Gjest sandymor Skrevet 12. desember 2011 #1 Del Skrevet 12. desember 2011 Jeg har fått time i morgen til lege for å få henvisning til gynekolog. Det haster veldig, og jeg lurer på om det er lang ventetid for offentlig gynekolog. Jeg er nødt å få hjelp før jul. Jeg er også student og er veldig fattig. Har egentlig ikke råd til dette. Så dersom jeg må ut med 400kr for å få henvisning fra en lege, for å så sitte i kø og vente evigheter på offentlig GK, må jeg bare bestille time privat til 1000kr. Isåfall burde jeg bare bestille time privat med en gang og slippe betale legetime.. Hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linda sofie Skrevet 12. desember 2011 #2 Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) Jeg måtte vente i en månde, men så hastet det ikke sånn veldig heller. Kan man ikke få en akutt time? Endret 12. desember 2011 av Linda sofie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annaires Skrevet 12. desember 2011 #3 Del Skrevet 12. desember 2011 Kan ikke legen din ta gu? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slowpoke Skrevet 12. desember 2011 #4 Del Skrevet 12. desember 2011 Når det har hastet med meg har legen min ringt inn og gitt beskjed om at det er noe som haster og at jeg må bli prioritert. Da har jeg fått time ganske kjappt. Ellershar jeg måtte vente fra 2-4uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandymor Skrevet 12. desember 2011 #5 Del Skrevet 12. desember 2011 takk for svar! Skjønner jeg er nødt å få et ingrep / operasjon nedentil pga en ulykke i helgen, vanskelig å beskrive. Men det er ikke bra.. Og jeg vet ikke om jeg må gjennom lege, så GK, og så til et sykehus, eller om jeg rett og slett bare drar rett til en GK så kan de fikse det :S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #6 Del Skrevet 12. desember 2011 GK? Betyr det GyneKolog? Kontakt fastlegen din, er det noe som haster så henviser han deg videre med hastegrad "øyeblikkelig hjelp" eller lignende. Du slipper å vente hvis legen vurderer det til at du må ha hjelp med en gang. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #7 Del Skrevet 12. desember 2011 Det heter ikke GK, men GU. Legen din kan ta foreta undersøkelse på deg, og de vil se det an hvor mye det haster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #8 Del Skrevet 12. desember 2011 takk for svar! Skjønner jeg er nødt å få et ingrep / operasjon nedentil pga en ulykke i helgen, vanskelig å beskrive. Men det er ikke bra.. Og jeg vet ikke om jeg må gjennom lege, så GK, og så til et sykehus, eller om jeg rett og slett bare drar rett til en GK så kan de fikse det :S Hva har skjedd egentlig? Fortell nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 12. desember 2011 #9 Del Skrevet 12. desember 2011 Haster det får du hastetime hos fastlegen. Deretter vurderer legen din hvor mye det haster, og om videre henvisning går til gynekolog eller sykehus (inngrep). Men om det kun er du som føler at det haster, og legen ikke er enig, kan ventetiden være lang. Den gangen jeg behøvde gynekolog (uteblitt mens = ikke hastesak) tok det tre måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandymor Skrevet 12. desember 2011 #10 Del Skrevet 12. desember 2011 takk for svar ! Athene: så lenge som 3 mnd? *gape* Sorry, mente GU, ikke GK. Ja, det kommer jo litt ann på. Jeg mener det haster. Er ikke snakk om uteblitt mens, eller noe i den duren. jeg er både blodig, blå og gul, og må mest sannsynlig sys eller opereres. står ikke om liv eller død, men dette vil nok gå utover juleferien min. Men, da har jeg time hos min fastlege i morgen. Desverre er hun ei 55 år gammel sur dame som hater alt som har med gynekologiske undersøkelser. Sist jeg var der, gav hun meg resepter uten å undersøke meg eller forhøre seg noe særlig (virka som hun ungikk det). Så gruer meg litt. Håper jeg får Gynekolog raskt, så jeg slipper gå til privat og betale dobbelt opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 12. desember 2011 #11 Del Skrevet 12. desember 2011 Ja, det kommer jo litt ann på. Jeg mener det haster. Er ikke snakk om uteblitt mens, eller noe i den duren. jeg er både blodig, blå og gul, og må mest sannsynlig sys eller opereres. står ikke om liv eller død, men dette vil nok gå utover juleferien min. Hvis du har sår som ser ut som det må syes, skal du kontakte legevakta asap for en vurdering. