Gå til innhold

Når blir mellomblødninger "unormalt"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg lurer rett og slett på hvor normalt det er med mellomblødninger. Jeg sluttet på prevensjon i februar 2011, vi ble aktive prøvere fra august. Før dette brukte vi "hoppe-av-i-svingen" og "sikre" perioder.

Jeg har hatt noen regelmessige sykluser i vår/sommer, men så rotet det seg til i høst. Hadde mensen i september, fikk den ikke tilbake før slutten av november. Nå skal jeg ha mensen tidligst torsdag. Men forrige helg hadde jeg en liten blødning, kun på papiret og så var det stopp. Og når jeg våknet i dag så jeg at jeg hadde blødd litt igjen, kanskje litt mer enn forrige helg.

Jeg har vært regelmessig kvalm de to siste døgnene. Sovnet kvalm i går, våknet kvalm i dag.

I tillegg hadde jeg magesmerter lørdag. Det strammet seg i magen med noen minutters mellomrom, nesten som veer (men neppe så vondt). Minte litt om mensensmerter.

Tok en test i går, og den var klart negativ. Men nå skal jeg ikke ha mensen før torsdag da.. Huff, jeg er lei av de negative testene, begynner å ta på psyken. :tristbla:

Er det virkelig normalt å ha slike mellomblødninger jeg har hatt forrige helg og denne helgen? Synes de er veldig merkelige. Hadde mellomblødninger i høst å, men de varte i flere dager.

Hadde aldri mellomblødninger før jeg startet på prevensjon.

Jeg skrev kanskje innlegget litt lengre enn nødvendig, men trengte få det ut. :)

Pia

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet at å "hoppe av i svingen" ikke er sikkert? Kan likeså godt bli gravid da.

Men.. kan jo være du er gravid nå? Når jeg var gravid med første så viste ikke testen positiv før jeg var vel 6 uker på vei, og da var den VELDIG svak. Andre ganga fant jeg det ut når jeg var 8 uker på vei tror jeg det var, og det var via blodprøve.. Alle testene viste negativ og..

Når jeg var gravid da hadde jeg også blødninger i ny og ne, men de var bare noen bittesmå, og varte en dag eller to.

Og det er jo normalt å ha sånn "festespor" kan jo være det du fikk forrige helg?

Det smertene du har i magen hadde jeg også, masse av. Gjorte h... vondt..

Er det spontan abort så skal du blø masse og kjenne det godt. Det gjør VIRKELIG vondt... Når jeg spontan aborterte så blødde jeg masse, og hadde så vondt at eneste jeg klarte å gjøre var å ligge på sofaen og nærmest gråte av smerte..

Er jo så klart forsjellig fra person til person, men det gjør nok veldig vondt uansett. (Spørst jo på hvor langt du er på vei da og, ang hvor vondt det gjør.)

Uansett, håper på det beste, krysser fingra og lykke til :D

Skrevet

Du vet at å "hoppe av i svingen" ikke er sikkert? Kan likeså godt bli gravid da.

Men.. kan jo være du er gravid nå? Når jeg var gravid med første så viste ikke testen positiv før jeg var vel 6 uker på vei, og da var den VELDIG svak. Andre ganga fant jeg det ut når jeg var 8 uker på vei tror jeg det var, og det var via blodprøve.. Alle testene viste negativ og..

Når jeg var gravid da hadde jeg også blødninger i ny og ne, men de var bare noen bittesmå, og varte en dag eller to.

Og det er jo normalt å ha sånn "festespor" kan jo være det du fikk forrige helg?

Det smertene du har i magen hadde jeg også, masse av. Gjorte h... vondt..

Er det spontan abort så skal du blø masse og kjenne det godt. Det gjør VIRKELIG vondt... Når jeg spontan aborterte så blødde jeg masse, og hadde så vondt at eneste jeg klarte å gjøre var å ligge på sofaen og nærmest gråte av smerte..

Er jo så klart forsjellig fra person til person, men det gjør nok veldig vondt uansett. (Spørst jo på hvor langt du er på vei da og, ang hvor vondt det gjør.)

Uansett, håper på det beste, krysser fingra og lykke til :D

Joda, jeg vet at "hoppe av i svingen" ikke er sikkert. ;) Vi sluttet med dette i August cirka.

Takk for svar :) Veldig godt å få det ut, tror jeg uroer meg unødvendig mye...

Tror heller ikke jeg spontanaborterer.

