veien, mens andre fraksjoner må leveres på dertil egnede returpunkter. Glass og metall er blant de sakene som må leveres. Du kan sjekke hvordan du skal sortere i din kommune ved hjelp av denne lenken. Det er nok ikke mange som tror du er fyllik om du kaster mange flasker på en gang. For det første er folk mest opptatt av sine egne ting (også renovatørene), og for det andre er det slett ikke uvanlig å samle opp en del avfall før man kaster det
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Man skal vel generelt ikke kaste glass i søpla. Pga at det blir glasskår som er farlig for de som tømmer søppelet. Så det beste er jo å dra til returpunkt for glass og metall, dette finnes mange steder i alle kommuner
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 takker for svar, begge to. mulig de har sånn stasjon ved en av butikkene her, kunne jo tatt de dit. hehe, føler liksom at folk hadde tenkt sitt om jeg kom med en pose full, enten at jeg må være fyllik, eller veldig rotete. men de har liksom bare havnet i en pose på bodet for hver gang, men nå er det på tide å få vekk den posen. det er ikke noe pant på de, for de legger jeg i en annen pose, å panter med gjevne mellomrom (å da tenker jeg at andre tenker at vi må drikke mye brus. :gjeiper: ) men da hiver jeg de ikke i den sorte dunken. takk igjen for svar.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #5 Skrevet 12. desember 2011 Bra ja det er mange butikker som har slike stående utenfor. Og det er veldig sjelden det er folk der. Ikke tenk på hva andre folk tror, de fleste kommer ikke til å gi det en tanke en gang. Om du er redd for hva folk tenker, så drar du på en søndag når det er omtrent ingen folk i nærheten. Og de som er der er stort sett de som har hatt fest i helga og har mer å kaste enn deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå