Gå til innhold

Kan spedbarn spise blodpølse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte det og tenkte det var en utmerket kilde til jern, men svigermor ble helt forferdet... Er det noe galt i å gi baby blodpølse? (Utover at det er ekkelt og jeg ikke ville spist det selv;)) Den er jo kokt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan den spise kjøtt, kan den vel spise blodpølse også. Dessuten er stekt blodpølse med sirup på og stekte poteter helt nydelig!

Jeg fikk mye blodmat og lever som liten. Både blodpølse og blodpannekake.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også spist blodpølse med vesla (hun er 1 1/2 år). Tenkte ikke over at noe skulle være galt med det? Vi steker den uansett godt først. Vil at hun skal vennes til mange ulike smaker og typer mat i ung alder.

Spiste mye blodpølse under oppveksten selv, det var vel ganske vanlig før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spedbarn burde jo absolutt ikke spise noe utenom melk, men nå var du kanskje uheldig med ordbruken? Hvor gammel er barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et spedbarn burde jo absolutt ikke spise noe utenom melk, men nå var du kanskje uheldig med ordbruken? Hvor gammel er barnet?

Spedarnsaldern er fra 1-12 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ashley_Johanna

Jeg er ts,vet ikke hvorfor startinnlegget var anonymt..Hun er 8 mnd,så fortsatt spedbarn ja:) ok,da gir jeg henne blodpølse...tenkte det var sunt,men når svigermor reagerte så fælt så ble jeg litt usikker.babyen syns blodpølse var nam!

Endret av Ashley_Johanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mødre og svigermødre har en tendens til å akseptere at verden går videre, BORTSETT fra barnepleie. Der er alt helt det samme som i 1952. Barn SKAL ha sukkervann, skal sove hver 3. time, skal spise fløyelsgrød (hvetemelsgrød) osv. Tror nok heller hun reagerte på at det var BLODpølse. For noen er blodmat ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vel gå greit med blodpølse med mindre den er altfor salt. Det er vel ikke helt heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Mødre og svigermødre har en tendens til å akseptere at verden går videre, BORTSETT fra barnepleie. Der er alt helt det samme som i 1952. Barn SKAL ha sukkervann, skal sove hver 3. time, skal spise fløyelsgrød (hvetemelsgrød) osv. Tror nok heller hun reagerte på at det var BLODpølse. For noen er blodmat ekkelt.

Er du helt sikker på at det forholdt seg slik i 1952? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spedarnsaldern er fra 1-12 måneder.

Trodde det var til 3-4 mnd jeg...man kaller jo ikke et barn som kan gå og prate et spedbarn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor gir du ditt barn noe du selv syns er ekkelt?

Smakte du på den selv?

(Jeg synes det er godt selv)

Hvorfor skal man la være å gi barna sine mat som inneholder næring som barna trenger, bare fordi man selv ikke er superglad i akkurat den typen mat?

Så lenge vi snakker om ting som blir regnet som normal mat, så har barn bare godt av et variert kosthold. Både smaks- og næringsmessig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happy_me

Trodde det var til 3-4 mnd jeg...man kaller jo ikke et barn som kan gå og prate et spedbarn?

Det er stor forskjell på barn. Veldig mange ettåringer kan fortsatt ikke gå og snakke. Eller gjør kun en av delene. Eller begge deler. Men spedbarnsalderen er fra fødsel og fram til barnet et ett år ja :) Da regnes de som småbarn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ashley_Johanna

Hvorfor skal man la være å gi barna sine mat som inneholder næring som barna trenger, bare fordi man selv ikke er superglad i akkurat den typen mat?

Så lenge vi snakker om ting som blir regnet som normal mat, så har barn bare godt av et variert kosthold. Både smaks- og næringsmessig.

Nemlig.jeg har aldri spist det og kommer nok ikke til å gjøre det,men det betyr ikke at ikke babyen min kan få det som er sunt.samme med leverpostei og kaviar, hun får men jeg spiser det ikke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...