Har blødd litt i dag, men er nok ikke mensen. Er mer "utvannet" blod.. Om jeg skulle være gravid er jeg vel maks 2 uker på vei, siden jeg hadde en kraftig mens sist. Kunne ikke vært gravid da, så er jeg det må jeg ha blitt det denne perioden.

Tenkte også at den lille blødningen forrige helg var festeblødning, men så har jeg jo fått blødning i dag igjen da som sagt. Så ble usikker + at testen var klart negativ.

Må bare vente og se kanskje, tørr ikke håpe for mye. :)

Pia

Skrevet

Noen blør rundt EL, hadde du det ved den første blødningen?

Og så kan blødningen nå være festeblødning??

Krysser fingrenen for at du har en liten i magen!

Skrevet

Høres nesten ut som min historie. Perfekte sykluser på 29 dager etter pilleslutt i over et halvt år. Deretter var det bare tull, med uregelmessige sykluser og mellomblødninger uten eggløsning.

Du kan ikke snakke om ventet mens, i og med at du har opplevd sykluskluss en stund. Dette kan være en ettervirkning av pillene, selv om du var regelmessig en stund. Det kan også være at du har hormonproblemer eller andre utfordringer som gir deg uregelmessige sykluser og mellomblødninger. Det er ikke så mye annet å gjøre enn å vente og se om det stabiliserer seg, ingenting er normalt eller unormalt når det er under ett år siden du sluttet på pillen. Har du fortsatt problemer på nyåret/mot våren hadde jeg kontaktet fastlegen for henvisning til gynekolog, da kan du få videre hjelp for å få orden på dette.

Skrevet

Joda, jeg vet at "hoppe av i svingen" ikke er sikkert. ;) Vi sluttet med dette i August cirka.

Takk for svar :) Veldig godt å få det ut, tror jeg uroer meg unødvendig mye...

Tror heller ikke jeg spontanaborterer.

Har blødd litt i dag, men er nok ikke mensen. Er mer "utvannet" blod.. Om jeg skulle være gravid er jeg vel maks 2 uker på vei, siden jeg hadde en kraftig mens sist. Kunne ikke vært gravid da, så er jeg det må jeg ha blitt det denne perioden.

Tenkte også at den lille blødningen forrige helg var festeblødning, men så har jeg jo fått blødning i dag igjen da som sagt. Så ble usikker + at testen var klart negativ.

Må bare vente og se kanskje, tørr ikke håpe for mye. :)

Pia

Bare hyggelig. :)

Nei tviler sterkt på at du sponanaborterer. Da skulle det gjort veldig vondt og du skulle ha blødd mye mer.

Jeg hadde også små blødninger selv om jeg var gravid, så er meget mulig at du kan være gravid. Du får bare vente noen uker til, å ta en til test, evt gå til legen å få tatt blodprøve. Da viser hvertfall om hcg nivået er forhøya osv. :)

Nei skjønner godt at du ikke tørr å håpe for mye, men krysser forsatt fingra for at det er spire i magen! :) Du får holde oss oppdatert. :)

• Liker 1
Skrevet

Høres nesten ut som min historie. Perfekte sykluser på 29 dager etter pilleslutt i over et halvt år. Deretter var det bare tull, med uregelmessige sykluser og mellomblødninger uten eggløsning.

Du kan ikke snakke om ventet mens, i og med at du har opplevd sykluskluss en stund. Dette kan være en ettervirkning av pillene, selv om du var regelmessig en stund. Det kan også være at du har hormonproblemer eller andre utfordringer som gir deg uregelmessige sykluser og mellomblødninger. Det er ikke så mye annet å gjøre enn å vente og se om det stabiliserer seg, ingenting er normalt eller unormalt når det er under ett år siden du sluttet på pillen. Har du fortsatt problemer på nyåret/mot våren hadde jeg kontaktet fastlegen for henvisning til gynekolog, da kan du få videre hjelp for å få orden på dette.

Jeg tror nok det var mensen jeg fikk i går. Har regnet litt feil på når jeg skulle hatt mensen også. Skulle fått den i går, ikke på torsdag. Så da er den kommet perfekt på dagen.

Har vært gravid før, så mest sannsynlig er det bare kluss etter pillene. Er mange år siden, og tok abort.

Så noen skrev her om det kunne vært festeblødning jeg hadde, var det jeg håpet på ;) Men ser dessverre ut til at det er mensen som er kommet. Blør ikke mye, men mer enn jeg bruker når jeg har hatt mellomblødninger el..

Blackstar: Takk, jeg skal følge med ;)

Pia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...