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 12. desember 2011 #12 Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) Jeg har fått GU som hastesak. Sa hva det gjaldt til damen i telefonen, fikk komme inn til legen en time etterpå (de hadde en avbestilling, hadde kanskje måttet vente en dag ellers). Da hadde fastlegen min ferie, men jeg har vært til han også og tatt GU. Det er helt greit, de er profesjonelle og det er ikke noe ekkelt. Det lengste jeg har måttet vente på GU er tre uker, men da skulle jeg ha en standard undersøkelse for å sjekke om alt var greit... EDIT: kan legge til at jeg også er student, og foretrekker å betale 300 kr for fastlegetime i stedet for 800 kr for privat gynekolog! Endret 12. desember 2011 av Surriball Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 12. desember 2011 #13 Del Skrevet 12. desember 2011 Jeg hadde time hos fastlege på en fredag pga unormale blødninger og fikk time hos gynekolog allerede mandagen etter. Men det kunne jo ha vært flaks. Det varierer vel litt også etter hvor man bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 12. desember 2011 #14 Del Skrevet 12. desember 2011 takk for svar ! Athene: så lenge som 3 mnd? *gape* Oslo sentrum.... ikke akkurat beste plass å bo når du behøver legetime raskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annaires Skrevet 13. desember 2011 #15 Del Skrevet 13. desember 2011 Om du er blodig, hul og blå, så oppsøk legevakt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #16 Del Skrevet 13. desember 2011 Du burde ha oppsøkt legevakt med en gang dette skjedde, men det er jo for sent å tenke på nå. Men til neste gang: ting som kanskje bør syes skal raskt til legevakt. Venter du for lenge, kan man ikke sy det med en gang. Da må man vente til det primærheles, og sa kan man evt. sy igjen sårkantene for å få det estetisk penere. Uansett er dette en vurdering en lege skal gjøre, du skal ikke være nødt til å vurdere dette selv, altså må du oppsøke lege raskt. Håper det ordner seg for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hittah Skrevet 13. desember 2011 #17 Del Skrevet 13. desember 2011 Jeg har fått time i morgen til lege for å få henvisning til gynekolog. Det haster veldig, og jeg lurer på om det er lang ventetid for offentlig gynekolog. Jeg er nødt å få hjelp før jul. Jeg er også student og er veldig fattig. Har egentlig ikke råd til dette. Så dersom jeg må ut med 400kr for å få henvisning fra en lege, for å så sitte i kø og vente evigheter på offentlig GK, må jeg bare bestille time privat til 1000kr. Isåfall burde jeg bare bestille time privat med en gang og slippe betale legetime.. Hjelp! Uffda! :S Jeg veit ikke SÅ mye om dette, men som du sier, haster det så driter du i regningen og ringer fastlegen. Evt en privat gynekolog. ASAP! Jeg har selv vært på gu noen ganger, men.. Ja, må du, så MÅ du! Ikke nøl med å ta deg selv på alvår. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hittah Skrevet 13. desember 2011 #18 Del Skrevet 13. desember 2011 Hvis du har sår som ser ut som det må syes, skal du kontakte legevakta asap for en vurdering. SIGNERER! Ikke kødd med hønepøne, du kan komme til å angre en dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 13. desember 2011 #19 Del Skrevet 13. desember 2011 Legevakt hadde nok vært best ja. Uansett så er det flere private GU som også går under den der egenandels greia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå